mikebike skrev:En tredje i Sundsvall!
Helt galet, tre SuC i en stad som är 1/10 av Stockholms storlek.
Fast det kanske innebär att de lägger ned gamla SuC i Skönsberg?
Det handlar inte om stadens storlek.
Moderator: Redaktion
mikebike skrev:En tredje i Sundsvall!
Helt galet, tre SuC i en stad som är 1/10 av Stockholms storlek.
Fast det kanske innebär att de lägger ned gamla SuC i Skönsberg?
Nej, inte direkt, men jag är uppvuxen vid E4 i Sundsvall (1 km från SuC) och vi har haft sommarstuga ett stenkast från E14 sedan 1968.MWall skrev:mikebike skrev:En tredje i Sundsvall!
Helt galet, tre SuC i en stad som är 1/10 av Stockholms storlek.
Fast det kanske innebär att de lägger ned gamla SuC i Skönsberg?
Det handlar inte om stadens storlek.
Bummer.bylund skrev:Södertälje är borta
Kul att se Lycksele på kartan igen. Påstods vara problem med markägaren förra svängen och nu tycks kartnålen hamnat på andra sidan älven i närheten av Hotell Lappland / Dollarstore.jockesyk skrev:Supercharger-kartan verkar ha uppdaterats. Ser bland annat Piteå och Övertorneå där nu.
Malå och Lycksele är tillbaka på kartan, men kartnålen för Malå har råkat hamna i Övertorneå.
Finns ett hyfsat alternativ i Södertälje:chox skrev:Bummer.bylund skrev:Södertälje är borta
Kommande söderifrån med destination Stockholm och planerad återresa söderut, så är Sillekrog lite för avlägset. Hade varit bra med en suc i Moraberg.
Haha, ja och det är väl de som är tanken med SuC!BrooklynS skrev:Ja det är ju nästan så att man kan tro att Tesla prioriterar resenärer och inte fast boende när de planerar sina Supercharger…
Ja, som tur är!BrooklynS skrev:Ja det är ju nästan så att man kan tro att Tesla prioriterar resenärer och inte fast boende när de planerar sina Supercharger…
Jo, men väldigt många bilar passerar Stockholm.BrooklynS skrev:Ja, jag var ironisk...
Med tanke på hur många som argumenterar för att smälla upp SuC mitt i Stockholm osv så tyckte jag att många verka missa helt vad SuC är avsett till. Och därför placeras de ofta i obygden. Inte för attd et bor mest folk där utan för att möjliggöra resor överallt.
Planeringshorisonten är nog inte 10 år eller hur långt det nu är kvar innan förbifarten öppnar…mikebike skrev:Jo, men väldigt många bilar passerar Stockholm.BrooklynS skrev:Ja, jag var ironisk...
Med tanke på hur många som argumenterar för att smälla upp SuC mitt i Stockholm osv så tyckte jag att många verka missa helt vad SuC är avsett till. Och därför placeras de ofta i obygden. Inte för attd et bor mest folk där utan för att möjliggöra resor överallt.
Med tanke på att Förbifart Stockholm byggs så är lämpligaste placeringarna i anslutning till ändarna på trafikleden, inte i centrala Stockholm.
När det gäller Sundsvall North så lär den ersätta SuC i Skönsberg.
Passerar man Stockholm laddar man lämpligen i Uppsala, Enköping eller Stälje.mikebike skrev:Jo, men väldigt många bilar passerar Stockholm.BrooklynS skrev:Ja, jag var ironisk...
Med tanke på hur många som argumenterar för att smälla upp SuC mitt i Stockholm osv så tyckte jag att många verka missa helt vad SuC är avsett till. Och därför placeras de ofta i obygden. Inte för attd et bor mest folk där utan för att möjliggöra resor överallt.
Med tanke på att Förbifart Stockholm byggs så är lämpligaste placeringarna i anslutning till ändarna på trafikleden, inte i centrala Stockholm.
När det gäller Sundsvall North så lär den ersätta SuC i Skönsberg.
Det finns ingen SuC i Södertälje och den som var planerad är borttagen från kartan.BrooklynS skrev:Passerar man Stockholm laddar man lämpligen i Uppsala, Enköping eller Stälje.mikebike skrev:Jo, men väldigt många bilar passerar Stockholm.BrooklynS skrev:Ja, jag var ironisk...
Med tanke på hur många som argumenterar för att smälla upp SuC mitt i Stockholm osv så tyckte jag att många verka missa helt vad SuC är avsett till. Och därför placeras de ofta i obygden. Inte för attd et bor mest folk där utan för att möjliggöra resor överallt.
Med tanke på att Förbifart Stockholm byggs så är lämpligaste placeringarna i anslutning till ändarna på trafikleden, inte i centrala Stockholm.
När det gäller Sundsvall North så lär den ersätta SuC i Skönsberg.
Men Sillekrog-Arlanda är ju bara 11 mil, och på Arlanda finns det miljoner AC-laddare, varför behövs det då SuC närmare Stockholm?mikebike skrev:Det finns ingen SuC i Södertälje och den som var planerad är borttagen från kartan.
Skall man till Arlanda eller Norrtälje är en SuC norr om Uppsala inte till mycket hjälp.
Närmare Stockholm vet jag inte. Men gärna närmare Roslagen.fth skrev:Men Sillekrog-Arlanda är ju bara 11 mil, och på Arlanda finns det miljoner AC-laddare, varför behövs det då SuC närmare Stockholm?mikebike skrev:Det finns ingen SuC i Södertälje och den som var planerad är borttagen från kartan.
Skall man till Arlanda eller Norrtälje är en SuC norr om Uppsala inte till mycket hjälp.
/fth
Japp, där borde det vara en, eller i Bollnäs, eller någonstans däremellan.MWall skrev:Betalar Tesla bra? Knappast va?
Annars finns det kanske en möjlighet här. https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-lju ... 4-16282938
Nästan mitt i SuC-öknen och precis där två riksvägar möts.
Finns en SuC på Arlanda.Bod skrev:Närmare Stockholm vet jag inte. Men gärna närmare Roslagen.fth skrev:Men Sillekrog-Arlanda är ju bara 11 mil, och på Arlanda finns det miljoner AC-laddare, varför behövs det då SuC närmare Stockholm?mikebike skrev:Det finns ingen SuC i Södertälje och den som var planerad är borttagen från kartan.
Skall man till Arlanda eller Norrtälje är en SuC norr om Uppsala inte till mycket hjälp.
/fth
En mycket bra placering men lite väl nära både Hudik och Söderhamn ärligt talat. Kårböle vore bättre…MWall skrev:Betalar Tesla bra? Knappast va?
Annars finns det kanske en möjlighet här. https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-lju ... 4-16282938
Nästan mitt i SuC-öknen och precis där två riksvägar möts.
Sillekrog är rena katastrofen, särskilt om man har cyklar på taket och kommer söderifrån.fth skrev:Men Sillekrog-Arlanda är ju bara 11 mil, och på Arlanda finns det miljoner AC-laddare, varför behövs det då SuC närmare Stockholm?mikebike skrev:Det finns ingen SuC i Södertälje och den som var planerad är borttagen från kartan.
Skall man till Arlanda eller Norrtälje är en SuC norr om Uppsala inte till mycket hjälp.
/fth
Roslagsstoppet borde ha plats för en SuC...Bod skrev:Närmare Stockholm vet jag inte. Men gärna närmare Roslagen.fth skrev:Men Sillekrog-Arlanda är ju bara 11 mil, och på Arlanda finns det miljoner AC-laddare, varför behövs det då SuC närmare Stockholm?mikebike skrev:Det finns ingen SuC i Södertälje och den som var planerad är borttagen från kartan.
Skall man till Arlanda eller Norrtälje är en SuC norr om Uppsala inte till mycket hjälp.
/fth
mikebike skrev:Roslagsstoppet borde ha plats för en SuC...Bod skrev:Närmare Stockholm vet jag inte. Men gärna närmare Roslagen.fth skrev:Men Sillekrog-Arlanda är ju bara 11 mil, och på Arlanda finns det miljoner AC-laddare, varför behövs det då SuC närmare Stockholm?mikebike skrev:Det finns ingen SuC i Södertälje och den som var planerad är borttagen från kartan.
Skall man till Arlanda eller Norrtälje är en SuC norr om Uppsala inte till mycket hjälp.
/fth