Laddeffekt ombordladdare tidiga M3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare

Laddeffekt ombordladdare tidiga M3

Inlägg av Olten »

Har det funnits andra ombordladdare på tidiga M3 som laddat med högre eller ev annan effekt än dagens 11kW ??
t.ex 16 kW?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Re: Laddeffekt ombordladdare tidiga M3

Inlägg av martinot »

Olten skrev:
Har det funnits andra ombordladdare på tidiga M3 som laddat med högre eller ev annan effekt än dagens 11kW ??
t.ex 16 kW?
Nej. Alla är på 11 kW sedan start.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare

Inlägg av Olten »

martinot skrev:
Olten skrev:
t.ex 16 kW?
Nej. Alla är på 11 kW sedan start.
OK. stod och laddade min M3 idag, finns två stolpar med 22kW och 3,7 kW på respektive stolpe, jag var ensam men jag fick dålig effekt och efter en stund felmeddelande om något sorts fasfel trots indikering 3 faser. Flyttade till den andra stolpen där det fungerade. Efter ett tag dyker det upp en annan Tesla som undrar om jag kan byta stolpe då hans Tesla kunde ladda med 22kW och att bara den ena stolpen (min) hade det.. svarade att bägge är 22 kW men det är fel på den andra stolpen men han menade att leverantören nyss i telefon sagt att den var ok och att det bara är 11kW i "hans" stolpe och 22 i min (bägge 22 alltså) Jag sa att det ÄR fel i andra stolpen men då drog han upp att han hade en tidig M3 som faktiskt laddade 16 Kw på "min" stolpe men bara 11 på den andra och det visade att det skulle vara skillnad. Jag började nu störa mig på att inte få ladda ifred och sa att nu börjar du väl surra rejält kring effekter, ingen M3 laddar väl mer än 11 kW OCH bägge stolparna har normalt 22kW men han stod på sig och ville nu att jag skulle flytta bara för att prova den andra stolpen men nu blev jag så less at jag avbröt och åkte därifrån, han verkade dock inte fatta det utan trodde jag åkte för att vara hygglig :-( Det var uppenbart att hans laddning var mycket viktigare än min, jäkla uppförsel.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Han var nog oförmögen att skilja på Ampere och Kilowatt. Finns faktiskt folk som inte förstår skillnaden. :|
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

tor-ake skrev:
Han var nog oförmögen att skilja på Ampere och Kilowatt. Finns faktiskt folk som inte förstår skillnaden. :|
Min svåger t.ex.
Han hävdade att hans laddhybrid kunde laddas med 16 kW. Det visade sig vara 16 A enfas = 3,7 kW.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar