Vi valde 7 år till vår 3:a förra året.il_concorde skrev:Yes! Valde 5 år och 1000 mil. Får ju ner månadskostnaden och dessutom kan du överlåta lånet till nästa ägare ifall du vill sälja bilen.DjuDju skrev:Tja! Beställde precis en Vit/Svart MYP! Kommer att välja privatavbetalning. Såg nu att det går att ha längre löptid än 3 år. Går att få upp till 5 år. Någon mer som har valt privatavbetalning? Hur tänker ni kring löptiden via DNB?
Ser inte varför man skulle välja 3 år istället för 5 år! Eller mer än 1000 mil för den delen?
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Jaha! 7 år fanns inte som alternativ via webben just nu men kanske går att få via Tesla Säljare?Xeik skrev:Vi valde 7 år till vår 3:a förra året.il_concorde skrev:Yes! Valde 5 år och 1000 mil. Får ju ner månadskostnaden och dessutom kan du överlåta lånet till nästa ägare ifall du vill sälja bilen.DjuDju skrev:Tja! Beställde precis en Vit/Svart MYP! Kommer att välja privatavbetalning. Såg nu att det går att ha längre löptid än 3 år. Går att få upp till 5 år. Någon mer som har valt privatavbetalning? Hur tänker ni kring löptiden via DNB?
Ser inte varför man skulle välja 3 år istället för 5 år! Eller mer än 1000 mil för den delen?
Får jag fråga vad månadskostnaden blir vid 7 år?
Jag har för mig att vi valde 5 år, och sedan tog kontakt direkt med DNB och ändrade till 7 år.DjuDju skrev:Jaha! 7 år fanns inte som alternativ via webben just nu men kanske går att få via Tesla Säljare?Xeik skrev:Vi valde 7 år till vår 3:a förra året.il_concorde skrev:Yes! Valde 5 år och 1000 mil. Får ju ner månadskostnaden och dessutom kan du överlåta lånet till nästa ägare ifall du vill sälja bilen.DjuDju skrev:Tja! Beställde precis en Vit/Svart MYP! Kommer att välja privatavbetalning. Såg nu att det går att ha längre löptid än 3 år. Går att få upp till 5 år. Någon mer som har valt privatavbetalning? Hur tänker ni kring löptiden via DNB?
Får jag fråga vad månadskostnaden blir vid 7 år?
Månadskostnaden kan jag inte på rak arm. 6000:- nånting? (innan miljöbonusen) Bör vara under 6000:- nu.
Detta är positivt iafaftersun skrev:Är det ngn som fått datumfönster för sin P? Tror vi på april för vit/svart?

Model Y performance
Jag har fortfarande Uppskattad leveranstid: Mars 2022aftersun skrev:Är det ngn som fått datumfönster för sin P? Tror vi på april för vit/svart?

Troligen kommer det bara att levereras Svart under Mars, men inte helt omöjligt att Vita kan levereras under April.aftersun skrev:Är det ngn som fått datumfönster för sin P? Tror vi på april för vit/svart?
Bara att hålla tummarna

Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Hinner de verkligen få hit bilar från Tyskland redan i mars?
Vad tror vi om svart med vit inredning?

Svart Model Y Performance
-
Augustilarjon skrev:Hinner de verkligen få hit bilar från Tyskland redan i mars?
- larjon
- Teslaägare
Ja, om man beställer nu.il_concorde skrev:Augustilarjon skrev:Hinner de verkligen få hit bilar från Tyskland redan i mars?
Det var en period i januari då det stod leverans i mars även för vit inredning.
Jag beställde i december så hoppas verkligen att de har några stycken för leverans innan augusti.
-
Den infon jag har fått till mig är att inga bilar från Tyskland (dvs performance) kommer att tillverkas med vit inredning nu i början.larjon skrev:Ja, om man beställer nu.il_concorde skrev:Augustilarjon skrev:Hinner de verkligen få hit bilar från Tyskland redan i mars?
Jag beställde i december så hoppas verkligen att de har några stycken för leverans innan augusti.
Troligtvis gäller augusti även för de som beställt en med vit inredning tidigare, tyvärr!
Segt. Har en grå/vit beställd. Var kommer den infon ifrån? Tesla?il_concorde skrev:Den infon jag har fått till mig är att inga bilar från Tyskland (dvs performance) kommer att tillverkas med vit inredning nu i början.larjon skrev:Ja, om man beställer nu.il_concorde skrev:Augustilarjon skrev:Hinner de verkligen få hit bilar från Tyskland redan i mars?
Troligtvis gäller augusti även för de som beställt en med vit inredning tidigare, tyvärr!
- larjon
- Teslaägare
Hmm… Får verkligen hoppas att så inte är fallet eftersom det innebär att man med stor sannolikhet även missar bonusen och klädseln har då kostat 83.000 kronor…il_concorde skrev:Den infon jag har fått till mig är att inga bilar från Tyskland (dvs performance) kommer att tillverkas med vit inredning nu i början.larjon skrev:Ja, om man beställer nu.il_concorde skrev:Augustilarjon skrev:Hinner de verkligen få hit bilar från Tyskland redan i mars?

Eftersom mars angavs vid orderläggning kan man ju också tycka att de borde hört av sig och frågat om man vill byta till svart inredning istället för att vänta ytterligare fem månader.
Får avvakta lite och hoppas på det bästa!
Hade jag varit du, och månar om chans till bonus skulle jag inte vänta/avvakta utan ringa SA och ändra ordern. Det är iof precis det jag gjorde själv. Bytte från grå/svart till vit/svart.larjon skrev:Får avvakta lite och hoppas på det bästa!
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Grå/svart ska väl inte vara något problem att få innan juli?Old_O skrev:Hade jag varit du, och månar om chans till bonus skulle jag inte vänta/avvakta utan ringa SA och ändra ordern. Det är iof precis det jag gjorde själv. Bytte från grå/svart till vit/svart.larjon skrev:Får avvakta lite och hoppas på det bästa!
Beställer du grå/svart idag är ju förväntad lev i maj.
- larjon
- Teslaägare
Problemet är att jag verkligen vill ha vit inredning så jag hoppas att den kommer redan i april.Old_O skrev:Hade jag varit du, och månar om chans till bonus skulle jag inte vänta/avvakta utan ringa SA och ändra ordern. Det är iof precis det jag gjorde själv. Bytte från grå/svart till vit/svart.larjon skrev:Får avvakta lite och hoppas på det bästa!
Ett annat alternativ är förstås att lägga en beställning till och tappa en tusenlapp.
Helt rätt. Vit inredning snyggast. Beställde en grå/vit MYP i januari. Eftersom jag kände mig lite osäker på lev datum så beställde jag även en grå/vit M3P. Den hämtar jag förhoppningsvis nästa vecka. Sen får vi se vad som händer med Y. Hinner de leverera så kanske jag byter. Annars struntar jag i Y.larjon skrev:Problemet är att jag verkligen vill ha vit inredning så jag hoppas att den kommer redan i april.Old_O skrev:Hade jag varit du, och månar om chans till bonus skulle jag inte vänta/avvakta utan ringa SA och ändra ordern. Det är iof precis det jag gjorde själv. Bytte från grå/svart till vit/svart.larjon skrev:Får avvakta lite och hoppas på det bästa!
Ett annat alternativ är förstås att lägga en beställning till och tappa en tusenlapp.
- larjon
- Teslaägare
Ja, eller hur. För mig känns det viktigare än lackfärgen.PAK skrev:Helt rätt. Vit inredning snyggast. Beställde en grå/vit MYP i januari. Eftersom jag kände mig lite osäker på lev datum så beställde jag även en grå/vit M3P. Den hämtar jag förhoppningsvis nästa vecka. Sen får vi se vad som händer med Y. Hinner de leverera så kanske jag byter. Annars struntar jag i Y.larjon skrev:Problemet är att jag verkligen vill ha vit inredning så jag hoppas att den kommer redan i april.Old_O skrev:Hade jag varit du, och månar om chans till bonus skulle jag inte vänta/avvakta utan ringa SA och ändra ordern. Det är iof precis det jag gjorde själv. Bytte från grå/svart till vit/svart.larjon skrev:Får avvakta lite och hoppas på det bästa!
Har faktiskt varit inne på samma spår, men tror att jag behöver det extra utrymmet i en Y. Hoppas verkligen att de kommer kunna leverera den

-
En bekant hade beställt en MYP med vit inredning och han hade fått sms om att han nu kunde välja finansiering.PAK skrev:Segt. Har en grå/vit beställd. Var kommer den infon ifrån? Tesla?il_concorde skrev:Den infon jag har fått till mig är att inga bilar från Tyskland (dvs performance) kommer att tillverkas med vit inredning nu i början.larjon skrev:Ja, om man beställer nu.il_concorde skrev:Augustilarjon skrev:Hinner de verkligen få hit bilar från Tyskland redan i mars?
Han ringde då in till Tesla för att fråga ifall han kunde räkna med leverans i mars-april men enligt den personen på Tesla så hade de fått info om att man till en början enbart kommer att tillverka bilar med svart inredning och att han skulle vänta sig leverans först i augusti.
Men vem vet egentligen? Kanske inte stämmer?
Han har iaf numera bytt till svart inredning och fått en uppskattad leverans i april.
- larjon
- Teslaägare
Tack för info! Jag ringer och pratar med dem också..il_concorde skrev:
En bekant hade beställt en MYP med vit inredning och han hade fått sms om att han nu kunde välja finansiering.
Han ringde då in till Tesla för att fråga ifall han kunde räkna med leverans i mars-april men enligt den personen på Tesla så hade de fått info om att man till en början enbart kommer att tillverka bilar med svart inredning och att han skulle vänta sig leverans först i augusti.
Han har iaf numera bytt till svart inredning och fått en uppskattad leverans i april.
Vet du när han beställde den?
-
Det var i december -21.larjon skrev:Tack för info! Jag ringer och pratar med dem också..il_concorde skrev:
En bekant hade beställt en MYP med vit inredning och han hade fått sms om att han nu kunde välja finansiering.
Upodatera gärna det du får veta. Försök få tag i någon som faktiskt vet... Finns en hel del personal på Tesla som inte har en aning vad de pratar om. Sen har andra stenkoll..larjon skrev:Tack för info! Jag ringer och pratar med dem också..il_concorde skrev:

Samma för mig, hade beställt vit inredning och ändrade till svart då min SA sa att svart är det som gäller för första bilarna och att vit inredning verkar börja produceras i augusti.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Många som fått slutfakturan? Gjorde klart allt för en vecka sen men inte fått den än
Model Y performance