Parcel shelf Model Y
Moderator: Redaktion
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Parcel shelf Model Y
Är det någon som har original ”parcel shelf” på sin Model Y?
Det är ju rätt länge sedan det dök upp bilder från kina, och den finns med i instruktionsboken.
Samma fråga angående lastöglorna i bagagerummet. Finns också i instruktionsboken.
Det är ju rätt länge sedan det dök upp bilder från kina, och den finns med i instruktionsboken.
Samma fråga angående lastöglorna i bagagerummet. Finns också i instruktionsboken.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
Re: Parcel shelf Model Y
Tror att de som hämtat sina 22:or bekräftat att varken bagage-cover eller bagage-öglor är inkluderade.
Model Y LR -22
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Samma fråga, samma svar: Nej, det finns inte. Inte luftfjädring heller.Nicke Nyfiken skrev:Är det någon som har original ”parcel shelf” på sin Model Y?

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Är luftfjädringen också beskriven i instruktionsboken, eller varför nämner du den?mikebike skrev:Samma fråga, samma svar: Nej, det finns inte. Inte luftfjädring heller.Nicke Nyfiken skrev:Är det någon som har original ”parcel shelf” på sin Model Y?
Kommer inte att köpa en Model Y med luftfjädring.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ja, det är den.Nicke Nyfiken skrev:Är luftfjädringen också beskriven i instruktionsboken, eller varför nämner du den?mikebike skrev:Samma fråga, samma svar: Nej, det finns inte. Inte luftfjädring heller.Nicke Nyfiken skrev:Är det någon som har original ”parcel shelf” på sin Model Y?
Volvo PV 544 Special 1963
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Oj oj...mikebike skrev:Ja, det är den.Nicke Nyfiken skrev:Är luftfjädringen också beskriven i instruktionsboken, eller varför nämner du den?mikebike skrev:Samma fråga, samma svar: Nej, det finns inte. Inte luftfjädring heller.Nicke Nyfiken skrev:Är det någon som har original ”parcel shelf” på sin Model Y?
Dags att ta leverans nu innan man riskerar att få luftfjädring.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Varför vill man inte ha luftfjädring?
jag har en xc90 utan luftfjädring och körde nyligen en med och det var ju betydligt bekvämare med..
Har det levererats någon bil från Berlin ännu?
Så man vet hur de är utrustade..
Borde väl annars komma någon snart..

Har det levererats någon bil från Berlin ännu?
Så man vet hur de är utrustade..
Borde väl annars komma någon snart..

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Det är dyrt och ytterligare en sak som kan gå sönder, och kostar apmycket att laga.Ilduce77 skrev:Varför vill man inte ha luftfjädring?jag har en xc90 utan luftfjädring och körde nyligen en med och det var ju betydligt bekvämare med..
Har haft 2 Model S, en med luftfjädring och en utan.
På bilen med luftfjädring behövde drivaxlarna bytas när bilen rullat 600 mil. Även om det inte är luftfjädringens fel att drivaxlarna går sönder så snabbar det på processen betydligt. Ojämnt slitna däck är en annan biverkning med luftfjädring. Komfortmässigt var det ingen skillnad. (Kanske annorlunda med nya luftfjädringen) Jag ser inga som helst fördelar med luftfjädring så som jag använder bilen.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
+1 på mig med. Luftfjädring är inte roligt att laga när (inte om) den går sönder. Svårt att felsöka, dyra delar och i mitt tycke noll skillnad i komfort.
Jag har också haft bil med luftfjädring.
Jag har också haft bil med luftfjädring.
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vi har haft luftfjädring på 3 bilar men haft lånebil med utan (Nicke Nyfiken skrev:Det är dyrt och ytterligare en sak som kan gå sönder, och kostar apmycket att laga.Ilduce77 skrev:Varför vill man inte ha luftfjädring?jag har en xc90 utan luftfjädring och körde nyligen en med och det var ju betydligt bekvämare med..
Har haft 2 Model S, en med luftfjädring och en utan.
På bilen med luftfjädring behövde drivaxlarna bytas när bilen rullat 600 mil. Även om det inte är luftfjädringens fel att drivaxlarna går sönder så snabbar det på processen betydligt. Ojämnt slitna däck är en annan biverkning med luftfjädring. Komfortmässigt var det ingen skillnad. (Kanske annorlunda med nya luftfjädringen) Jag ser inga som helst fördelar med luftfjädring så som jag använder bilen.

komfort direkt, så håller med…
Däremot så kan höj/sänk-funktionen vara bra ibland (skarp vinkel på en nerfart till garage tex)

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19