Ja jag har försökt ha koll på Car info och det finns bara en MYP registrerad. Den Volvo importerade för längesenA_Danieli skrev:Ska tilläggas att alla bilar på parkeringen hade regplåt förutom MYP:arna så det kanske är som någon skrev att registreringen tar lite tid. Skulle tippa på att de har stått där åtminstone ett par dagar så som damm och smuts såg ut.
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Kul 
Men vad skulle vara så farligt med att ta en bild på bilarna egentligen? Det är ju
inte precis en helt ny (och hemlig) bilmodell på marknaden liksom...

Men vad skulle vara så farligt med att ta en bild på bilarna egentligen? Det är ju
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
De står väldigt nära en testbana och området var stängt, de hade glömt att stänga grindarna. Det var inte Teslas personal utan banans personal.Bjelke skrev:Kul
- Nordman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jrgen16756
De var dammiga redan på långtradaren när de åkte dit med dem den 24/3.A_Danieli skrev:Ska tilläggas att alla bilar på parkeringen hade regplåt förutom MYP:arna så det kanske är som någon skrev att registreringen tar lite tid. Skulle tippa på att de har stått där åtminstone ett par dagar så som damm och smuts såg ut.
Jag mötte dem vid Arlanda.
Alla andra biltillverkare brukar väl plasta sina bilar , gör inte Tesla det ?? Känns som man verkligen får kontrollera bilen noga vid hämtning
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
AhaA_Danieli skrev:De står väldigt nära en testbana och området var stängt, de hade glömt att stänga grindarna. Det var inte Teslas personal utan banans personal.Bjelke skrev:Kul

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
Tyvärr inte. Min MYLR såg ren ut när jag hämtade den, men hade riktigt dåligt vax och smutsen satte sig direkt. När jag sprayade med Iron X för att ta bort flygrost var det en hel del som syntes.Honkan skrev:Alla andra biltillverkare brukar väl plasta sina bilar , gör inte Tesla det ?? Känns som man verkligen får kontrollera bilen noga vid hämtning
Mitt tips är att tvätta er nya Tesla grundligt.
- markuswesterberg
- Teslaägare
Ställer frågan här också för säkerhets skull:Berka skrev:ja det stämmer, sedan är fälgarna fram 9,5" breda och har ET40, bak 10,5" breda och har ET48markuswesterberg skrev:Stämmer nedan specifikation för däck/fälgar till MY P MiG?
Front: 21″ 255/35 (89mm sidewall, 711mm diameter)
Rear: 21″ 275/35 (97mm sidewall, 726mm diameter)
Hämtar ut min vita MY P idag om ett par timmar!
Och nej du hämtar inte ut din vita idag
Jag som tänk kränga på vinterdäck på MYP fick till svar från däckfirman att det bara finns europeiska friktionsdäck för MYP, inga nordiska. Alltså för 21-tums originalfälgarna. Någon som är av annan "åsikt"

Om du bor och kör i Skåne kan du nog ha europeiska friktionsdäck. I annat fall undviker du dom! Dessa däck är inte avsedda för vårt vinterväglag.markuswesterberg skrev:Ställer frågan här också för säkerhets skull:Berka skrev:ja det stämmer, sedan är fälgarna fram 9,5" breda och har ET40, bak 10,5" breda och har ET48markuswesterberg skrev:Stämmer nedan specifikation för däck/fälgar till MY P MiG?
Jag som tänk kränga på vinterdäck på MYP fick till svar från däckfirman att det bara finns europeiska friktionsdäck för MYP, inga nordiska. Alltså för 21-tums originalfälgarna. Någon som är av annan "åsikt"Hade helst velat ha nordiska friktionsdäck (alltså "riktiga" vinterdäck") till bilen men testar annars europeiska friktionsdäck. De rekommenderade då Continental WinterContTS860S.
Nokian Hakkapeliitta R3 och kommande R5 räknas nog som Nordiska friktionsdäck.markuswesterberg skrev:Ställer frågan här också för säkerhets skull:Berka skrev:ja det stämmer, sedan är fälgarna fram 9,5" breda och har ET40, bak 10,5" breda och har ET48markuswesterberg skrev:Stämmer nedan specifikation för däck/fälgar till MY P MiG?
Jag som tänk kränga på vinterdäck på MYP fick till svar från däckfirman att det bara finns europeiska friktionsdäck för MYP, inga nordiska. Alltså för 21-tums originalfälgarna. Någon som är av annan "åsikt"Hade helst velat ha nordiska friktionsdäck (alltså "riktiga" vinterdäck") till bilen men testar annars europeiska friktionsdäck. De rekommenderade då Continental WinterContTS860S.
Om du kan tänka dig dubbdäck så finns Nokian Hakkapeliitta 10 EV.
Dessa däck finns i dimentionen 255/35 R21 som passar på 21" MYP fälg.
Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
Kommer definitivt ha 20” på vinterhjulen för att få fler alternativ på däck, mer komfort, smalare vinterdäck.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Jag är supernöjd med mina som jag har på 3an.Honkan skrev:Conti viking ska vara bra
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
- Hillstreet
- Teslaägare
Också nöjd med Conti Viking.Honkan skrev:Conti viking ska vara bra
---
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
- markuswesterberg
- Teslaägare
Ja, jag har förstått att Continental Viking är bra men de finns alltså inte i rätt dimensioner för fälgen till YP, enligt däckfirman. Tänkte därför om någon kanske hade tips på några likvärdiga men som faktiskt finns till YP fälgarna?
- Frippanecci
- Teslaägare
Gummihuset har 4 alternativ.markuswesterberg skrev:Ja, jag har förstått att Continental Viking är bra men de finns alltså inte i rätt dimensioner för fälgen till YP, enligt däckfirman. Tänkte därför om någon kanske hade tips på några likvärdiga men som faktiskt finns till YP fälgarna?
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Jag tycker conti ts860 däcken är verkligen bra för nedre halvan av Sverige. Dvs mycket bra på torrt, blött och snö.
Om man inte kör ofta på små isiga vägar är dom perfekta.
Jag har hellre bra grepp 95% av dagarna och tar det extra lugnt de 5% det kan vara isigt på morgonen.
Nordiska v däck har många negativa egenskaper på torrt och vått som ofta glöms bort.
Jag har hellre bra grepp 95% av dagarna och tar det extra lugnt de 5% det kan vara isigt på morgonen.
Nordiska v däck har många negativa egenskaper på torrt och vått som ofta glöms bort.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- markuswesterberg
- Teslaägare
Ja, detta är absolut en bra poäng. Bor i Peking så vi har ju inga extremvintrar. Kör som du säger mycket oftare på is- och snöfria vägar och när det är isigt eller snöar så tar man det ju ändå mycket försiktigt.Tellus skrev:Jag tycker conti ts860 däcken är verkligen bra för nedre halvan av Sverige. Dvs mycket bra på torrt, blött och snö.
- markuswesterberg
- Teslaägare
Jaså? Du orkar inte länka?Frippanecci skrev:Gummihuset har 4 alternativ.markuswesterberg skrev:Ja, jag har förstått att Continental Viking är bra men de finns alltså inte i rätt dimensioner för fälgen till YP, enligt däckfirman. Tänkte därför om någon kanske hade tips på några likvärdiga men som faktiskt finns till YP fälgarna?
- Frippanecci
- Teslaägare
Kopiera hela texten - tryck ej på länkenmarkuswesterberg skrev:Jaså? Du orkar inte länka?Frippanecci skrev:Gummihuset har 4 alternativ.markuswesterberg skrev:Ja, jag har förstått att Continental Viking är bra men de finns alltså inte i rätt dimensioner för fälgen till YP, enligt däckfirman. Tänkte därför om någon kanske hade tips på några likvärdiga men som faktiskt finns till YP fälgarna?
Fram:
https://www.gummihuset.se/vinterdack_fr ... :%22255%22}
Bak:
https://www.gummihuset.se/vinterdack_fr ... 2:%2221%22}
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Frågan är om man ska köpa vinterhjulen redan nu med tanke på Ukraina. Både Nokian och Pirelli har ju 70-80% av sin produktion i Ryssland. Såg att man varnade redan nu för att det var brist...
Fälgar är ju OK att köpa, men finns ju en fördel att vänta med att köpa däcken så länge som möjligt då de är mycket av en färskvara. Men klart; blir det brist inför nästa säsong så kanske priserna rusar i höjden.Jjkalla skrev:Frågan är om man ska köpa vinterhjulen redan nu med tanke på Ukraina. Både Nokian och Pirelli har ju 70-80% av sin produktion i Ryssland. Såg att man varnade redan nu för att det var brist...

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Det är redan flaggat för upp till 30% höjning av vinterdäck, men jag tror inte det räcker. Svårast kommer vara att få tag i dimensioner.martinot skrev:Fälgar är ju OK att köpa, men finns ju en fördel att vänta med att köpa däcken så länge som möjligt då de är mycket av en färskvara. Men klart; blir det brist inför nästa säsong så kanske priserna rusar i höjden.Jjkalla skrev:Frågan är om man ska köpa vinterhjulen redan nu med tanke på Ukraina. Både Nokian och Pirelli har ju 70-80% av sin produktion i Ryssland. Såg att man varnade redan nu för att det var brist...
Färskvara stämmer inte direkt, men för att få säljas som NYA så ska produktionsdatumet inte vara äldre än 2år, annars bör priset vara reducerat (ex 255/40-20 på Gummihuset), sen håller ju däcket minst 10år om det förvaras svalt och mörkt.
Så fort Transportstyrelsen fått in godkända CoC-dokument och kan ge bilarna ett svenskt registreringsbevis.anna__ skrev:NÄR fasen ska dom börja lev MYP.
(Man kan ringa TS och fråga om man har VIN. De brukar vara klara med dagens körning vid 14-tiden. När bilen är godkänd tilldelas den ett regnr. Så om du får ett regnr på ditt VIN, så är det hos Tesla problemet sitter.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24