Någon som vet vilken version det kan vara? Orkar inte vänta till ikväll med att kolla...
Software update i samband med service?
Moderator: Redaktion
Software update i samband med service?
Fick en blänkare på mobilen att en ny software update installerats idag i samband med service.
Någon som vet vilken version det kan vara? Orkar inte vänta till ikväll med att kolla...
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Software update i samband med service?
SC har som rutin att flash:a på senaste versionen av firmware när en bil är inne på service. Så förmodligen har du inte fått något nytt, 
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
Model 3 - Reserverad 2016-03-31
Model 3 - Reserverad 2016-03-31
- Mistafrizz
- Teslaägare
Johnalm skrev:Fick en blänkare på mobilen att en ny software update installerats idag i samband med service.
Min står också inne för fix av handtaget (förardörren) - och idag har appen plingat till 2ggr om att en uppdatering är slutförd, plus att den tydligen står för uppdatering just nu.
Kanske får vi den självstängande laddluckan idag..
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Jag pratade med service centret om just detta och det är så att de har versioner som inte skickas ut via OTA uppdateringar. Därför lägger de alltid på senaste versionen som alltid innehåller små rättningar av programvara vid varje besök.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Hoppas de ordnat Spotify, men å andra sidan har dom gjort det borde det gå ut till alla OTA.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
FW update from version 2.9.154U to 2.10.56U - där har vi svaret!Johnalm skrev:Fick en blänkare på mobilen att en ny software update installerats idag i samband med service.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Sett nåt som ändrats, fixats eller förbättrats? Min ska in imorgon för fix av ett hjulhus som är lite för trångt så lite nyfiken...Johnalm skrev:FW update from version 2.9.154U to 2.10.56U - där har vi svaret!Johnalm skrev:Fick en blänkare på mobilen att en ny software update installerats idag i samband med service.
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Fick också .56 uppgraderingen men har inte märkt någon skillnad förutom att Spotify funkade på vägen hem.
Nej, inte märkt någon skillnad men vilken service! P90D som lånebil, var liiiite sugen på att låta bli att byta tillbaka...John skrev:Sett nåt som ändrats, fixats eller förbättrats? Min ska in imorgon för fix av ett hjulhus som är lite för trångt så lite nyfiken...Johnalm skrev:FW update from version 2.9.154U to 2.10.56U - där har vi svaret!Johnalm skrev:Fick en blänkare på mobilen att en ny software update installerats idag i samband med service.
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Jag har 2.9.172
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Oj en Betatestarehybris skrev:Jag har 2.9.172
Har du haft .154 tidigare?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jag hade bilen inne på justering av glasen och värme.,tesla uppgraderade firmware också. Tycker kliman fungersr riktigt bra och drsget från rutan försvann.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.