Billigare med 100 kr jämfört med en LR... 488 kr halvförsäkring vs 588 kr för en LR
Det låter väldigt bra, får man fråga med vilket bolag du fick up de priserna?
Jag gjorde en sökning på Insplanet och fick endast upp ett pris -ICA försäkring 1995kr / månaden, mindre bra...
får väl göra mer grundlig research när man får sitt eget Reg nr.
Trygghansa, då bor jag ändå i malmö vilket alltid brukar vara dyrt tyvärr
LF Skåne 726 kr / månad
Billigare med 100 kr jämfört med en LR... 488 kr halvförsäkring vs 588 kr för en LR
Det låter väldigt bra, får man fråga med vilket bolag du fick up de priserna?
Jag gjorde en sökning på Insplanet och fick endast upp ett pris -ICA försäkring 1995kr / månaden, mindre bra...
får väl göra mer grundlig research när man får sitt eget Reg nr.
Trygghansa, då bor jag ändå i malmö vilket alltid brukar vara dyrt tyvärr
LF Skåne 726 kr / månad
Toppen, tack för info!
Gjorde en sökning på Trygg hansa och jag landade på 546kr, bor i stockholm.
Om det är så att Model Y Performance med regnr FEU15R är en av de två som står i Trosta, så är det så att den ska bli demo-bil...enligt ett ett samtal från Tesla nyss.
Jag blev uppringd för att ngn chef hade "gnällt" över det faktum att jag hela tiden skjuter på leverans av min LR AWD (ja, jag har dubbelgarderat mig som många andra )...vill ju hellre ha en Performance om jag kan få den snart.
Jag sa ok på att ta bort bokningen på LR AWD...då beskedet (eller kill-gissningen) var att jag får leverans av Performance (vit bil med svart inredning) i månadsskiftet april/maj.
Beställde LR AWD i somras och Performance i november.
Om det är så att Model Y Performance med regnr FEU15R är en av de två som står i Trosta, så är det så att den ska bli demo-bil...enligt ett ett samtal från Tesla nyss.
Jag blev uppringd för att ngn chef hade "gnällt" över det faktum att jag hela tiden skjuter på leverans av min LR AWD (ja, jag har dubbelgarderat mig som många andra )...vill ju hellre ha en Performance om jag kan få den snart.
Jag sa ok på att ta bort bokningen på LR AWD...då beskedet (eller kill-gissningen) var att jag får leverans av Performance (vit bil med svart inredning) i månadsskiftet april/maj.
Beställde LR AWD i somras och Performance i november.
Pratade också med tesla idag. Ungefär samma svar.
Det finns fortfarande inga kundbilar i Sverige. De räknar med att de första ska komma nästa vecka.
De bilar som tidigare har siktats i Sverige på biltransporter och på parkeringar, är bilar från provserien på 2000 bilar och går inte att registrera, utan ska enbart användas som visningsbilar. Ingen provkörning alltså.
Beskedet till mig var att vita bilar kommer troligen inte börja levereras förrän mitten på maj.
Maxeffekt skiljer bara 20 kW mot LR.
När jag lagt på sommardäcken skall jag köpa till acc.boost till min...
Det är ju bara en siffra på ett papper.
20 kW gör inte 1,5 sekunder på accelerationen 0-100.
Acc Boost ger väl mer än 20 extra kW? Så då skulle en LR vara kvickare än en P.
För att göra det extra smidigt så mäter Tesla 0-100 olika mellan LR och P också...
P så räknar man bort första foten eller något sånt, vad det gör i verkligheten vet jag ej, men varför man inte kör stillastående på båda är för mig oförståeligt?
Maxeffekt skiljer bara 20 kW mot LR.
När jag lagt på sommardäcken skall jag köpa till acc.boost till min...
Det är ju bara en siffra på ett papper.
20 kW gör inte 1,5 sekunder på accelerationen 0-100.
Acc Boost ger väl mer än 20 extra kW? Så då skulle en LR vara kvickare än en P.
För att göra det extra smidigt så mäter Tesla 0-100 olika mellan LR och P också...
P så räknar man bort första foten eller något sånt, vad det gör i verkligheten vet jag ej, men varför man inte kör stillastående på båda är för mig oförståeligt?
För att göra det extra smidigt så mäter Tesla 0-100 olika mellan LR och P också...
P så räknar man bort första foten eller något sånt, vad det gör i verkligheten vet jag ej, men varför man inte kör stillastående på båda är för mig oförståeligt?
Ja Tesla har trollat med 0-100 tiderna på sina Performance bilar under många år. Tror det började när P85D började säljas. För att uppnå den utlovade 0-100 tiden som angavs när bilen presenterades, blev man i verkligheten tvungen att ändra mätmetod, vilket verkar minska tiden med runt 0,2 sekunder.
Det finns väl ingen annan biltillverkare som använder denna ohederliga mätmetod?
För att göra det extra smidigt så mäter Tesla 0-100 olika mellan LR och P också...
P så räknar man bort första foten eller något sånt, vad det gör i verkligheten vet jag ej, men varför man inte kör stillastående på båda är för mig oförståeligt?
Ja Tesla har trollat med 0-100 tiderna på sina Performance bilar under många år. Tror det började när P85D började säljas. För att uppnå den utlovade 0-100 tiden som angavs när bilen presenterades, blev man i verkligheten tvungen att ändra mätmetod, vilket verkar minska tiden med runt 0,2 sekunder.
Det finns väl ingen annan biltillverkare som använder denna ohederliga mätmetod?
Ja det är vanligt förekommande av flera biltillverkare. Inget trolleri. Inte ohederligt. Föreslår att du googlar om du vill veta mer än att killgissa dig fram.
För att göra det extra smidigt så mäter Tesla 0-100 olika mellan LR och P också...
P så räknar man bort första foten eller något sånt, vad det gör i verkligheten vet jag ej, men varför man inte kör stillastående på båda är för mig oförståeligt?
Ja Tesla har trollat med 0-100 tiderna på sina Performance bilar under många år. Tror det började när P85D började säljas. För att uppnå den utlovade 0-100 tiden som angavs när bilen presenterades, blev man i verkligheten tvungen att ändra mätmetod, vilket verkar minska tiden med runt 0,2 sekunder.
Det finns väl ingen annan biltillverkare som använder denna ohederliga mätmetod?
Ja det är vanligt förekommande av flera biltillverkare. Inget trolleri. Inte ohederligt. Föreslår att du googlar om du vill veta mer än att killgissa dig fram.
Hederligt att ange 0-100 med rullande start.
Det blir inte ett dugg mer hederligt för att det är fler som använder metoden.
Prova att googla vilken fart 0 km/h är.
Senast redigerad av Nicke Nyfiken, redigerad totalt 1 gånger.
Egentligen är väl rullande start mer rätt med tanke på vilket underlag man måste ha annars för att uppnå en viss tid, dessutom så är en del 4x4 bilar snabbare första 400 meter för att sedan förlora mot mer effekt , tillexempel RS4 är grymt snabb dels för att man har fyrhjulsdrift
För att göra det extra smidigt så mäter Tesla 0-100 olika mellan LR och P också...
P så räknar man bort första foten eller något sånt, vad det gör i verkligheten vet jag ej, men varför man inte kör stillastående på båda är för mig oförståeligt?
Ja Tesla har trollat med 0-100 tiderna på sina Performance bilar under många år. Tror det började när P85D började säljas. För att uppnå den utlovade 0-100 tiden som angavs när bilen presenterades, blev man i verkligheten tvungen att ändra mätmetod, vilket verkar minska tiden med runt 0,2 sekunder.
Det finns väl ingen annan biltillverkare som använder denna ohederliga mätmetod?
Ja det är vanligt förekommande av flera biltillverkare. Inget trolleri. Inte ohederligt. Föreslår att du googlar om du vill veta mer än att killgissa dig fram.
Men varför olika metoder mellan LR och P? Är det en del i hederligheten?
Tesla använder även en annan metod än andra tillverkare när man mäter lastvolym gissar jag, de andra mäter upp till nedre fönsterkant i bagaget, Tesla gissar jag mäter hela volymen.
För att göra det extra smidigt så mäter Tesla 0-100 olika mellan LR och P också...
P så räknar man bort första foten eller något sånt, vad det gör i verkligheten vet jag ej, men varför man inte kör stillastående på båda är för mig oförståeligt?
Ja Tesla har trollat med 0-100 tiderna på sina Performance bilar under många år. Tror det började när P85D började säljas. För att uppnå den utlovade 0-100 tiden som angavs när bilen presenterades, blev man i verkligheten tvungen att ändra mätmetod, vilket verkar minska tiden med runt 0,2 sekunder.
Det finns väl ingen annan biltillverkare som använder denna ohederliga mätmetod?
Ja det är vanligt förekommande av flera biltillverkare. Inget trolleri. Inte ohederligt. Föreslår att du googlar om du vill veta mer än att killgissa dig fram.
Framkommer det av din googling varför man använder olika metoder för LR och P? Och vilken metod använder man för att beskriva prestandan hos en LR med acc boost?