Tesla-ägare allmänt sura?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1068
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av tehjimos »

Nu när man börjar se Teslor flera gånger om dagen så har jag tagit som vana att hälsa på den andre tesla-föraren... men bara ca 30% av dom man träffar på vägen hälsar tillbaka... är detta pga jag bor i Stockholm? ;)

Brukar ni hälsa när ni möter/passerar en annan Tesla?
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
305 000km på mätaren Juni 2024.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av bullen »

Brukar hälsa när man ser nån sittande i bilen på SuC. Men det brukar på sin höjd va en ansträngd nickning man får tillbaka.
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1068
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av tehjimos »

bullen skrev:
Brukar hälsa när man ser nån sittande i bilen på SuC. Men det brukar på sin höjd va en ansträngd nickning man får tillbaka.

Jo har märkt det också, om personen kliver ur bilen så brukar jag snacka ett ord eller två med hen... sen hur länge konversationen varar är upp till hen.

Förstår inte hur dom flesta ser så sura / uttråkade ut...
Jag har alltid världens idiot smajl på läpparna när jag kört Teslan..

Mitt leende reflekteras direkt av min wh/km förbrukning... desto högre förbrukning desto större leende :D
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
305 000km på mätaren Juni 2024.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1774
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av leiflodde »

Kan bero på att när man ändå är "fast" vid laddning då passar man att ringa eller fixa någon rapport så är det för egen del ibland men alltid kul att prata med andra och då brukar de oftast bli full laddat ;)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av bylund »

Försöker att hälsa, och pratar gärna med Teslaägare som inte är i sina bilar. Det är lite påfluget att gå och knacka på rutorna...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare
Inlägg: 613
Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
Ort: Stockholm

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Alx »

Bruk vinka/blinka när jag passerar teslor! 80% av gångerna ingen reaktion!
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1068
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av tehjimos »

bylund skrev:
Försöker att hälsa, och pratar gärna med Teslaägare som inte är i sina bilar. Det är lite påfluget att gå och knacka på rutorna...
var du möjligtvis på infracity's supercharger för ca 2-3 timmar sedan?
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
305 000km på mätaren Juni 2024.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Bjelke »

tehjimos skrev:
bullen skrev:
Brukar hälsa när man ser nån sittande i bilen på SuC. Men det brukar på sin höjd va en ansträngd nickning man får tillbaka.

Jo har märkt det också, om personen kliver ur bilen så brukar jag snacka ett ord eller två med hen... sen hur länge konversationen varar är upp till hen.

Förstår inte hur dom flesta ser så sura / uttråkade ut...
Jag har alltid världens idiot smajl på läpparna när jag kört Teslan..

Mitt leende reflekteras direkt av min wh/km förbrukning... desto högre förbrukning desto större leende :D
Kan bara hålla med! Förbrukning och flinande hänger ihop :)

Om det där med att hälsa så händer det typ aldrig här i Bollnäs-krokarna, men dom få ggr det händer så hälsas det :)
Edit: Dom få ggr man möter en Tesla alltså :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av bylund »

tehjimos skrev:
bylund skrev:
Försöker att hälsa, och pratar gärna med Teslaägare som inte är i sina bilar. Det är lite påfluget att gå och knacka på rutorna...
var du möjligtvis på infracity's supercharger för ca 2-3 timmar sedan?
Nej, jag har nästan aldrig behov av att ladda där.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Bjelke »

Bjelke skrev:
tehjimos skrev:
bullen skrev:
Brukar hälsa när man ser nån sittande i bilen på SuC. Men det brukar på sin höjd va en ansträngd nickning man får tillbaka.

Jo har märkt det också, om personen kliver ur bilen så brukar jag snacka ett ord eller två med hen... sen hur länge konversationen varar är upp till hen.

Förstår inte hur dom flesta ser så sura / uttråkade ut...
Jag har alltid världens idiot smajl på läpparna när jag kört Teslan..

Mitt leende reflekteras direkt av min wh/km förbrukning... desto högre förbrukning desto större leende :D
Kan bara hålla med! Förbrukning och flinande hänger ihop :)

Om det där med att hälsa så händer det typ aldrig här i Bollnäs-krokarna, men dom få ggr det händer så hälsas det :)
Edit: Dom få ggr man möter en Tesla alltså :D
Jahapp, och bara för att jag sa så där så rullar det en TESLA genom Bollnäs idag :)
Fast det var sambon som såg den, och hon har inte TESLA:n utan åker i LEAF:en...
Tror det var EOH 028, någon som känner sig träffad? :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Idesta
Teslaägare
Inlägg: 211
Blev medlem: 12 nov 2014 07:54

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Idesta »

Det var jag som körde genom Bollnäs idag med en supersmutsig P85D och knölig bakskärm/bakdörr. Frun blev påkörd av en finsk långtradare på E4:an för en tid sedan och det tar evigheter för RM Bilservice att få delar från Tesla. Den funkar fint men alu plåten är lite bucklig och den har spruckit på ngt ställe så tvätt får vänta till den är hos RM. Minus 17 en bit ut i skogarna där vi har landställe men strålande solsken!
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8769
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Pontus »

Dom gånger man hinner med hälsas det men tyvärr inte så ofta som man vill. Ibland tittar man upp lite för sent.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Bjelke »

Idesta skrev:
Det var jag som körde genom Bollnäs idag med en supersmutsig P85D och knölig bakskärm/bakdörr. Frun blev påkörd av en finsk långtradare på E4:an för en tid sedan och det tar evigheter för RM Bilservice att få delar från Tesla. Den funkar fint men alu plåten är lite bucklig och den har spruckit på ngt ställe så tvätt får vänta till den är hos RM. Minus 17 en bit ut i skogarna där vi har landställe men strålande solsken!
Superkul! :)

Då är vi två här (nästan iaf, sommarställe räknas som typ fast i detta fall hehe)

Edit: inte kul att bilen är knölig såklart... och det där med RM fick jag tyvärr oxo erfara i somras :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1068
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av tehjimos »

bylund skrev:
tehjimos skrev:
bylund skrev:
Försöker att hälsa, och pratar gärna med Teslaägare som inte är i sina bilar. Det är lite påfluget att gå och knacka på rutorna...
var du möjligtvis på infracity's supercharger för ca 2-3 timmar sedan?
Nej, jag har nästan aldrig behov av att ladda där.
Ok! Såg någon som liknade din profilbild och hade en röd Tesla.. :D
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
305 000km på mätaren Juni 2024.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av bylund »

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Teslamannen
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 09 nov 2015 02:13
Ort: Bromma, Stockholm

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Teslamannen »

Jag vinkar alltid om jag hinner, man är van att vinka sen hojåkat.
85D Titanium sen 30/12-2015
+46
Teslaägare
Inlägg: 1786
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av +46 »

Möter jag en Tesla så blinkar / hälsar jag naturligtvis men jag har inga förväntningar att det ska besvaras eftersom jag liksom många andra har tankarna på ett helt annat håll och lätt missar en välvillig hälsning...
Det mest pinsamma var när jag för första gången laddade på en SuC i början av förra sommaren. Så fort jag backade in kom en gentleman fram och ville hjälpa till. Tyvärr var jag totalt disträ av olika anledningar och han måste ha tyckt jag var ett ufo när jag började pilla efter laddluckan på andra sidan av bilen....
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Ferro94 »

tehjimos skrev:
Nu när man börjar se Teslor flera gånger om dagen så har jag tagit som vana att hälsa på den andre tesla-föraren... men bara ca 30% av dom man träffar på vägen hälsar tillbaka... är detta pga jag bor i Stockholm? ;)

Brukar ni hälsa när ni möter/passerar en annan Tesla?
Klart man hälsar eller blinkar :) Frun har en Mini och Mini-ägare är också stolta bilägare och fantastiskt snabba på att vinka till sina kusiner, så man har väl lärt sig där.
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av bullen »

Appropå knacka på rutan som någon skrev. Jag gjorde det en gång i Uddevalla. Hade ställt mig där helt ensam. När jag kommer tillbaka till bilen stod det två bilar. Den andra hade ställt sig på den andra stolpen till samma laddare. Upplyste vänligt att hade hon använt vilken annan stolpe som helst hade det gått snabbare för oss bägge. Det hade hon ingen aning om :-)
Användarvisningsbild
Reddy
Teslaägare
Inlägg: 200
Blev medlem: 06 jul 2015 11:04
Ort: Linköping

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Reddy »

Har gjort samma sak två gånger, vid båda tillfällena hade föraren ingen aning om detta men hade noterat att det gick lite långsamt att ladda...



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model 3 Performance 2022
Användarvisningsbild
Gun o Frank
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 06 jun 2015 10:22
Ort: Dösjebro

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Gun o Frank »

Bjelke skrev:
Idesta skrev:
Det var jag som körde genom Bollnäs idag med en supersmutsig P85D och knölig bakskärm/bakdörr. Frun blev påkörd av en finsk långtradare på E4:an för en tid sedan och det tar evigheter för RM Bilservice att få delar från Tesla. Den funkar fint men alu plåten är lite bucklig och den har spruckit på ngt ställe så tvätt får vänta till den är hos RM. Minus 17 en bit ut i skogarna där vi har landställe men strålande solsken!
Superkul! :)

Då är vi två här (nästan iaf, sommarställe räknas som typ fast i detta fall hehe)

Edit: inte kul att bilen är knölig såklart... och det där med RM fick jag tyvärr oxo erfara i somras :(
Trevligt. Jag var och hälsade på min mor i Arbrå sista veckan i oktober, men "BollnäsTeslan" såg jag inte till. Vi har en blå P85. Är det du som var med i Ljusnan reportaget?
Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2015 20:59

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av miksch »

Jeg synes ikke at de er sure, men mange som sitter og lader sin bil bruker tiden til å enten hvile seg eller gjøre kontorarbeid. Og de vil da bare være for seg selv. Litt sånn er det med meg. Jeg har travle dager og jobber mye. Da er de 15-20 min på Sc tiden for ro og hvil. Ikke annet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 11 feb 2015 16:45
Ort: Djursholm

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av TeslaMartin »

Blir inte av att hälsa, delvis för många Teslor där jag bor. Men jag tycker även att det är svårt att se in i mötande Teslor, i alla fall om man vill göra "the nod" eller vinka med handen.

Kör som andrabil en Land Rover Dender. I den bilen hälsar jag ofta och blir hälsad på. De som kör Defender är om möjligt ännu mer sektaktiga än Teslaförare :shock:

Kör även hoj, där det är kutym att hälsa. Så även på sjön, speciellt tidig vår och utanför de vanligaste farledsstråken där det inte är för många båtar. När det blir för många båtar eller hojar så skippar även jag att hälsa. Hälsar så klart tillbaka på hälsning men sitter inte och vinkar hela tiden.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av bullen »

Jag hälsar aldrig på sjön när jag kör hoj;-)
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare
Inlägg: 393
Blev medlem: 27 apr 2015 23:07
Ort: Kalmar

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Machris »

Som dygnsgammal Teslaägare är jag allmänt glad o viftade ordentligt till mötande Tesla strax innan Toftaholm igår kväll. Sitter faktiskt med ett glatt flin i ansiktet fortfarande :D
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Skriv svar