Du åker alltså 30 mil varje dag då eller ?dfa skrev:Min morgonrutin sedan en tid tillbaka:
Låta bilen ladda klart strax före avfärd och värma upp kupén med sladden i.
Eco körläge och ingen AC pålagen under hela resan.
Kör inte snabbare än 100, ofta i 95 på motorvägen.
Förbrukningen är låga 200 och ibland under detta.
GOM rapporterar 30mil vid 100% vilket aldrig hänt tidigare (e-tron 50)
Verkar som om avslagen AC (och lite lägre hastighet) framförallt i början av resan drar ner snittet ganska mycket.
Jag struntar i förbrukningen om vardagar då det inte påverkar. Långkörning så blir ju förbrukningen runt 2,3-2,5 motorväg.

(Även om sambon vinner typ jämt
 (Även om sambon vinner typ jämt   )
) 

Men det är faktiskt mycket roligare med en bil som faktiskt är snål. Men med e-tron kände jag alltid en viss frustration. Hur man än gör så kommer man inte ner till de siffror som en del andra elbilar uppnår vid helt normal körning, alltså utan en massa snålkörningsknep. Visst kan man köra en e-tron under 20kWh/100km i vissa lägen. Men det är ändå inte särskilt låg förbrukning med tanke på hur mycket man behöver jobba för det.
 Men det är faktiskt mycket roligare med en bil som faktiskt är snål. Men med e-tron kände jag alltid en viss frustration. Hur man än gör så kommer man inte ner till de siffror som en del andra elbilar uppnår vid helt normal körning, alltså utan en massa snålkörningsknep. Visst kan man köra en e-tron under 20kWh/100km i vissa lägen. Men det är ändå inte särskilt låg förbrukning med tanke på hur mycket man behöver jobba för det.