Ser betydligt bättre ut än sedanen.
Fint att dom skriver på den när wrappen åker av.

Hade dock trott EQS SUV skulle vara betydligt större, motsvarande GLS.
Moderator: Redaktion
HelectriC skrev:Ser ut som storlek EQC, vilket är konstigt. De planerar ju dessutom EQE SUV, då är det tre SUVar med minimala skillnader
Tror nog den är rätt bra mkt större än EQC.HelectriC skrev:Ser ut som storlek EQC, vilket är konstigt. De planerar ju dessutom EQE SUV, då är det tre SUVar med minimala skillnader
Lite så känner jag också, och har heller inte varit och kikat på någon av deras bilar på mycket länge nu…Chilla skrev:Har ingen åsikt om denna bil men däremot om Mercedes tänk med namnen på deras elbilar. Vem tyckte det var en bra idé att de alla heter EQ+slumpmässig bokstav. För mig som inte är så himla insatt i deras bilar så har jag väldigt svårt att hålla isär vilken bil som avses med vilken random bokstav på slutet. Det känns bara som en och samma bil alltihop
Känner man till Mercedes modellprogram så är det i högsta grad logiska bokstäver.Chilla skrev:Har ingen åsikt om denna bil men däremot om Mercedes tänk med namnen på deras elbilar. Vem tyckte det var en bra idé att de alla heter EQ+slumpmässig bokstav. För mig som inte är så himla insatt i deras bilar så har jag väldigt svårt att hålla isär vilken bil som avses med vilken random bokstav på slutet. Det känns bara som en och samma bil alltihop
Helt ok logik på fossilerna, men knappast lyckat med två EQS där den ena är en sedan och den andra en SUV...MWall skrev:Känner man till Mercedes modellprogram så är det i högsta grad logiska bokstäver.Chilla skrev:Har ingen åsikt om denna bil men däremot om Mercedes tänk med namnen på deras elbilar. Vem tyckte det var en bra idé att de alla heter EQ+slumpmässig bokstav. För mig som inte är så himla insatt i deras bilar så har jag väldigt svårt att hålla isär vilken bil som avses med vilken random bokstav på slutet. Det känns bara som en och samma bil alltihop
Kompaktbilsklass = A (A-klass, GLA, CLA, EQA)
Mindre mellanklass = B (B-klass, GLB, EQB)
Mellanklass = C (C-klass, GLC, EQC)
Storbilsklass = E (E-klass, GLE, EQE)
Lyxbilsklass = S (S-klass, CLS, GLS, EQS)
Osv. Tycker det är en av de bästa namnstrategierna av alla.
Legato skrev:Helt ok logik på fossilerna, men knappast lyckat med två EQS där den ena är en sedan och den andra en SUV...MWall skrev:Känner man till Mercedes modellprogram så är det i högsta grad logiska bokstäver.Chilla skrev:Har ingen åsikt om denna bil men däremot om Mercedes tänk med namnen på deras elbilar. Vem tyckte det var en bra idé att de alla heter EQ+slumpmässig bokstav. För mig som inte är så himla insatt i deras bilar så har jag väldigt svårt att hålla isär vilken bil som avses med vilken random bokstav på slutet. Det känns bara som en och samma bil alltihop
Ja, de verkar ha tappat bort betydelsen av första bokstaven, vart tog G vägen?Legato skrev:Helt ok logik på fossilerna, men knappast lyckat med två EQS där den ena är en sedan och den andra en SUV...MWall skrev:Känner man till Mercedes modellprogram så är det i högsta grad logiska bokstäver.Chilla skrev:Har ingen åsikt om denna bil men däremot om Mercedes tänk med namnen på deras elbilar. Vem tyckte det var en bra idé att de alla heter EQ+slumpmässig bokstav. För mig som inte är så himla insatt i deras bilar så har jag väldigt svårt att hålla isär vilken bil som avses med vilken random bokstav på slutet. Det känns bara som en och samma bil alltihop
Märkligt, stämmer det verkligen?MWall skrev:Känner man till Mercedes modellprogram så är det i högsta grad logiska bokstäver.Chilla skrev:Har ingen åsikt om denna bil men däremot om Mercedes tänk med namnen på deras elbilar. Vem tyckte det var en bra idé att de alla heter EQ+slumpmässig bokstav. För mig som inte är så himla insatt i deras bilar så har jag väldigt svårt att hålla isär vilken bil som avses med vilken random bokstav på slutet. Det känns bara som en och samma bil alltihop
Iofs så är kanske B-klass en slags mindre familjebuss snarare än en mindre mellanklass. Men storleksmässigt ligger väl ändå EQB mellan EQA och EQC?elnice87 skrev:Märkligt, stämmer det verkligen?MWall skrev:Känner man till Mercedes modellprogram så är det i högsta grad logiska bokstäver.Chilla skrev:Har ingen åsikt om denna bil men däremot om Mercedes tänk med namnen på deras elbilar. Vem tyckte det var en bra idé att de alla heter EQ+slumpmässig bokstav. För mig som inte är så himla insatt i deras bilar så har jag väldigt svårt att hålla isär vilken bil som avses med vilken random bokstav på slutet. Det känns bara som en och samma bil alltihop
Har själv provkört EBQ300 och känns allt annat än "mindre mellanklass".