Vindruetorkare (bild)
Moderator: Redaktion
Vindruetorkare (bild)
Hej, har ni andra lika brett fält som mig bredvid a stolpen eller står mina torkare fel? 

Re: Vindruetorkare (bild)
Hej,
De står fel. Jag hade likadant och tog upp detta i en annan tråd (http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=3305).
Går att justera själv om man är lite händig eller på verkstad (Tesla). Jag fick mina justerade hos glasmästaren när jag lagade ett stenskott. Nu har jag max 5 cm smutsrand.
De står fel. Jag hade likadant och tog upp detta i en annan tråd (http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=3305).
Går att justera själv om man är lite händig eller på verkstad (Tesla). Jag fick mina justerade hos glasmästaren när jag lagade ett stenskott. Nu har jag max 5 cm smutsrand.
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Hm, jag undrar om de inte ska få kika på det där åt mig med. Bra tips!
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Så där ser det ut hos mig med, men service center sa att det inte gick att få bättre 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag fick samma svar. Jag har också en bred rand på rutan precis som bilden.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Som sagt. Det går att fixa. Inte den bästa bilden, kanske... Blev sjukt mycket bättre och det tog några minuter. På dom bara 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Snabbkurs i hur man gör?
För oss som har 25 mil till SC...
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Är det bara jag som är besviken på hur dåliga vindrutetorkarna är? Resultatet är sällan fin, fri sikt, eller gäller det bara mig?
Nej. De är dåliga för mig med men till stor del handlar det nog om att spolarmunstyckena är tokigt inställda. Jag ska försöka få till munstyckejustering och fenomenet som diskuteras i tråden åtgärdat i samband med att AP installeras nästa vecka. Hoppas på att det blir bättre för som det är nu är det irriterande.
Tesla M3 AWD
iCar skrev:Är det bara jag som är besviken på hur dåliga vindrutetorkarna är? Resultatet är sällan fin, fri sikt, eller gäller det bara mig?
Håller med. Detta är en detalj tillsammans med vindrutespolarna som är lite B faktiskt.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Jag tog det med glasmästaren (där jag är storkund sen många år...drakbane skrev:Snabbkurs i hur man gör?

Men jag tror att det är rätt enkelt ordnat själv. Släpp på muttern till torkararmen (under motorhuven), lossa armen och flytta upp den lagom många centimeter. Tryck fast den igen och dra åt muttern. Typ så...
Upplever att själva strålarna är klena och böjer sig en del i fartvinden. Så antingen funkar de bra när man kör fort eller tvärtom. Båda är svårt att få till.Kilowatt skrev:iCar skrev:Är det bara jag som är besviken på hur dåliga vindrutetorkarna är? Resultatet är sällan fin, fri sikt, eller gäller det bara mig?
Håller med. Detta är en detalj tillsammans med vindrutespolarna som är lite B faktiskt.
Jag riktade in mina munstycken själv med en knappnål. Krävs lite tålamod eftersom det oftast bara handlar om någon tiondels millimeter. Blev en kompromiss mellan sakta och fort och nu funkar mina OK.
Men visst är både torkare och spolare sämre än på många andra bilmodeller... Märks väldigt tydligt nu på vintern.
Tack för infon om flytt av torkararmen!
Mina sprutar oxo helt tokigt, ska passa på att (försöka) rikta om dom när jag tittar på torkaren.
Gjorde rutbehandling på bilen i veckan @dperssonbilrekond, så nu är mina ivf MYCKET bättre än innan.
Mina sprutar oxo helt tokigt, ska passa på att (försöka) rikta om dom när jag tittar på torkaren.
Gjorde rutbehandling på bilen i veckan @dperssonbilrekond, så nu är mina ivf MYCKET bättre än innan.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Principen är väl den samma på samtliga bilar:
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.