Hjulinställning verkar bökigt???

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lem
Teslaägare

Hjulinställning verkar bökigt???

Inlägg av lem »

Ringde vad jag trodde var verkstan vid Byggma Enebybergsvägen men hamnade på verkstan som är hopbyggd med tvätthallarna. Han åtog sig att göra hjulinställning. Den äter bakdäck, se separat tråd.

Efter ett tag ringde verkstan och frågade om den hade luftfjädring. Jag talade om att så inte var fallet och undrade i mitt stilla sinne om jag valt rätt verkstad.

Klockan 17 ringde jag verkstaden för att kolla bilen var klar. Då meddelade man att man ville behålla bilen över natten och att den skulle bli klar nästa dag.

Är det komplicerat att ställa hjulvinklar? Däcken var rejält slitna på insidan se tråd nedan.
Hälsningar
Lars

MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Re: Hjulinställning verkar bökigt???

Inlägg av mans71 »

Kanske du har glapp i några leder? Verkar ju inte vara helt ovanligt. Ska lämna in min i nästa vecka för byte av några stag.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
chox
Teslaägare

Inlägg av chox »

Om de inte med ögonen ser om bilen har luftfjädring eller inte, så skulle jag börja tvivla på deras kompetens.
S85 -14
Saab med dragkrok
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare

Inlägg av Yxel »

2h tog det på min S. En bra firma löser det på den tiden.
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare

Inlägg av lem »

Okq8 verkstaden verkar kunnig och sa att hjulen stod rejält snett men åtgärdade. Man fick inte riktigt till vinklarna för högerbak då justermånen inte räckte till. De kunde inte se något böjt eller liknande.
Hälsningar
Lars

MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare

Inlägg av Yxel »

Hoppas de menade cambern då som är fast. Har aldrig hört att det inte går att ställa in toe till riktvärdena Tesla har.
Multicoat Red Model X P100D
Skriv svar