Tesla-ägare allmänt sura?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Svenssons »

bullen skrev:
Jag hälsar aldrig på sjön när jag kör hoj;-)
Så detta är inte du?



Är visserligen mer hojen som hälsar på sjön...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av HelectriC »

miksch skrev:
Jeg synes ikke at de er sure, men mange som sitter og lader sin bil bruker tiden til å enten hvile seg eller gjøre kontorarbeid. Og de vil da bare være for seg selv. Litt sånn er det med meg. Jeg har travle dager og jobber mye. Da er de 15-20 min på Sc tiden for ro og hvil. Ikke annet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Aningen OT, men varför hänger en norrman på det svenska Teslaforumet när det norska är så mycket större? Erkänn att det är mycket trevligare här :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av Bjelke »

Gun o Frank skrev:
Bjelke skrev:
Idesta skrev:
Det var jag som körde genom Bollnäs idag med en supersmutsig P85D och knölig bakskärm/bakdörr. Frun blev påkörd av en finsk långtradare på E4:an för en tid sedan och det tar evigheter för RM Bilservice att få delar från Tesla. Den funkar fint men alu plåten är lite bucklig och den har spruckit på ngt ställe så tvätt får vänta till den är hos RM. Minus 17 en bit ut i skogarna där vi har landställe men strålande solsken!
Superkul! :)

Då är vi två här (nästan iaf, sommarställe räknas som typ fast i detta fall hehe)

Edit: inte kul att bilen är knölig såklart... och det där med RM fick jag tyvärr oxo erfara i somras :(
Trevligt. Jag var och hälsade på min mor i Arbrå sista veckan i oktober, men "BollnäsTeslan" såg jag inte till. Vi har en blå P85. Är det du som var med i Ljusnan reportaget?
Arbrå? Kul för vi bor på just den sidan av Bollnäs så då är vi nästan grannar med din mor :) jo det var jag som var med i Ljusnans reportage :)
Näe min bil ser man inte så ofta i Bollnäs för vi bor ju lite utanför och jag ser sällan nån anledning till att åka ner på "stan" :D å dessutom så kör jag typ 20 mil varje dag till jobbet så...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2015 20:59

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av miksch »

HelectriC skrev:
miksch skrev:
Jeg synes ikke at de er sure, men mange som sitter og lader sin bil bruker tiden til å enten hvile seg eller gjøre kontorarbeid. Og de vil da bare være for seg selv. Litt sånn er det med meg. Jeg har travle dager og jobber mye. Da er de 15-20 min på Sc tiden for ro og hvil. Ikke annet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Aningen OT, men varför hänger en norrman på det svenska Teslaforumet när det norska är så mycket större? Erkänn att det är mycket trevligare här :D
Den var morsom.
Født i Kalmar, vokst opp i Småland og Tyskland, studert i Kiel, flyttet til Norge 1991 og hatt et jobbopphold i Sveits.

Er inne på det tyske og svenske Tesla-forum og en sjelden gang i det norske elbilforum. Forskjell som dag og natt. Veldig hyggelig her. Noe mer krevende i det tyske.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla-ägare allmänt sura?

Inlägg av HelectriC »

miksch skrev:
HelectriC skrev:
miksch skrev:
Jeg synes ikke at de er sure, men mange som sitter og lader sin bil bruker tiden til å enten hvile seg eller gjøre kontorarbeid. Og de vil da bare være for seg selv. Litt sånn er det med meg. Jeg har travle dager og jobber mye. Da er de 15-20 min på Sc tiden for ro og hvil. Ikke annet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Aningen OT, men varför hänger en norrman på det svenska Teslaforumet när det norska är så mycket större? Erkänn att det är mycket trevligare här :D
Den var morsom.
Født i Kalmar, vokst opp i Småland og Tyskland, studert i Kiel, flyttet til Norge 1991 og hatt et jobbopphold i Sveits.

Er inne på det tyske og svenske Tesla-forum og en sjelden gang i det norske elbilforum. Forskjell som dag og natt. Veldig hyggelig her. Noe mer krevende i det tyske.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det är onekligen ganska stor skillnad mellan de olika ländernas forum.
Kanske dags för en tråd i "presentationer"?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar