Min bil dog :( "Vehicle may not restart"

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
calippo
Teslaägare

Min bil dog :( "Vehicle may not restart"

Inlägg av calippo »

M3 2020.
Fick följande felmeddelande när vi skulle ladda på en långresa

“Vehicle may not restart
Service is required”

Det gick inte att ladda och inte heller att lägga i en växel.
Bilen hade 80% laddning men eftersom det inte gick att lägga i en växel så var bilen oanvändbar.
Efter någon tim dök det upp ett nytt felmeddelande (de väntade på bärgaren)

“Electrical system is unable to support all features
Shutting down features to conserve energy”

Och därefter dog bilen typ helt. Hon fick använda de mekaniska handtagen för att komma ur bilen. När de väl hade gått ur bilen gick det inte att komma in i den längre.

Som tur är fick vi riktigt bra hjälp av Tesla. Min fru befann sig uppe i fjällen en torsdagseftermiddag. Tesla fixade en bärgare som kom dit på någon timme och som hade med sig en hyrbil.
Frun fick hyrbilen och kunde fortsätta sin resa och bärgaren fraktade bilen till servicecenter i Upplands Väsby.

Fyra dagar senare åkte jag till service center och bytte hyrbilen mot en lånebil och där är vi nu.

Måste säga att det är riktigt tråkigt att bilen gått sönder men Tesla har faktiskt hanterat det riktigt bra än så länge!

PS
Den är iof inte död, jag hoppas och tror att Tesla kommer att fixa den inom kort :)
DS
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare

Re: Min bil dog :( "Vehicle may not restart"

Inlägg av ErikHallq »

Vilket fjäll var ni i? Fick problem med värmen och eftersom jag var närmare Umeå än Stockholm så vägrade de köra bilen till Stockholm, utan jag var tvungen att hämta bilen i Umeå efter att de fixat garantiärendet. Slutade med att jag körde utan värme, men dagen efter hoppade det igång igen och fungerade nästan hela vägen hem. Hade inte lust att åka Stockholm -> Umeå -> Stockholm för att få tillbaka bilen :P
Model 3 Long Range Vit/Svart 2021 Såld
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Användarvisningsbild
calippo
Teslaägare

Re: Min bil dog :( "Vehicle may not restart"

Inlägg av calippo »

De var i Malung, på väg till Sälen.
Ajaj nej trippen Stockholm - Umeå - Stockholm låter inte alltför rolig. :)
Skriv svar