Tesla katastrof för miljön...
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla katastrof för miljön...
Får man inte lägga in länkar i kommentar där? Då kanske det tas bort tänkte jag...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
NyTekniks kommentarsfält är ett kapitel för sig
Så här tror jag det funkar, efter några års kommenterande där:
Du kan skriva vad du vill, och kalla dig för vad du vill ("kidnappa" namn) utan problem.
De verkar inte göra något åt inläggen förrän någon klickar på "Anmäl". Först då kollas inläggen upp.
Om inlägget då uppfattas som kränkande eller dåligt tas den bort. Inlägg som innehåller länkar brukar också tas bort då.
Men alltså bara sådana som någon har anmält.
Fast dessutom verkar hela kommentarsfunktionen drivas av en ångmaskin från 1875. Ibland försvinner inlägg av sig själv, utan att någon har gjort nåt. Ibland kraschar bara hela sk*ten av sig själv.
Att de inte har gått över till nån ny teknik(!!!) som Disqus eller liknande är förvånansvärt.

Du kan skriva vad du vill, och kalla dig för vad du vill ("kidnappa" namn) utan problem.
De verkar inte göra något åt inläggen förrän någon klickar på "Anmäl". Först då kollas inläggen upp.
Om inlägget då uppfattas som kränkande eller dåligt tas den bort. Inlägg som innehåller länkar brukar också tas bort då.
Fast dessutom verkar hela kommentarsfunktionen drivas av en ångmaskin från 1875. Ibland försvinner inlägg av sig själv, utan att någon har gjort nåt. Ibland kraschar bara hela sk*ten av sig själv.
Att de inte har gått över till nån ny teknik(!!!) som Disqus eller liknande är förvånansvärt.
ja, det är helt hopplöst att försöka följa kommentarer efter att man själv skrivit något där. Ska man komma ihåg alla artiklar, klicka sig in på dom var tredje timme?? Disqus funkar ju väldigt bra med notifikationer, varför kan dom inte bara köra på det?TiborBlomhall skrev:NyTekniks kommentarsfält är ett kapitel för sig![]()
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
jag skrev till Ny Teknik ang kommentarsfältet och fick följande svar:
Vi arbetar just nu med en ny sajt, som kommer lanseras under våren. Då kommer vi även att införa en annan lösning för kommentarsfälten. Hoppas att du blir mer nöjd med den!
Vi arbetar just nu med en ny sajt, som kommer lanseras under våren. Då kommer vi även att införa en annan lösning för kommentarsfälten. Hoppas att du blir mer nöjd med den!
Model 3-24/Polestar 3-24
Nu går snacket på redaktionen: Nu är den där Teslasekten på krigsstigen igen...HelectriC skrev:jag skrev till Ny Teknik ang kommentarsfältet och fick följande svar:

No worries! jag hade ingen hänvisning till Tesla, forumet eller något annat undantaget mitt namn.Jerker skrev:Nu går snacket på redaktionen: Nu är den där Teslasekten på krigsstigen igen...HelectriC skrev:jag skrev till Ny Teknik ang kommentarsfältet och fick följande svar:
Model 3-24/Polestar 3-24
En snubbe med norsk IP-adress som kontaktar en tekniktidning kan inte vara annat än en förklädd elbilsfundamentalist..HelectriC skrev:No worries! jag hade ingen hänvisning till Tesla, forumet eller något annat undantaget mitt namn.
Vit, rik man dessutom - samhällets fiende nummer ett. Nyteknik skulle säkert svara vad som helst bara för att få tyst på dig

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
- TiborBlomhall
Mattias Goldmann från Fores replikerade i NyT: http://www.nyteknik.se/asikter/debatt/a ... 957221.ece
Bra! Då slapp jag svara!
Bra! Då slapp jag svara!
BraTiborBlomhall skrev:Mattias Goldmann från Fores replikerade i NyT: http://www.nyteknik.se/asikter/debatt/a ... 957221.ece
Bra! Då slapp jag svara!

TCS medlemmar levererar igen 

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Snyggt artikelsvar, behövdes verkligen.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
"Signerat,HelectriC skrev:No worries! jag hade ingen hänvisning till Tesla, forumet eller något annat undantaget mitt namn.
HelectriC Johansson"

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- TiborBlomhall
Ny Teknik kontaktade mig och bad att jag skulle skriva ett svar.
Hur skulle jag kunnat tacka nej till dem?
http://www.nyteknik.se/asikter/debatt/a ... 957871.ece
Hur skulle jag kunnat tacka nej till dem?

http://www.nyteknik.se/asikter/debatt/a ... 957871.ece
Bra att det går ut till större målgrupp. Olustigt nog kunde jag inte hitta artikeln utan att följa länken. Det är väl inte bara teslaforumläsare som kan läsa den ?
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Mycket bra inlägg Tibor!
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
- TiborBlomhall
De tyckte inte det var förstesidematerial, man kan inte se den på deras förstasida.
Man får leta i "Senaste nytt"-rutan.

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Mycket bra, Tibor!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
+1
Det kändes viktigt att du besvarade påståendena på ett så sakligt och konkret sätt!
Mycket bra skrivet!
Det kändes viktigt att du besvarade påståendena på ett så sakligt och konkret sätt!
Mycket bra skrivet!
Bra replik! Det enda jag saknade var det längre perspektivet, när gamla batterier kommer in i kretsloppet av återvinning och nytillverkning. Då sjunker miljöbelastningen ytterligare eftersom inte hela mängden råvara kommer ifrån ny gruvbrytninig. Om man sen lägger till att energin till tillverkningen i framtiden i större utsträckning kommer ifrån solenergi (som Gigafactory) så sjunker miljöbelastningen ytterligare ett snäpp.
Ja, det hade varit ett bra tillägg. Kanske det var begränsning i antal ord, för att inte slösa med el när folk måste scrolla långt neråt för att läsa artikeln?Jerker skrev:Bra replik! Det enda jag saknade var det längre perspektivet, när gamla batterier kommer in i kretsloppet av återvinning och nytillverkning. Då sjunker miljöbelastningen ytterligare eftersom inte hela mängden råvara kommer ifrån ny gruvbrytninig. Om man sen lägger till att energin till tillverkningen i framtiden i större utsträckning kommer ifrån solenergi (som Gigafactory) så sjunker miljöbelastningen ytterligare ett snäpp.

Bra replik Tibor. Hatten av.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Kanon! (sen kan man fråga sig om 16000mil som livslängd är lämpligt att räkna med oavsett biltyp. Men å andra sidan vill man kanske inte öppna upp frågan på batteriers livslängd.
Dock har flera tillverkare 16000 mil som batterigaranti MEN det är knappas det som samma tillverkare räknar som "livslängd" då man dessutom kan hitta många andra bra användningsområden för begagnade bilbatterier med minskad kapacitet (t ex Powerwall osv)
Dock har flera tillverkare 16000 mil som batterigaranti MEN det är knappas det som samma tillverkare räknar som "livslängd" då man dessutom kan hitta många andra bra användningsområden för begagnade bilbatterier med minskad kapacitet (t ex Powerwall osv)
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Klockrent svar Tibor!!
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
+1
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
MYP -22 | MIB | svart/svart
Din artikel finns på första sidan av nyhetsmailet Ny Teknik - Energi, men i huvudtidningen får man som du säger leta lite efter den.TiborBlomhall skrev:De tyckte inte det var förstesidematerial, man kan inte se den på deras förstasida.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
MC Red 85D såld