daz_meatball skrev:Är det någon som hade sin bil på Glovis chorus som har fått något exakt leveransdatum? Jag skulle fått ett sms i Måndags men tydligen har det blivit förseningar jag har inte fått något reg nummer !
Nu fick jag reg nummer

Moderator: Redaktion
daz_meatball skrev:Är det någon som hade sin bil på Glovis chorus som har fått något exakt leveransdatum? Jag skulle fått ett sms i Måndags men tydligen har det blivit förseningar jag har inte fått något reg nummer !
Grattis! Du har ju suktat efter denna en längre tid om jag kommer ihåg rättMartin E-tron skrev:Hämtade min i Trostas idag, fint väder o solsken så stod den där!
Bemötmandet var trevlig men väldigt lojt, kommer in o bemöter en tjej "Hej, är det Martin, ja va bra, skriv på här".
Nej, skriver inte på förrän jag sett bilen.
"Oj va.. Ok, ja men det låter väl smart"
Går ut o kollar bilen, fläckfri vad jag ser, inga panel-glaps eller dylikt o ren faktiskt![]()
Skriver på, får korten " ja men ha det bra då"
Frugan: Du, hur fungerar allt
"Finns massor med filmer i bilen, bara att kolla"
Nu har jag kört 3-4 st Modell 3 tidigare och även lånat hem en över natten från Tesla så ja kan den 100 %, det har inte min fru gjort, borde kanske svarat "Ja men kom med ut, ja ska visa".
Skit samma, bilen är kanonfin o ja älskar den !!!!![]()
Vilken jävla känsla att köra den!
Har räknat timmar tills den skulle komma så nu är jag glad !Xeik skrev:Grattis! Du har ju suktat efter denna en längre tid om jag kommer ihåg rättMartin E-tron skrev:Hämtade min i Trostas idag, fint väder o solsken så stod den där!
Bemötmandet var trevlig men väldigt lojt, kommer in o bemöter en tjej "Hej, är det Martin, ja va bra, skriv på här".
Nej, skriver inte på förrän jag sett bilen.
"Oj va.. Ok, ja men det låter väl smart"
Går ut o kollar bilen, fläckfri vad jag ser, inga panel-glaps eller dylikt o ren faktiskt![]()
Skriver på, får korten " ja men ha det bra då"
Frugan: Du, hur fungerar allt
"Finns massor med filmer i bilen, bara att kolla"
Nu har jag kört 3-4 st Modell 3 tidigare och även lånat hem en över natten från Tesla så ja kan den 100 %, det har inte min fru gjort, borde kanske svarat "Ja men kom med ut, ja ska visa".
Skit samma, bilen är kanonfin o ja älskar den !!!!![]()
Vilken jävla känsla att köra den!
Du menar "ramlade ner" i din M3 va?taliz skrev:Hehe jag minns fortfarande känslan när jag hoppade ur en etron och in i min Model 3.
Som att gå från ett dunkelt hårt 80-tal till ljus fräsch framtid.
Fick nu den 24 marskrosussorken skrev:Härligt! Känns sjukt att det bara är 2 dagar kvar. Får hoppas att de snabbar på med din bil också:)elvisp skrev:Alla bilar som kommer nu har ryzen. Bekräftat igår med min SA.krosussorken skrev:Har fått upp VIN-nummer på kontot nu. Finns det något sätt att kontrollera så att man får "rätt" bil, med senaste processorn, Ryzen osv?
Fick fram på car.info att den är tillverkad i Shanghai, har Li-ion 82 kw batteri.
Lev fönster för mig nu 20-29 mars
Exakt det byter ja gör, kan säga att ja inte saknar pansarvagnentaliz skrev:Hehe jag minns fortfarande känslan när jag hoppade ur en etron och in i min Model 3.
Som att gå från ett dunkelt hårt 80-tal till ljus fräsch framtid.
Sökte på vin?daz_meatball skrev:daz_meatball skrev:Är det någon som hade sin bil på Glovis chorus som har fått något exakt leveransdatum? Jag skulle fått ett sms i Måndags men tydligen har det blivit förseningar jag har inte fått något reg nummer !
Nu fick jag reg nummer
Jag har också 18-31. Väntar på sista sms att boka leverans men det kommer aldrig....karl120 skrev:Har fortfarande beräknad leverans 18-31 mars.
Känns ganska otroligt att jag ska få leverans imorgon
Jag har tillgång till bilvision på jobbet så jag hittade den där via vin nummret sen efter typ 3h så kom det ett sms där jag fick välja dag så nu ser det ut som om jag hämtar nästa TorsdagWalkmann skrev:Sökte på vin?daz_meatball skrev:daz_meatball skrev:Är det någon som hade sin bil på Glovis chorus som har fått något exakt leveransdatum? Jag skulle fått ett sms i Måndags men tydligen har det blivit förseningar jag har inte fått något reg nummer !
Nu fick jag reg nummer
Inte fått något än..har beräknad lev 17-27/3..
Kul! Får förhoppningsvis min bil i nästa vecka. Också en P. Är också sugen på solfilm. Vilken styrka använde du? Har du möjligtvis en bild?PatCat skrev:Wrap up.
Beställde vpr T3P den 28 januari. Första leveransdatum var Maj. Uppdaterades till feb/mars och sen sattes leveransen till den 14 mars kl 13.00.
Bra och smidig kommunikation under hela processen. Jag har fått snabbt svar på mina frågor och även blivit kontaktad vid ändringar av leveranstid till det bättre.
Utlämningen var smärtfri. Vi signade dokumentationen, fick nyckelkort och gick igenom bilen utan guidence. Hade läst på innan så i stort förstod vi funktionerna. (rekommendation)
Inga panelgaps eller repor. Ren och fin bil. Vid körning de första 10 minuterna så calibrerade bilen sensorer och dylikt och sen kom allt igång fint. All mjukvara funkar till 100%
Körde direkt till Wellkept och lämnade bilen för keramisk lackförsegling och solfilm. Hämtade en grymt fin bil igår (100% mycket bra jobb gjort) helnöjd.
Har nu kört bilen i nån dag och börjat hitta alla detaljer. Fantastisk bil och körkänsla. Bra tryck och roligt med Trackmode. Extremt nöjg med hela processen.
Långt kvar till 31/3 dock..karl120 skrev:Har fortfarande beräknad leverans 18-31 mars.
Känns ganska otroligt att jag ska få leverans imorgon
Jäklar så snabbt. SR, LR eller P? Färg? Inredning?karl120 skrev:Beställde bilen 3 mars, idag fick jag boka leverans. 29/3 är det dags
LR, Vit med uppgraderade fälgarPAK skrev:Jäklar så snabbt. SR, LR eller P? Färg? Inredning?karl120 skrev:Beställde bilen 3 mars, idag fick jag boka leverans. 29/3 är det dags
Min nyuthämtade 2022 M3P är inte lägre än min 2021 M3LR i alla fall!PAK skrev:Någon som vet om 2022 M3P har sänkt fjädring?
Står inget på beställningssidan om det. Sittar man på Model Y så står det i klartext att fjädringen är sänkt. Samt att det syns på bilderna.
Men inget på model 3.
Någon som vet?
Den informationen uppdateras endast en gång i veckan så kan vara så att informationen inte fanns när senaste uppdateringen gjordes. Kolla igen på tisdag eller onsdag.elvisp skrev:Leverans den 24 mars. Söker på vin men får inte träff på regnr på carinfo. Märkligt.
Vet inte när biluppgifter.se uppdaterar sina register men prova där. Du måste väl fått slutfaktura? Står inte reg nr på den?elvisp skrev:Leverans den 24 mars. Söker på vin men får inte träff på regnr på carinfo. Märkligt.
Jag har också leverans 24 mars och får ingen träff på det VIN jag haft i två veckor. Inget regnr på slutfakturan heller. Gör väl inte så mycket, det bara känns mer verkligt med bekräftat regnrPAK skrev:Vet inte när biluppgifter.se uppdaterar sina register men prova där. Du måste väl fått slutfaktura? Står inte reg nr på den?elvisp skrev:Leverans den 24 mars. Söker på vin men får inte träff på regnr på carinfo. Märkligt.