Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dexter86 »

Ännu en maxad trailer med endast M 3 påväg ner till Malmö, sågs i höjd med Mellbystrand.
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ME3 »

Hämtade ut min M3:a idag i Sthlm/Trosta.
Fin, solig dag och en herrans massa Teslor uppradade – magiskt! ;)

Leveransen var hur smidig som helst, allt skedde via appen.
Behövde dock gå in för att prata med personalen eftersom laddporten bara gick att öppna via appen.
Blev ett garantiärende, och en tekniker kommer hem till mig nästa vecka för att åtgärda det på plats.

Smidigt!

Riktigt fin landsväg där vid Trosta, gled runt på den ett bra tag tills kamerorna kalibrerat :)

All in all, 10/10!
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
PatCat
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 jan 2022 18:49
Ort: Upplands Väsby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatCat »

:D Grym dag! Hämtade vår T3P på Trosta. Inga misspassningar och inga skador/repor. Härlig stämning med rader av Teslor och entusiastiska nya ägare. Smidigt. Vi gick in och sa hej, fick nyckelkort och plats på luckan där bilen stod och väntade.
25EF49C9-0B0E-48C3-895B-2C9BB272948E.jpeg
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

PatCat skrev:
:D Grym dag! Hämtade vår T3P på Trosta. Inga misspassningar och inga skador/repor. Härlig stämning med rader av Teslor och entusiastiska nya ägare. Smidigt. Vi gick in och sa hej, fick nyckelkort och plats på luckan där bilen stod och väntade.
Grattis!! Såg att din förregistrerades 2 mars. Mun förregistrerades 25 februari med jag har inte fått exakt dag än. På slutfakturan står 25 mars. Grrrrr undrar varför det tar så olika tid. Grattis igen!
C981
Inlägg: 148
Blev medlem: 07 okt 2021 19:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av C981 »

PatCat skrev:
:D Grym dag! Hämtade vår T3P på Trosta. Inga misspassningar och inga skador/repor. Härlig stämning med rader av Teslor och entusiastiska nya ägare. Smidigt. Vi gick in och sa hej, fick nyckelkort och plats på luckan där bilen stod och väntade.
Kul!!! Stort grattis och välkommen till klubben :D

Jag hämtade ut min för 2 veckor sedan, delar din upplevelse vid uthämtningen och är toknöjd. Hittar massvis med ärenden jag "måste" åka och göra nu för tiden, som jag aldrig gjort med mina andra bilar. :lol:
karl120
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 jan 2017 16:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av karl120 »

Skulle vilja ändra lite i första förhöjd hyra mot den info jag skickat in och signat hos DNB/Tesla.

Brukar detta vara några konstigheter? Nån med erfarenhet?
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 nov 2019 14:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JOhlsson »

Då tackar jag för mig i denna tråden än en gång.
Hämtade en fin grå M3P igår.

Smidigt och vänligt hos Tesla i Malmö.

Smidigt var det också att sälja gamla M3:an via Gocar.
Ny M3 på väg
M3 SR+ vit 2020 - såld
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

Fick detta sms från tesla i söndags.. när fick ni andra välja upphämtningsdag? Inte hört något mer...


Tesla-uppdatering: Hej, vi har påbörjat förberedelsen av din upphämtning. Om du inte redan fått det, kommer du inom kort få ett SMS med en länk där du kan välja önskat datum och tid. Vänligen säkerställ att du slutfört eventuell betalning enligt instruktion som finns på ditt Tesla-konto innan upphämtning, www.tesla.com/sv_SE/teslaaccount. Vid DNB eller Santander genom Tesla signeras finansieringskontrakt digitalt med Mobilt BankID inför upphämtningen. Vid tredjepartsfinansiering, vänligen säkerställ att rätt underlag är förmedlade och tas med. Säkerställ även att rätt person finns tillgänglig för signering.
För att avregistrera från SMS, svara STOP.
krosussorken
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 dec 2021 06:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av krosussorken »

Nu blev vår upphämtningsdag ändrad igen. Som tur är blev det tidigarelagt så till helgen är det dags:).

Tänkte boka in bilen för keramiskt lackskydd. Kan det bli något jidder med garantin om man lägger på det här eller är det bara att tuta och köra?
Användarvisningsbild
DanielOrneling
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 15 okt 2021 22:02
Ort: Trelleborg
Referralkod: ts.la/daniel114610

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av DanielOrneling »

Sådär ja, då var gamla bilen inbytt och en röd Model 3 med 19"-fälgar uthämtad äntligen! Hittade inga fel eller skavanker överhuvudtaget så jag är mer än nöjd.

Lite krångel vid inbytet med olika banker osv. men inget som kan belastas Tesla då det var en Kia vi bytte in.

Trevlig personal och väldigt hjälpsamma så 5+ från mig till folket i Malmö :)
krosussorken
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 dec 2021 06:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av krosussorken »

Har fått upp VIN-nummer på kontot nu. Finns det något sätt att kontrollera så att man får "rätt" bil, med senaste processorn, Ryzen osv?

Fick fram på car.info att den är tillverkad i Shanghai, har Li-ion 82 kw batteri.
Användarvisningsbild
elvisp
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 jan 2022 09:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elvisp »

krosussorken skrev:
Har fått upp VIN-nummer på kontot nu. Finns det något sätt att kontrollera så att man får "rätt" bil, med senaste processorn, Ryzen osv?

Fick fram på car.info att den är tillverkad i Shanghai, har Li-ion 82 kw batteri.
Alla bilar som kommer nu har ryzen. Bekräftat igår med min SA.

Lev fönster för mig nu 20-29 mars :)
M3RWD 2022
krosussorken
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 dec 2021 06:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av krosussorken »

elvisp skrev:
krosussorken skrev:
Har fått upp VIN-nummer på kontot nu. Finns det något sätt att kontrollera så att man får "rätt" bil, med senaste processorn, Ryzen osv?

Fick fram på car.info att den är tillverkad i Shanghai, har Li-ion 82 kw batteri.
Alla bilar som kommer nu har ryzen. Bekräftat igår med min SA.

Lev fönster för mig nu 20-29 mars :)
Härligt! Känns sjukt att det bara är 2 dagar kvar. Får hoppas att de snabbar på med din bil också:)
Användarvisningsbild
Senjin
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 feb 2021 14:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Senjin »

Beställde en M3P Midnattssilver metallic den 10 mars, för övrigt min första elbil. Stod beräknad leverans i maj, är det vanligt att det blir försenat, man vill ju inte komma in i juli om det blir förändringar med bonusen.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Senjin skrev:
Beställde en M3P Midnattssilver metallic den 10 mars, för övrigt min första elbil. Stod beräknad leverans i maj, är det vanligt att det blir försenat, man vill ju inte komma in i juli om det blir förändringar med bonusen.
Det brukar vara en rejäl hets att få ut bilarna före kvartalsslut så senast den sista juni borde du få den :)
Och när det börjar närma sig det datumet så vet vi ju och OM det blir någon ändring av reglerna kring bonus
och om du då vill hoppa av leverans vid en eventuell försening av bilen ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
daz_meatball
Inlägg: 36
Blev medlem: 05 feb 2022 10:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av daz_meatball »

Är det någon som hade sin bil på Glovis chorus som har fått något exakt leveransdatum? Jag skulle fått ett sms i Måndags men tydligen har det blivit förseningar jag har inte fått något reg nummer !
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model y LR #teamblue
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Hämtade min i Trostas idag, fint väder o solsken så stod den där!

Bemötmandet var trevlig men väldigt lojt, kommer in o bemöter en tjej "Hej, är det Martin, ja va bra, skriv på här".

Nej, skriver inte på förrän jag sett bilen.

"Oj va.. Ok, ja men det låter väl smart"

Går ut o kollar bilen, fläckfri vad jag ser, inga panel-glaps eller dylikt o ren faktiskt :D

Skriver på, får korten " ja men ha det bra då"

Frugan: Du, hur fungerar allt

"Finns massor med filmer i bilen, bara att kolla"

Nu har jag kört 3-4 st Modell 3 tidigare och även lånat hem en över natten från Tesla så ja kan den 100 %, det har inte min fru gjort, borde kanske svarat "Ja men kom med ut, ja ska visa".


Skit samma, bilen är kanonfin o ja älskar den !!!! :D :D Vilken jävla känsla att köra den!
daz_meatball
Inlägg: 36
Blev medlem: 05 feb 2022 10:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av daz_meatball »

daz_meatball skrev:
Är det någon som hade sin bil på Glovis chorus som har fått något exakt leveransdatum? Jag skulle fått ett sms i Måndags men tydligen har det blivit förseningar jag har inte fått något reg nummer !

Nu fick jag reg nummer :)
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model y LR #teamblue
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Xeik »

Martin E-tron skrev:
Hämtade min i Trostas idag, fint väder o solsken så stod den där!

Bemötmandet var trevlig men väldigt lojt, kommer in o bemöter en tjej "Hej, är det Martin, ja va bra, skriv på här".

Nej, skriver inte på förrän jag sett bilen.

"Oj va.. Ok, ja men det låter väl smart"

Går ut o kollar bilen, fläckfri vad jag ser, inga panel-glaps eller dylikt o ren faktiskt :D

Skriver på, får korten " ja men ha det bra då"

Frugan: Du, hur fungerar allt

"Finns massor med filmer i bilen, bara att kolla"

Nu har jag kört 3-4 st Modell 3 tidigare och även lånat hem en över natten från Tesla så ja kan den 100 %, det har inte min fru gjort, borde kanske svarat "Ja men kom med ut, ja ska visa".


Skit samma, bilen är kanonfin o ja älskar den !!!! :D :D Vilken jävla känsla att köra den!
Grattis! Du har ju suktat efter denna en längre tid om jag kommer ihåg rätt :)
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Xeik skrev:
Martin E-tron skrev:
Hämtade min i Trostas idag, fint väder o solsken så stod den där!

Bemötmandet var trevlig men väldigt lojt, kommer in o bemöter en tjej "Hej, är det Martin, ja va bra, skriv på här".

Nej, skriver inte på förrän jag sett bilen.

"Oj va.. Ok, ja men det låter väl smart"

Går ut o kollar bilen, fläckfri vad jag ser, inga panel-glaps eller dylikt o ren faktiskt :D

Skriver på, får korten " ja men ha det bra då"

Frugan: Du, hur fungerar allt

"Finns massor med filmer i bilen, bara att kolla"

Nu har jag kört 3-4 st Modell 3 tidigare och även lånat hem en över natten från Tesla så ja kan den 100 %, det har inte min fru gjort, borde kanske svarat "Ja men kom med ut, ja ska visa".


Skit samma, bilen är kanonfin o ja älskar den !!!! :D :D Vilken jävla känsla att köra den!
Grattis! Du har ju suktat efter denna en längre tid om jag kommer ihåg rätt :)
Har räknat timmar tills den skulle komma så nu är jag glad ! :)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14654
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Hehe jag minns fortfarande känslan när jag hoppade ur en etron och in i min Model 3.
Som att gå från ett dunkelt hårt 80-tal till ljus fräsch framtid. :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
dfa
Inlägg: 434
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dfa »

taliz skrev:
Hehe jag minns fortfarande känslan när jag hoppade ur en etron och in i min Model 3.
Som att gå från ett dunkelt hårt 80-tal till ljus fräsch framtid. :lol:
Du menar "ramlade ner" i din M3 va? :D
Användarvisningsbild
elvisp
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 jan 2022 09:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elvisp »

krosussorken skrev:
elvisp skrev:
krosussorken skrev:
Har fått upp VIN-nummer på kontot nu. Finns det något sätt att kontrollera så att man får "rätt" bil, med senaste processorn, Ryzen osv?

Fick fram på car.info att den är tillverkad i Shanghai, har Li-ion 82 kw batteri.
Alla bilar som kommer nu har ryzen. Bekräftat igår med min SA.

Lev fönster för mig nu 20-29 mars :)
Härligt! Känns sjukt att det bara är 2 dagar kvar. Får hoppas att de snabbar på med din bil också:)
Fick nu den 24 mars
M3RWD 2022
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

taliz skrev:
Hehe jag minns fortfarande känslan när jag hoppade ur en etron och in i min Model 3.
Som att gå från ett dunkelt hårt 80-tal till ljus fräsch framtid. :lol:
Exakt det byter ja gör, kan säga att ja inte saknar pansarvagnen :D
karl120
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 jan 2017 16:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av karl120 »

Har fortfarande beräknad leverans 18-31 mars.
Känns ganska otroligt att jag ska få leverans imorgon :lol:
Skriv svar