Tässla - tveksam butik att handla ifrån

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Flajjan
Teslaägare

Tässla - tveksam butik att handla ifrån

Inlägg av Flajjan »

Köpte list kit till min model 3, har läst om dessa list kit, Tässla hade dessa, beställde, kommunikationen fungerade helt ok.
Tvättade bilen med flera olika rengöringsmedel, sist fettlösande alcoholbaserat för att få listerna att fästa.

Inom loppet av en vecka hade en bit lossnat, nu 5 veckor senare har alla lister lossnat. den dubbelhäftande tejpen som sitter på är något undermålig. Detta kan hända med produkter.
Det som jag ställer mig tveksam till är Tässla butikens reaktioner på reklamation - inte ett ljud.

Tänker ifall andra funderar på att köpa produkter så finns det andra butiker man man kan beställa ifrån som förhoppningsvis bryr sig mer även efter köpet.
Tesla 3 Performance fsd 2019 - Elin
Tesla S 70 D 2015 - Elsa (såld)
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Re: Tässla - tveksam butik att handla ifrån

Inlägg av Tellus »

Det mesta från liknande butiker är förmedling av kina "skräp" som man kan köpa väsentligt billigare direkt från ebay eller amazon.
Dom börjar väl bli mätta på alla reklamationer.
Förvånas över att så många vill dekorera nya bilar med diverse plast och gummi atteraljer :)
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Användarvisningsbild
juristen
Teslaägare

Inlägg av juristen »

Vad var det för temperatur när du monterade listerna? Limmet fäster bättre om det är varmt, så det är lämpligt att göra en solig sommardag eller i alla fall i rumstemperatur.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare

Inlägg av macksie »

Tack för informationen.
Att vidare-sälja kina produkter är en sak.

Att ta hand om eftermarknaden en helt annan sak.

Tack för varningen som sagt, var precis på att handla på mig en uppsjö tillbehör för kommande Y leverans, så bra att veta åtminstonde vart man inte ska vända sig.
MYP
X90d
Användarvisningsbild
okjellberger
Teslaägare

Inlägg av okjellberger »

Jag bryter "emellan" och delar med mig av min erfarenhet då för att ge lite nyans.

Jag köpte träpaneler från Hills hos Tässla till min Y. Jag har varit sugen på dom sedan jag hade 3an men det blev aldrig av eftersom de då skulle skickas från Schweiz vilket ju medför en tullavgift. Dock noterade jag i vintras att Tässla blivit återförsäljare för Hills.

Tyvärr sket sig monteringen första gången med ena biten och jag behövde därför köpa en ny uppsättning men ville ju egentligen bara ha ena panelen, inte båda.
Jag fick superbra hjälp av Tässla och de sålde en ny till ett kraftigt rabatterat pris. Min upplevelse var att deras support var snabb och väldigt hjälpsam.

De hade inte behövt hjälpa mig egentligen utan hade kunnat säga att det bara var att beställa en ny uppsättning. Men det gjorde dom som sagt inte utan löste det snabbt och snyggt.

(Jag har ingen anknytning till Tässla på något sätt och heller inga incentiv till att marknadsföra deras butik. Däremot tycker jag att även bra köperfarenheter kan vara relevanta i en tråd som denna).
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare

Inlägg av macksie »

okjellberger skrev:
Däremot tycker jag att även bra köperfarenheter kan vara relevanta i en tråd som denna).
Verkligen, tack för att du delar med dig
MYP
X90d
Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare

Inlägg av Maw »

Jag har nyligen köpt en uppsättning mattor till både en M3 och en MY från Tässla. Jag är nöjd med både produkterna jag fick levererade och med leverantören..
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Användarvisningsbild
Flajjan
Teslaägare

Inlägg av Flajjan »

Det är bra att vissa har positiva erfarenhet från Tässla. Glädjer mig att vissa även har positiva erfarenheter från reklamationer. Dock verkar det som med många onlinebutiker - ojämnt bemötande.
Jag monterade listerna i plusgrader, ca 9. Har limmat saker med korrekt lim när det varit nollgradigt utan problem ser snarare produkt problem än monteringsproblem.

För egne del är jag färdighandlad på Tässla. Finns andra om man behöver något - om man nu skall mecka mer på detta sätt - kanske tveksamt.
Tesla 3 Performance fsd 2019 - Elin
Tesla S 70 D 2015 - Elsa (såld)
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inlägg av Curik »

Att några har goda erfarenheter hjälper ju inte dig, så är det ju.
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare

Inlägg av Airlift »

Som fråga på första inlägget; är det tänkt att det starka alkoholbaserade rengöringsmedlet inte ska tvättas bort med rent vatten?

Den rest/film som finns kvar kan ju påverka ?
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Airlift skrev:
Som fråga på första inlägget; är det tänkt att det starka alkoholbaserade rengöringsmedlet inte ska tvättas bort med rent vatten?

Film från alkohol?

Jag har köpt gummilister och bakvinge till min bil, men hittills har jag inte tyckt det varit tillräckligt varmt för att montera dessa.
Imorgon skall det bli +18 och då kanske det blir av.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Airlift skrev:

Det blir ingen film av alkohol, själva poängen med alkoholen är ju att just ta bort ev trafikfilm och annat som sitter på lacken.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare

Inlägg av Maw »

HelectriC skrev:
Airlift skrev:

Det blir ingen film av alkohol, själva poängen med alkoholen är ju att just ta bort ev trafikfilm och annat som sitter på lacken.
Ja, om man inte använder handsprit förstås, då får man räkna med en film som kräver ren alkohol för att få bort :D
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Skriv svar