Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
- markuswesterberg
- Teslaägare
Re: Ni som beställt MYP
men shit! VIN? reg nr? är det en tysk? Ser ut att va den första i Sverige isåfall?markuswesterberg skrev:Norrköping nu
Demobil eller bil för leverans till kund???markuswesterberg skrev:Norrköping nu
Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
- markuswesterberg
- Teslaägare
Står även bilar i Segeltorp och Malmö. Gissningsvis är det några av de ca 3000 bilarna som Tesla har förproducerat som testbilar.kamger skrev:men shit! VIN? reg nr? är det en tysk? Ser ut att va den första i Sverige isåfall?markuswesterberg skrev:Norrköping nu
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Någon som varit på Trosta på länge och kollat om det kommit några bilar för leverans?
Svart Model Y Performance
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Bilen som står i Norrköping är inregistrerad så den är inte från testproduktionen.Jeppe_E skrev:Står även bilar i Segeltorp och Malmö. Gissningsvis är det några av de ca 3000 bilarna som Tesla har förproducerat som testbilar.kamger skrev:men shit! VIN? reg nr? är det en tysk? Ser ut att va den första i Sverige isåfall?markuswesterberg skrev:Norrköping nu
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Vi har alla olika förutsättningar i livetNicke Nyfiken skrev:Varför betalar man innan man fått VIN? Då finns det ju inte ens en dedikerad bil.
Jag vill ligga ute med ~800.000:- så kort tid som möjligt.

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Det är ingen anledning.Jjkalla skrev:Vi har alla olika förutsättningar i livetNicke Nyfiken skrev:Varför betalar man innan man fått VIN? Då finns det ju inte ens en dedikerad bil.
Jag vill veta vad man vinner på att betala i förtid, eller är problemet att banken ringt och sagt att det är fullt och att du måste flytta dina pengar någon annan stans?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Antagligen en plats långt fram i kön?Nicke Nyfiken skrev:Det är ingen anledning.Jjkalla skrev:Vi har alla olika förutsättningar i livetNicke Nyfiken skrev:Varför betalar man innan man fått VIN? Då finns det ju inte ens en dedikerad bil.
Jag vill veta vad man vinner på att betala i förtid, eller är problemet att banken ringt och sagt att det är fullt och att du måste flytta dina pengar någon annan stans?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Så man kan köpa sig förbi kön genom att räntefritt låna ut pengar till Tesla?Jeppe_E skrev:Antagligen en plats långt fram i kön?Nicke Nyfiken skrev:Det är ingen anledning.Jjkalla skrev:Vi har alla olika förutsättningar i livetNicke Nyfiken skrev:Varför betalar man innan man fått VIN? Då finns det ju inte ens en dedikerad bil.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Kanske man kan boka en provkörning och se hur fjädringen är 

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Det finns olika teorier.Nicke Nyfiken skrev:Så man kan köpa sig förbi kön genom att räntefritt låna ut pengar till Tesla?Jeppe_E skrev:Antagligen en plats långt fram i kön?Nicke Nyfiken skrev:Det är ingen anledning.Jjkalla skrev:Vi har alla olika förutsättningar i livetNicke Nyfiken skrev:Varför betalar man innan man fått VIN? Då finns det ju inte ens en dedikerad bil.
Betala tidigt = tidig leverans, då allt är klart
Tilldela obetald bil = mer pengar in, trots att betalda ännu inte är levererade = ännu mer pengar hos Tesla
- markuswesterberg
- Teslaägare
Enligt min SA så var denna låst till 30 km/h och går inte att boka för provkörning. Kan han ju ha sagt för att jag inte skulle insistera iofs haha!Honkan skrev:Kanske man kan boka en provkörning och se hur fjädringen är
Trodde Teslas A-traktor var ett aprilskämt, men den finns alltså på riktigt?markuswesterberg skrev:Enligt min SA så var denna låst till 30 km/h och går inte att boka för provkörning. Kan han ju ha sagt för att jag inte skulle insistera iofs haha!Honkan skrev:Kanske man kan boka en provkörning och se hur fjädringen är

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Okej, jag tror på sista teorin. Har de redan fått pengarna så finns det ingen anledning att leverera snabbt. Har de inte fått pengarna så finns det en anledning att snabba på leveransen så pengarna kommer in.Jjkalla skrev:Det finns olika teorier.Nicke Nyfiken skrev:Det är ingen anledning.Jjkalla skrev:Vi har alla olika förutsättningar i livetNicke Nyfiken skrev:
Varför betalar man innan man fått VIN? Då finns det ju inte ens en dedikerad bil.
Betala tidigt = tidig leverans, då allt är klart
Tilldela obetald bil = mer pengar in, trots att betalda ännu inte är levererade = ännu mer pengar hos Tesla
Ärligt talat tror jag inte det spelar någon roll.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Rent tekniskt som ett noterat bolag lär dom inte få redovisa intäkter från en en vara/tjänst som inte levererats. Dvs, det är angeläget att leverera ut bilarna, (innan kvartalsavslut).Nicke Nyfiken skrev:Okej, jag tror på sista teorin. Har de redan fått pengarna så finns det ingen anledning att leverera snabbt. Har de inte fått pengarna så finns det en anledning att snabba på leveransen så pengarna kommer in.
Ärligt talat tror jag inte det spelar någon roll.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Nice price på försäkringen!markuswesterberg skrev:DemoFrån Berlin
DXE85R
3981kr helår, 1500mil, insure my tesla hos trygg hansa.
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Det är som en droppe i havetJjkalla skrev:Vi har alla olika förutsättningar i livetNicke Nyfiken skrev:Varför betalar man innan man fått VIN? Då finns det ju inte ens en dedikerad bil.

(När banken betalar)
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Provkörning i Malmö, satan vilken rolig bil.
Känner ingen direkt skillnad mellan LR och P gällande stötighet osv

Undrar varför det är just idag som flera Tesla SC ställt fram sina MYP? Är det nära på riktigt nu kanske? 

- markuswesterberg
- Teslaägare
Fick precis nyss detta på SMS:
” Tesla-uppdatering: Hej, våra system visar att du tidigare erbjöds ett fordon men valde att inte ta emot leverans. Svara JA om du är redo att ta emot leverans så snart ett fordon finns tillgängligt, svara NEJ om du inte längre är intresserad av att ta emot leverans. Om du behöver mer information, begär ett samtal genom att svara CALL.”
Känns som det närmar sig nu! Vit/Svart.
(Har tidigare haft LR MiB på den beställningen men ”uppgraderat” i mars.)
” Tesla-uppdatering: Hej, våra system visar att du tidigare erbjöds ett fordon men valde att inte ta emot leverans. Svara JA om du är redo att ta emot leverans så snart ett fordon finns tillgängligt, svara NEJ om du inte längre är intresserad av att ta emot leverans. Om du behöver mer information, begär ett samtal genom att svara CALL.”
Samma här! Vit/Svartmarkuswesterberg skrev:Fick precis nyss detta på SMS:
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Frågan är det är ny LR?Delevi skrev:Samma här! Vit/Svartmarkuswesterberg skrev:Fick precis nyss detta på SMS:
anna__ skrev:Provkörning i Malmö, satan vilken rolig bil.![]()
Någon annan skillnad?

Model Y performance