https://vm.tiktok.com/ZMLbAQeH8/
Elbilstillverkaren NIO som hoppas att du ska spontanköpa en av deras elbilar.

Och vi som trodde Tesla var banbrytande med online köp

Moderator: Redaktion
Samma här.martinot skrev:/gammal sur gubbe
Exakt. Detta är ju bara en annonseringsfunktion för de som säljer reklam och deras kunder. Inget som i sig är till för att förbättra eller "revolutionera" köpupplevelsen eller något som gör det bättre för oss kunder (säkert en https-länk till vanliga webbtjänst). Är bara till för att bättre tracka och samla in data om oss.tor-ake skrev:Det har med annonsformatet att göra gissar jag på. Marknadsföring på Facebook och Tiktok skall alltid ha en tydlig och mätbar action.
Klassiska bilannonser, typ Volvos pappersaffischer på annonstavlor ute längs vägarna mätar man genomslaget i på annat sätt, t.ex. genom polls "har du sett en annons för volvo de senaste dagarna ja/nej"
I den mobila app-annonseringen får man "views" och "actions per 1000 views". Och vad skall man ha för tydlig action på en bilannons? Självklart att man klickar på en knapp, oväsentligt vad som faktiskt står. När användaren klickat en gång börjar användaren trackas (inte trakasseras), så att i slutändan när personen faktiskt köper en bil online, även om det inte görs där och då, så kan man koppla det till den ursprungliga annonskampanjen i TikTok.