Så klart är avtal inte på livstid med energibolagen och självklart har det kostat en del att sätta upp dessa SUC men var det inte så att dom avsätter pengar för varje såld Tesla för att kunna bygga ut nätverket och underhålla det ?OfarligTesla skrev:Tror du att el-leverantörer ger ut fastprisavtal med obegränsad löptid som är förmånliga för Tesla att välja? Varför skulle de vilja syssla med välgörenhet? Viss typ av fastprisavtal är såklart vettigt att välja men ju längre tid det skall gälla desto mer får man räkna med att överbetala för elen, vilket kunderna betalar för.Denke skrev:Fast jag har oerhört svårt att tro Tesla inte har ett fastprisavtal med energiföretagen.
Så ur mina ögon sett så är det antingen girighet eller så är man urusla på att förhandla och kör på rörliga priser.
Skulle var intressant att veta vilket av dessa båda alternativ som ligger bakom dessa oskäliga priser.
Men är det inte så att samtidigt har priset gått upp från typ 2,60 till dagens pris på en tidshorisont av två år ?
Elen är inte dyr i Sverige om allt snurrar på som vanligt och kom inte och säg att det beror på kriget i Ukraina nu.
Jag är oerhört tveksam att en leverantör som Tesla inte förhandlar fram oerhört bra priser på lång sikt.
Tror inte för en sekund att dom betalar mer än en privatkund med fast avtal i Norrland.
Nu ska jag byta jobb så Teslan som jag älskar att köra, måste jag nu byta ut och byta till annat märke så just den biten är tråkig.
Tesla är numer perfekt om man klarar sig på att ladda hemma, reser man mycket i arbetet och får det skattefria beloppet så går man minus.
Simple as that och där försvinner attraktionskraften ut genom fönstret för ett företag som vill ställa om.