Moderator: Redaktion
Det finns gratis laddning på ett köpcenter i närheten.chox skrev:Laddhybrider kan väl vanligen bara ta emot max 3,7 kW AC och ingen DC alls?
Så även om MER-laddaren var en 11/22/43 kw så hade skidlöparen behövt stå där en god stund för att få i en mätbar mängd energi.
Ja, kanske det, men då kan man inte lämna bilen där medan man sover eller jobbar. D.v.s. i praktiken kan man bara ladda ett par timmar efter jobbet och på helgen.kenjon skrev:Det ska stå "under pågående laddning".
Kan man inte kräva att det införs ett angiverisystem så vem som helst kan tipsa om bilar som felparkerats på laddplatser. Då skulle någon av stadens alla parkeringsvakter få hoppa på närmsta elskoter/elsparkcykel (el. dylikt) och rycka ut för att lappa bilj#veln omedelbart. Detta i kombination med förslagsvis minst dubbel bot för att ICE:a en laddplats. Och så fort parkeringsvakten är på plats ska p-vakten även beställa bärgare som snarast kommer dit och kör iväg med med bilj#veln!mikebike skrev:.../ Hälften av de som står där utan att ladda är avgasbilar, det finns för få parkeringsvakter.kenjon skrev:Det ska stå "under pågående laddning".
Jag har skrivit ut små lappar som jag kan lägga under vindrutetorkarna, men det är lite Ove-varning på det.SwedishAdvocate skrev:Kan man inte kräva att det införs ett angiverisystem så vem som helst kan tipsa om bilar som felparkerats på laddplatser. Då skulle någon av stadens alla parkeringsvakter få hoppa på närmsta elskoter/elsparkcykel (el. dylikt) och rycka ut för att lappa bilj#veln omedelbart. Detta i kombination med förslagsvis minst dubbel bot för att ICE:a en laddplats. Och så fort parkeringsvakten är på plats ska p-vakten även beställa bärgare som snarast kommer dit och kör iväg med med bilj#veln!mikebike skrev:.../ Hälften av de som står där utan att ladda är avgasbilar, det finns för få parkeringsvakter.kenjon skrev:Det ska stå "under pågående laddning".
Vi hade numret till ”lapplisan” här i Bollnäs och skickade ett sms när vi såg en fossilare stå på en laddplats ochSwedishAdvocate skrev:Kan man inte kräva att det införs ett angiverisystem så vem som helst kan tipsa om bilar som felparkerats på laddplatser. Då skulle någon av stadens alla parkeringsvakter få hoppa på närmsta elskoter/elsparkcykel (el. dylikt) och rycka ut för att lappa bilj#veln omedelbart. Detta i kombination med förslagsvis minst dubbel bot för att ICE:a en laddplats. Och så fort parkeringsvakten är på plats ska p-vakten även beställa bärgare som snarast kommer dit och kör iväg med med bilj#veln!mikebike skrev:.../ Hälften av de som står där utan att ladda är avgasbilar, det finns för få parkeringsvakter.kenjon skrev:Det ska stå "under pågående laddning".
Gott samarbete!Bjelke skrev:Vi hade numret till ”lapplisan” här i Bollnäs och skickade ett sms när vi såg en fossilare stå på en laddplats ochSwedishAdvocate skrev:Kan man inte kräva att det införs ett angiverisystem så vem som helst kan tipsa om bilar som felparkerats på laddplatser. Då skulle någon av stadens alla parkeringsvakter få hoppa på närmsta elskoter/elsparkcykel (el. dylikt) och rycka ut för att lappa bilj#veln omedelbart. Detta i kombination med förslagsvis minst dubbel bot för att ICE:a en laddplats. Och så fort parkeringsvakten är på plats ska p-vakten även beställa bärgare som snarast kommer dit och kör iväg med med bilj#veln!mikebike skrev:.../ Hälften av de som står där utan att ladda är avgasbilar, det finns för få parkeringsvakter.kenjon skrev:Det ska stå "under pågående laddning".
dom kom oftast väldigt snabbt och lappade bilen. Tror det var 700kr per gång och dom drog in bra med cash
på den platsen (med två rutor)![]()
Dom gled tydligen förbi ganska ofta när dom började inse hur illa det var (hopplöst första året typ).
Sakta men säkert började det sprida sig att en lunch på folkets hus i Bollnäs gick på nästan 800kr om man
beter sig som ett arsle, och idiotierna började att parkera på någon av dom andra typ 100 platserna där.
Money talks hehe…
Ofta står det Max 30 min på skyltarna.mikebike skrev:Ja, kanske det, men då kan man inte lämna bilen där medan man sover eller jobbar. D.v.s. i praktiken kan man bara ladda ett par timmar efter jobbet och på helgen.kenjon skrev:Det ska stå "under pågående laddning".
Hälften av de som står där utan att ladda är avgasbilar, det finns för få parkeringsvakter.
30 minuter med 11 kW är ju inte värt besväret att köra dit och koppla in kabeln. Då är det bättre att köra till MoS och lämna bilen där (4 timmar gratis parkering).kenjon skrev:Ofta står det Max 30 min på skyltarna.mikebike skrev:Ja, kanske det, men då kan man inte lämna bilen där medan man sover eller jobbar. D.v.s. i praktiken kan man bara ladda ett par timmar efter jobbet och på helgen.kenjon skrev:Det ska stå "under pågående laddning".
Hälften av de som står där utan att ladda är avgasbilar, det finns för få parkeringsvakter.
Ja, och minuttaxa.kenjon skrev:Det är 50 kW som det ofta står Max 30 min på.
Aj vilken smärta! Men var finns alla folkbildare idag?jontis skrev:[
Det finns gratis laddning på ett köpcenter i närheten.
När jag pluggade in så kom ägaren till en Volvo Twin engine som laddat under shopping.
Volvon: Det går långsamt att ladda här.
Jag: Jo, men gratis är gott.
Volvon: Men det går riktigt långsamt.
Jag: 8 kW är ok när det är gratis.
Volvon: Det är bara för att du har en Tesla...
Jag: Jag har ett större ladd-behov än dig.
Plug-in Mercan på andra sidan var också nyfiken på vilken hastighet jag hade.
Man undrar ju även lite om detta är samma typ av människor som inte kan skilja på att tanka bensin och diesel!LarsL skrev:Aj vilken smärta! Men var finns alla folkbildare idag?jontis skrev:[
Det finns gratis laddning på ett köpcenter i närheten.
När jag pluggade in så kom ägaren till en Volvo Twin engine som laddat under shopping.
Volvon: Det går långsamt att ladda här.
Jag: Jo, men gratis är gott.
Volvon: Men det går riktigt långsamt.
Jag: 8 kW är ok när det är gratis.
Volvon: Det är bara för att du har en Tesla...
Jag: Jag har ett större ladd-behov än dig.
Plug-in Mercan på andra sidan var också nyfiken på vilken hastighet jag hade.