Så är det säkert, och 3 år är ju inte så mycket att skryta med egentligen.ReNewAble skrev:Jo de har 3 år inkluderat har jag sett. Skillnaden är väl att med det antalet fordon som Tesla levererar varje år så förstår jag att de tar det affärsmässiga beslutet att begränsa tiden för uppkopplingen till bara en kortare testperiod. Sen kanske 30 dagar är i kortaste laget.Maw skrev:Polestar 2ReNewAble skrev:Ja det är ju bättre än vad Tesla erbjuder - vilken bil är det?Maw skrev:På min andra elbil är det fri streaming av film i hög kvalitet, musik med hög kvalitet, OTA updates och så vidare med bilens LTE-uppkoppling som ingår i 3 år (plus 3 år till som kompensation för att Apple Carplay blivit försenat ett år, hittills). Jag tror även att man kan använda bilen som Wifi Hotspot och dela ut fritt internet till passagerarna om man vill men jag har inte provat så jag är inte säker.
Tesla gav ju gratis Premium Connectivity för bilens hela livslängd, på bilar sålda under de första 5-6 åren ??, precis som gratis SuC.
Om några år så kommer nog inte heller Polestar att bjussa på de första åren gratis, om de säljer lika många bilar som de hoppas på.
Sen håller jag med om att en månads fri PC är för kort tid. Hade de bjussat på 6 månader så hade folk hunnit vänja sig mer vid funktionerna och smidigheten med PC. På en månad tror jag många inte ens har provat alla funktionerna och saknar dem inte när de försvinner.