Laddluckan står öppen i tid och otid…

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lem
Teslaägare

Laddluckan står öppen i tid och otid…

Inlägg av lem »

Efter senaste uppgraderingen står laddluckan öppen när bilen är låst. Jag brukar tryck till den så den stänger. Jag misstänker att det kan bli problem om det kommer ned smuts i kontakterna. Någon som har tips?
Hälsningar
Lars

MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
alseC
Teslaägare

Re: Laddluckan står öppen i tid och otid…

Inlägg av alseC »

Kan vara symtom på att det är smuts som täppt till, den dränering som finns i botten på den ficka som finns under laddkontakten på model S/X, där portmekanismen sitter och att den därmed blir dränkt i stående vatten och till slut slutar fungera. Finns en möjlighet att blåsa torrt och om möjligt få dräneringen att bli öppen igen. Kan tycka att detta borde vara rutin för att undvika problem/haveri på laddportens funktion, eller att man skulle göra dräneringshålet/slangen vidare för att undvika att smuts täpper till.
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Inlägg av bjornnilsson »

Tjuvström?

Nä förlåt.. Men när bilen beter sig konstigt efter en uppgradering brukar jag bara vänta till nästa. Men i ditt fall skulle jag lägga ett ärende så att du kan hänvisa till detta ifall du skulle få problem.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
Dagfinn
Teslaägare

Inlägg av Dagfinn »

Har du testat starta om bilen helt? Klassiskt första åtgärd om något uppför sig skumt efter uppdatering.
/Dagfinn
Model S 100D 2018
Model X Plaid 2023
Model Y LR AWD 2024
Användarvisningsbild
alseC
Teslaägare

Inlägg av alseC »

Länk till en film som visar att det är regn som kan orsaka detta att porten börjar leva sitt eget liv och till slut helt sluta fungera om mekanismen drunknat i vatten pga att dräneringen är igensatt. Hände på vår model X75D -17 och vi fick byta mekanismen för det gick inte till slut att ladda bilen alls.
https://www.bing.com/videos/search?q=te ... M%3DVDVVXX
Skriv svar