Larofo skrev:Vänta nu, betyder det här att Tibor är min pappa?![]()

Kul fakta: Darth Vader sa aldrig "Luke, I am your father"

Ungefär som Ingrid Bergman heller aldrig har sagt "Play it again, Sam" i Casablanca.

Moderator: Redaktion
Larofo skrev:Vänta nu, betyder det här att Tibor är min pappa?![]()
Du bor i Uppsala. Kom och hälsa på,så,åker vi en sväng i båda bilarna! Svårt att förklara utan att köra.Eliard skrev:Kör själv på dessa ,vad är det som hämmar med dom?hybris skrev:Tror snarare de snikat den för att lättare kränga den vidare...
Min kändes snabbare konstigt nog men ganska övertygad om att det beror på R2 däcken som hämmar bilen...
Jag är jätte nöjd över komfort och grepp på dessa ,för att vara dubbfria dvs.
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Min åsikt är den enda rätta!! Jag är Teslajesus!!! Dessutom kräver mitt nick en viss typ av hybris...Daniel skrev:HelectriC skrev:Det är direkt osympatiskt och asocialt att ständigt hävda sina egna val som de enda rätta. Det finns mängder med folk här inne som har valt sin drömbil och att du då säger gång på gång att endast dina val är ok, blir bara fjantigt. Tagga ner lite, vet ja! Jag har också panoramatak, men har inget behov av att ständigt påpeka att jag gjort rätt val, jag vet att jag gjort rätt val för mig och var och en har gjort sina val. Blir lite mycket dagisstämning med påståenden som dina.hybris skrev:Fast den ser ut som stryk utan panorama serru!HelectriC skrev:Ja, du har ju lite bestämda åsikter om vad DU tycker ser bäst ut och passar av utrustning. Men inte alla tycker likadant, serruhybris skrev:Ser ut som stryk utan glastak. Sorry.men smaken är som baken... Två Teslor med glastak och många mil senare och aldrig haft något läckage eller problem. Fungerat klockrent för mig.
Märkte inte någon bättre komfort i lånebilen.
Jag tror "utmaningen" är att du Hybris, sällan uttrycker det du säger som en åsikt, utan som att det är obestridbar fakta, dvs att Tesla ÄR ful utan panorama. Att bilen ÄR ful med 19", oavsett. Det kan framstå som en aning icke-ödmjukt sätt att presentera sin åsikt, sitt tyckande, på. Detta då det är väldigt lätt att tolka det du skriver som att "Jag hör vad ni säger, men ni har fel." När det de facto handlar om en åsikt, och inte fakta.
Hursomhaver, du är säkert medveten om detta, men gillar att provocera, av någon anledning.
//Daniel
Yepp 22" är skitsnyggt. Tyvärr skrapar min orginal 21" sommar i vid fullt rattutslag så lite orolig för hur det blir med 22"? Snyggt ör det...kontakten2 skrev:22" e snyggast
Kommer aldrig köpa en med alutak. Handlar faktiskt till 98% om utseende. Kunde fungera om det var en annan färg än karrossen men i karrossens färg blir det kräk... Ser konstigt ut, stått och funderat på det ett antal gånger live när jag sett dessa bilar. Lite som de är födda med tre ben... Kanske blir bättre omman folierar inen annan färg men inte säker...drakbane skrev:Utan pano, är ju klart snyggast, va fan ska man med taklucka till när man har AC?? Tycker man om drag i håret, köp för fan en cykel. O multivit ska den vara!
/Sony Z3 Dual
Hur ser det ut? Har du folierat?bylund skrev:Jag har svart tak. Det bästa av två världar!
Det är svart från fabrik. Det alternativet finns inte längre. För ett otränat öga ser det ut som panoramatak. Kolla min tråd om chockresan till Estland under Långresor för bilder.Jonas H skrev:Hur ser det ut? Har du folierat?bylund skrev:Jag har svart tak. Det bästa av två världar!
Hehe. Jag satt precis och funderade på varför den var öppen...Svenssons skrev:Du glömde stänga laddluckan! Antar att du vill ha självstängande lucka?bylund skrev:
Eller såhär.
Skicka bilden till Elon så han ser hur illa det kan gå utan självstängande lucka.Svenssons skrev:Du glömde stänga laddluckan! Antar att du vill ha självstängande lucka?bylund skrev:
Eller såhär.
Nej men på en så snygg bil borde ju Tesla se till att den alltid är redo för ett fotobylund skrev:När man fortfarande kunde beställa svart tak var det dock inte tal om några självstängande luckor.
Exakt. Orkar inte läsa tråden fullt ut, men kallar man sig för hybris så förpliktar det till viss hybris. Värre hade varit om ditt nick va "ödmjuk och snäll" med de uppfattningar du framför så oförblommerat.hybris skrev:Min åsikt är den enda rätta!! Jag är Teslajesus!!! Dessutom kräver mitt nick en viss typ av hybris...Daniel skrev:HelectriC skrev:Det är direkt osympatiskt och asocialt att ständigt hävda sina egna val som de enda rätta. Det finns mängder med folk här inne som har valt sin drömbil och att du då säger gång på gång att endast dina val är ok, blir bara fjantigt. Tagga ner lite, vet ja! Jag har också panoramatak, men har inget behov av att ständigt påpeka att jag gjort rätt val, jag vet att jag gjort rätt val för mig och var och en har gjort sina val. Blir lite mycket dagisstämning med påståenden som dina.hybris skrev:Fast den ser ut som stryk utan panorama serru!HelectriC skrev:Ja, du har ju lite bestämda åsikter om vad DU tycker ser bäst ut och passar av utrustning. Men inte alla tycker likadant, serru
Jag tror "utmaningen" är att du Hybris, sällan uttrycker det du säger som en åsikt, utan som att det är obestridbar fakta, dvs att Tesla ÄR ful utan panorama. Att bilen ÄR ful med 19", oavsett. Det kan framstå som en aning icke-ödmjukt sätt att presentera sin åsikt, sitt tyckande, på. Detta då det är väldigt lätt att tolka det du skriver som att "Jag hör vad ni säger, men ni har fel." När det de facto handlar om en åsikt, och inte fakta.
Hursomhaver, du är säkert medveten om detta, men gillar att provocera, av någon anledning.
//Daniel
aoeu skrev:Detta är inparametrar för de olika bilarna. I detta fall Model S P85DL Light.vigge50 skrev:Vilka parametrar baseras uträkningarna på?aoeu skrev:Jag har ett excel-ark (eller Numbers faktiskt) som jag gjort som räknar ut det.vigge50 skrev:Hur kommer du fram till de siffrorna?
Förutom parametrarna ovan:
A - frontal area 2.34116
Cd - Coefficient of drag 0.24
Crr - Coefficient of rolling resistance 0.008
Wheel diameter 0.71882
Earth G 9.80665
Air density 1.225
Drivetrain efficiency 0.925
Larofo skrev:Vänta nu, betyder det här att Tibor är min pappa?mjwahl skrev:De flesta har ändå sin egen uppfattning klar rent sakmässigt och det är näppeligen vår roll att vara vuxenuppfostrare - möjligtvis undantaget Tibor Blomhäll.![]()
Det spelar ingen roll vad ni säger, MIN Tesla är klart snyggast!
Jag gillar det här forumet, en perfekt blandning av saker att lära och underhållning.