Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Venator
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 apr 2022 07:39

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Venator »

Hur lång tid efter beställning har ni fått vänta på att matchas mot en bil?
Har nu väntat i nästan 3v
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 787
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ilduce77 »

Jag beställde 10 mars.. Ingen match ännu..

Enligt Tesla görs det när bilen är tillverkad och under transport från Kina/Tyskland.
Senast redigerad av Ilduce77, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Sebastian+
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 10 aug 2021 20:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Sebastian+ »

Venator skrev:
Hur lång tid efter beställning har ni fått vänta på att matchas mot en bil?
Har nu väntat i nästan 3v
Vad jag vet så brukar det variera jättemycket. Det beror på hur långt ifrån kvartalsslutet man beställer.

Du verkar ha beställt ganska snart efter förra kvartalet vilket innebär lång väntetid.

Tror de flesta kommer bli matchade i slutet av maj eller juni.

Någon får gärna rätta mig om jag missuppfattat detta.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av LarsL »

Ilduce77 skrev:
Jag beställde 10 mars.. Ingen match ännu..

Enligt Tesla görs det r bilen är tillverkad och under transport till från Kina/Tyskland.
Beställde samtidigt som dig och har inte sett eller hört något. Men hoppas verkligen attdet händer saker i Maj eller Juni.
Användarvisningsbild
CLi
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 17 mar 2022 13:26

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av CLi »

Venator skrev:
Hur lång tid efter beställning har ni fått vänta på att matchas mot en bil?
Har nu väntat i nästan 3v
Det sker enligt Tesla någon gång i april tidigast.
Jag beställde en vit LR med 20" och svart klädsel 7/3.
MYP 22 - vit lack / svart inredning
Användarvisningsbild
CLi
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 17 mar 2022 13:26

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av CLi »

Walker skrev:
Igår fick jag ett sms från Tesla med frågan om jag vill ta en leverans asap.
De jobbar i a f.
Det var som f-n, måste varit en bil som "blivit över". Har väl inte kommit några fartyg på länge?
Grattis hur som helst!
MYP 22 - vit lack / svart inredning
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2948
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Walker »

CLi skrev:
Walker skrev:
Igår fick jag ett sms från Tesla med frågan om jag vill ta en leverans asap.
De jobbar i a f.
Det var som f-n, måste varit en bil som "blivit över". Har väl inte kommit några fartyg på länge?
Grattis hur som helst!
Sedan beror det på vad asap är i verkligheten. Även cybertruck ska ju komma ”snart”… Teslas tidsuppfattning är ju inte riktigt konsekvent. Kan ju betyda allt från 2 dagar till 20 månader.
Det var här inne jag fick lära mig uttrycket ”hur långt är ett snöre?” Gäller mycket inom Teslavärlden. :lol:
208F9C97-6576-4C3E-9312-754845069377.jpeg
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Tillsynsmannen
Teslaägare
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 feb 2022 15:57
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tillsynsmannen »

Venator skrev:
Hur lång tid efter beställning har ni fått vänta på att matchas mot en bil?
Har nu väntat i nästan 3v
Beställde en röd MYLR med 20 tums fälgar den 18 februari. Har inte hört ett pip.
VilkenElbilBlirDet
Inlägg: 179
Blev medlem: 10 mar 2022 14:29

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av VilkenElbilBlirDet »

Vet inte om det är nyheter att vit MY tillverkats i Tyskland, men det finns iaf en sån bekräftad för provkörning i Schweiz.

Make of that what you will.

https://www.teslarati.com/tesla-mig-mod ... -ramp/amp/
Användarvisningsbild
selektha
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 22 jul 2020 12:33

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av selektha »

Min vita lr med svart inredning och svarta 20" står som betäknad lev maj fortfarande men ser att om man beställer en sådan idag så är lev i Juli och med 19" sept så antar att maj/jun lev fortfarande är nått tesla själva tror på, såg även att electrek skrev att Shanghai startade idag dock med begränsad personal samt skulle rampa upp imorgon.

Hoppet är det sista som överger en :P
matjo690
Inlägg: 69
Blev medlem: 14 apr 2022 16:50

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av matjo690 »

Japp. Fabriken fräser förhoppningsvis igång från i morgon. Sedan är frågan hur de prioriterar. Någon som har koll på båttrafiken? Hamnen är visst i drift trots utbrottet. Läste att man förväntade sig avgående båttransporter från tesla inom 7 dagar. Skulle ju vara kul att kunna bekräfta att någon båt styr mot Europa under nästa vecka...
Nikohm
Inlägg: 121
Blev medlem: 07 apr 2022 12:57

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nikohm »

Nu kom hoppet tillbaka trots att påsken är
Över. Hoppas vi nån båtjä.el lämnar hamn slutet nästa vecka :lol: :lol:
lootam
Inlägg: 25
Blev medlem: 14 apr 2022 17:54

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av lootam »

A drone shot from GF Shanghai 18 April. For sure it’s preparing for restart. And some cars waiting for delivery. Check the clip out.
https://www.shobserver.com/wx/detail.do?id=474573
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
Ort: Norrköping
Referralkod: ts.la/Roger53431

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av FlyingBlue »

Till er i väntrummet som är intresserade av remissvar angående förslaget om ändringar av klimatbonus
https://www.regeringen.se/remisser/2022 ... onusbilar/
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
Ort: Norrköping
Referralkod: ts.la/Roger53431

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av FlyingBlue »

FlyingBlue skrev:
Till er i väntrummet som är intresserade av remissvar angående förslaget om ändringar av klimatbonus
https://www.regeringen.se/remisser/2022 ... onusbilar/
I synnerhet transportstyrelsens svar kan vara av intresse
https://www.regeringen.se/49810d/conten ... relsen.pdf
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av anna__ »

FlyingBlue skrev:
FlyingBlue skrev:
Till er i väntrummet som är intresserade av remissvar angående förslaget om ändringar av klimatbonus
https://www.regeringen.se/remisser/2022 ... onusbilar/
I synnerhet transportstyrelsens svar kan vara av intresse
https://www.regeringen.se/49810d/conten ... relsen.pdf

"Transportstyrelsen kan därför inte
tillgodose alla de ändringar som föreslås ska träda i kraft 1 juli 2022. "
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 787
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ilduce77 »

Av 26 § i den föreslagna förordningen framgår att Transportstyrelsen får
meddela föreskrifter om vad som avses med bilens nypris enligt 7 §. I den
föreslagna förordningen saknas mandat för Transportstyrelsen att föreskriva
vid vilken tidpunkt priset ska bestämmas, antingen vid tiden då bilen
förvärvats eller vid tiden för utbetalningen av klimatbonusen.

Låter ju inte så kul om det skulle bli att man inte får veta om man får bonus eller inte, förrän det är dags att betala ut bonusen. Alltså 6 månader efter leverans.. Ytterligare en osäkerhetsfaktor..

Då får man välja bil efter hur man tror att prisbilden ser ut om 6 månader.

Detta medför att man endast kan se bonusen som just en bonus och inte något man kan ha med i kalkylen, när man köper en ny bil..
not_sure
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 mar 2022 15:48

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av not_sure »

Giga Shanghai back in business
* Full produktion om 3-4 dagar.
* Material finns till ungefär en veckas produktion, men de jobbar på att säkra leveranskedjorna.

https://driveteslacanada.ca/news/giga-s ... d-running/
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jeppe_E »

Ilduce77 skrev:
Av 26 § i den föreslagna förordningen framgår att Transportstyrelsen får
meddela föreskrifter om vad som avses med bilens nypris enligt 7 §. I den
föreslagna förordningen saknas mandat för Transportstyrelsen att föreskriva
vid vilken tidpunkt priset ska bestämmas, antingen vid tiden då bilen
förvärvats eller vid tiden för utbetalningen av klimatbonusen.

Låter ju inte så kul om det skulle bli att man inte får veta om man får bonus eller inte, förrän det är dags att betala ut bonusen. Alltså 6 månader efter leverans.. Ytterligare en osäkerhetsfaktor..

Då får man välja bil efter hur man tror att prisbilden ser ut om 6 månader.

Detta medför att man endast kan se bonusen som just en bonus och inte något man kan ha med i kalkylen, när man köper en ny bil..
Om du nu ska tolka förordningar och remissvar, så kanske du ska vara försiktig med att göra egna tolkningar och dra egna slutsatser. Du missade den stora biten; Att TS inte kommer att hinna med allt som krävs för att ett eventuellt bonustak ska kunna införas den 1 juli 2022. Utan tidigast 1 jan 2023. Även andra remissvar pekar i den riktningen.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 787
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ilduce77 »

Jeppe_E skrev:
Ilduce77 skrev:
Av 26 § i den föreslagna förordningen framgår att Transportstyrelsen får
meddela föreskrifter om vad som avses med bilens nypris enligt 7 §. I den
föreslagna förordningen saknas mandat för Transportstyrelsen att föreskriva
vid vilken tidpunkt priset ska bestämmas, antingen vid tiden då bilen
förvärvats eller vid tiden för utbetalningen av klimatbonusen.

Låter ju inte så kul om det skulle bli att man inte får veta om man får bonus eller inte, förrän det är dags att betala ut bonusen. Alltså 6 månader efter leverans.. Ytterligare en osäkerhetsfaktor..

Då får man välja bil efter hur man tror att prisbilden ser ut om 6 månader.

Detta medför att man endast kan se bonusen som just en bonus och inte något man kan ha med i kalkylen, när man köper en ny bil..
Om du nu ska tolka förordningar och remissvar, så kanske du ska vara försiktig med att göra egna tolkningar och dra egna slutsatser. Du missade den stora biten; Att TS inte kommer att hinna med allt som krävs för att ett eventuellt bonustak ska kunna införas den 1 juli 2022. Utan tidigast 1 jan 2023. Även andra remissvar pekar i den riktningen.
Ja, men den biten är ju är ju redan diskuterad och påpekad. Så varför ska jag lyfta den frågan en gång till?

Det jag belyste var en helt annan sak. Att det blir svårt att beräkna kommande bonusar i en kalkyl om Transportstyrelsen väljer att bedöma rätten till bonus, beroende på vad bilen kostar när det är dags att betala ut bonusen. Alltså sex månader efter att bilen levererats...

Förklara gärna för mig vad jag ska vara försiktig med och varför, när jag belyser en helt ny punkt i ett remissvar.

Att du tycker att jag missar det viktiga, får ju stå för dig. Jag tycker det är lika viktigt att det finns en risk för osäkerhet om när ett bilpris ska gälla...

Du skriver att om jag ska tolka en remiss, ska jag vara försiktig med att göra egna tolkningar... Det är precis det som är att tolka något. Annars får man titta på kommentarer till en förordning, där det framgår hur man ska tolka tex en lag eller förordning. Dessa tas fram genom doktrin och praxis. Någon kommentar finns troligtvis inte till ett remissvar, utan det är själva svaret..

Jag vet inte om du uppfattade det jag skrev som kritik eller något, men jag förstår inte varför jag ska vara försiktig med att tolka och inte heller på vilket sätt jag missat det viktiga..
Jag förstår inte heller vad det är för slutsats jag dragit och i så fall på vilket sätt den är fel..


Förklara gärna..
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jeppe_E »

Ilduce77 skrev:
Jeppe_E skrev:
Ilduce77 skrev:
Av 26 § i den föreslagna förordningen framgår att Transportstyrelsen får
meddela föreskrifter om vad som avses med bilens nypris enligt 7 §. I den
föreslagna förordningen saknas mandat för Transportstyrelsen att föreskriva
vid vilken tidpunkt priset ska bestämmas, antingen vid tiden då bilen
förvärvats eller vid tiden för utbetalningen av klimatbonusen.

Låter ju inte så kul om det skulle bli att man inte får veta om man får bonus eller inte, förrän det är dags att betala ut bonusen. Alltså 6 månader efter leverans.. Ytterligare en osäkerhetsfaktor..

Då får man välja bil efter hur man tror att prisbilden ser ut om 6 månader.

Detta medför att man endast kan se bonusen som just en bonus och inte något man kan ha med i kalkylen, när man köper en ny bil..
Om du nu ska tolka förordningar och remissvar, så kanske du ska vara försiktig med att göra egna tolkningar och dra egna slutsatser. Du missade den stora biten; Att TS inte kommer att hinna med allt som krävs för att ett eventuellt bonustak ska kunna införas den 1 juli 2022. Utan tidigast 1 jan 2023. Även andra remissvar pekar i den riktningen.
Ja, men den biten är ju är ju redan diskuterad och påpekad. Så varför ska jag lyfta den frågan en gång till?

Det jag belyste var en helt annan sak. Att det blir svårt att beräkna kommande bonusar i en kalkyl om Transportstyrelsen väljer att bedöma rätten till bonus, beroende på vad bilen kostar när det är dags att betala ut bonusen. Alltså sex månader efter att bilen levererats...

Förklara gärna för mig vad jag ska vara försiktig med och varför, när jag belyser en helt ny punkt i ett remissvar.

Att du tycker att jag missar det viktiga, får ju stå för dig. Jag tycker det är lika viktigt att det finns en risk för osäkerhet om när ett bilpris ska gälla...

Du skriver att om jag ska tolka en remiss, ska jag vara försiktig med att göra egna tolkningar... Det är precis det som är att tolka något. Annars får man titta på kommentarer till en förordning, där det framgår hur man ska tolka tex en lag eller förordning. Dessa tas fram genom doktrin och praxis. Någon kommentar finns troligtvis inte till ett remissvar, utan det är själva svaret..

Jag vet inte om du uppfattade det jag skrev som kritik eller något, men jag förstår inte varför jag ska vara försiktig med att tolka och inte heller på vilket sätt jag missat det viktiga..
Jag förstår inte heller vad det är för slutsats jag dragit och i så fall på vilket sätt den är fel..


Förklara gärna..
Tidigare har grunden för både förmånsbeskattning och prisberäkning legat hos skattemyndighetens prislistor, som revideras löpande. Jag ser ingen anledning till varför detta förfarande skulle ändras.

https://www.skatteverket.se/foretag/arb ... 695f6.html

TS skriver bara att det saknas mandat att föreskriva vid vilken tidpunkt som priset skall bestämmas. Eftersom det rent historiskt sett har varit så att alla förordningar gäller vid den tidpunkten som det inträffar. Ta t.ex. höjningen av miljöbonusen från 60kkr till 70 kkr. Det var bestämt på förhand. Det finns således ingen anledning att spekulera vidare i detta. Eftersom TS själva har sagt i sitt remissvar att de kommer inte att klara av att hantera en ändring så snabbt, utan hänvisar till 1 januari 2023, så är det högst osannolikt att vi kommer att se ett tak införas den 1 juli 2022.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 787
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ilduce77 »

Jeppe_E skrev:
Ilduce77 skrev:
Jeppe_E skrev:
Ilduce77 skrev:

Jag vet inte om du uppfattade det jag skrev som kritik eller något, men jag förstår inte varför jag ska vara försiktig med att tolka och inte heller på vilket sätt jag missat det viktiga..
Jag förstår inte heller vad det är för slutsats jag dragit och i så fall på vilket sätt den är fel..


Förklara gärna..
Tidigare har grunden för både förmånsbeskattning och prisberäkning legat hos skattemyndighetens prislistor, som revideras löpande. Jag ser ingen anledning till varför detta förfarande skulle ändras.

https://www.skatteverket.se/foretag/arb ... 695f6.html

TS skriver bara att det saknas mandat att föreskriva vid vilken tidpunkt som priset skall bestämmas. Eftersom det rent historiskt sett har varit så att alla förordningar gäller vid den tidpunkten som det inträffar. Ta t.ex. höjningen av miljöbonusen från 60kkr till 70 kkr. Det var bestämt på förhand. Det finns således ingen anledning att spekulera vidare i detta. Eftersom TS själva har sagt i sitt remissvar att de kommer inte att klara av att hantera en ändring så snabbt, utan hänvisar till 1 januari 2023, så är det högst osannolikt att vi kommer att se ett tak införas den 1 juli 2022.
Nu är det ju du som drar slutsatser...
Skatteverket hanterar förmånsvärden och beskattningsar, då detta ligger inom deras verksamhetsområde.

Enligt Förordning (2017:1334), vilken är nu gällande, är det Transportstyrelsen som är prövande instans för klimatbonus gällande bilar.

I förslaget till den nya förordningen, 26§ 2p, står det uttryckligen att det föreslås att det är Transportstyrelsen som ska ta fram vad som avses med bilens nypris. Det står inget om skatteverket. Sen kan ju såklart Transportstyrelsen ta hjälp av skatteverkets listor för att fastställa värdet och därmed nöja sig med att definiera ordalydelsen nypris.

Transportstyrelsen sa också förra gången, när bonusen höjdes från 60 till 70.000 krz att de inte skulle hinna med, men det lyssnade man inte på, utan genomförde ändringen ändå.

Kag hoppas nog minst lika mycket som du på att bonusen för bilar över 700.000 kr kommer finnas kvar.

Volvo önskade att gränsen skulle höjas till 800.000 kr men har ett par brister i andra resonemang..
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 787
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ilduce77 »

Jeppe_E skrev:
Ilduce77 skrev:
Jeppe_E skrev:
Ilduce77 skrev:

Jag vet inte om du uppfattade det jag skrev som kritik eller något, men jag förstår inte varför jag ska vara försiktig med att tolka och inte heller på vilket sätt jag missat det viktiga..
Jag förstår inte heller vad det är för slutsats jag dragit och i så fall på vilket sätt den är fel..


Förklara gärna..
Tidigare har grunden för både förmånsbeskattning och prisberäkning legat hos skattemyndighetens prislistor, som revideras löpande. Jag ser ingen anledning till varför detta förfarande skulle ändras.

https://www.skatteverket.se/foretag/arb ... 695f6.html

TS skriver bara att det saknas mandat att föreskriva vid vilken tidpunkt som priset skall bestämmas. Eftersom det rent historiskt sett har varit så att alla förordningar gäller vid den tidpunkten som det inträffar. Ta t.ex. höjningen av miljöbonusen från 60kkr till 70 kkr. Det var bestämt på förhand. Det finns således ingen anledning att spekulera vidare i detta. Eftersom TS själva har sagt i sitt remissvar att de kommer inte att klara av att hantera en ändring så snabbt, utan hänvisar till 1 januari 2023, så är det högst osannolikt att vi kommer att se ett tak införas den 1 juli 2022.
Nu är det ju du som drar slutsatser...
Skatteverket hanterar förmånsvärden och beskattningar, då detta ligger inom deras verksamhetsområde.

Enligt Förordning (2017:1334), vilken är nu gällande, är det Transportstyrelsen som är prövande instans för klimatbonus gällande bilar.

I förslaget till den nya förordningen, 26§ 2p, står det uttryckligen att det föreslås att det är Transportstyrelsen som ska ta fram vad som avses med bilens nypris. Det står inget om skatteverket. Sen kan ju såklart Transportstyrelsen ta hjälp av skatteverkets listor för att fastställa värdet och därmed nöja sig med att definiera ordalydelsen nypris. Men de beskriver också i sitt svar att det blir svårt för dem att hinna ta fram listor på jämförbara bilmodeller.

Transportstyrelsen sa också förra gången, när bonusen höjdes från 60 till 70.000 kr, att de inte skulle hinna med, men det lyssnade man inte på, utan genomförde ändringen ändå.

Jag hoppas nog minst lika mycket som du på att bonusen för bilar över 700.000 kr kommer finnas kvar.

Volvo önskade att gränsen skulle höjas till 800.000 kr men har ett par brister i andra resonemang..
Senast redigerad av Ilduce77, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av anna__ »

Tror ni beslut kommer fattas imorgon eller det kommer dröja?
Vet inte om detta e den korrekta
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-la ... 57CBnGTNvY
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 787
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ilduce77 »

Volvo tycker att man ska gå på orderdatum, när man beställer en ny bil, för att bedöma om en bil ska få bonus eller inte.

Det är ju såklart enkelt för en helt vanlig person med goda intentioner, att förhålla sig till och känna sig trygg med.

Problemet är att det kommer bli en kassako för kriminella att fuska med påstälningar, skrivna kontrakt som sedan upphör, då det i kontraktet inte står något om chassinummer eller registreringsnummer, som gör ansökan unikt knuten till en viss bil...

Det kanske går att lösa, genom att man måste koppla kontrakt ansökan till bilen och ändå vänta sex månader efter leverans, för att få ut bonusen. Så det kanske inte är ett problem trots allt.. :)
volvo-cars (1).pdf
Senast redigerad av Ilduce77, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar