Rynkor i sätet

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Rynkor i sätet

Inlägg av ME3 »

Hej,
Knappt 1 månad / 100 mil på min M3 och sätet har redan ”rynkor”.

Värt att nämna, dynorna kändes mjukare än passagerarsätet från dag 1. Och på vissa ställen så är ”lädret” löst från underliggande foam.

En otroligt liten detalj att störa sig på - jag vet. Men om det här händer efter 1 mån. oroar jag mig hur det kommer se ut 1 år från nu.

Hur har era säten klarat sig med rynkor etc?
7E56EBBB-B0B1-43C5-9138-167972F5807C.jpeg
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
hooked
Inlägg: 335
Blev medlem: 29 nov 2016 17:36

Re: Rynkor i sätet

Inlägg av hooked »

Teslas säten i model 3 och y håller bra över tid. har själv varit intresserad av några begagnade model 3 och sätena har sett ut som nya trots 5000 mil.

Förarstol i Porsche Taycan med 10 mil på mätaren enligt bild och ser liknande ut i de flesta bilar. Släpp det och njut av bilen :)
taycan.jpg
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Rynkor i sätet

Inlägg av ME3 »

hooked skrev:
Teslas säten i model 3 och y håller bra över tid. har själv varit intresserad av några begagnade model 3 och sätena har sett ut som nya trots 5000 mil.

Förarstol i Porsche Taycan med 10 mil på mätaren enligt bild och ser liknande ut i de flesta bilar. Släpp det och njut av bilen :)
taycan.jpg
Tack, får hoppas på det! :)

Långtidshyrde en M3 2020 förra sommaren, hade inga rynkor eller veck what-so-ever. Ända Teslan jag har att jämföra med.

Varierar säkert från batch till batch...
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1124
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Rynkor i sätet

Inlägg av Curik »

Min MS har en rätt kraftig rynka på förarsätet. Var också rädd att det skulle innebära mer slitage men förutom att det fastnar en del smuts så verkar det ha hållt bra hittills iaf (24 månader).
Skriv svar