Blir lite blandat med race och vad bilen drog upp till Stockholm
Starta från Malmö på fredag kring lunch och stanna i Gränna ionity för att ladda och käka
Höll jämn fart men var lite långsammare sträckor så snittfarten blev bara 102km/h och med en konsumtion på 193wh/km Iom vi åt så ladda bilen och vi fortsatte mot Stockholm med 91% Ett stopp på 31 minuter på sträckan Malmö Stockholm är inte helt fel!
På lördagen var det rejstajm och helvete så kul det var!
Det märks att bilen inte är gjord för bana men svin kul ändå och den överraskande faktist med helt ok tider, bästa var 44:33sek. Höll även på att sätta den rätt in i betongmuren

Ser inte så dramatiskt ut men det var rätt nära att den ljusa klädseln inte va så ljus längre

Hoppas jag får tillfälle att åka på mer sånt här för det var riktigt roligt!
På söndag var det dags att köra till Malmö och första sträckan starta vi från ionity Södertälje och körde till ionity Gränna 252,5km, 221wh/km, 2,27tim snittfart 111km/h blev lunch där igen och ladda till 93% på 34min 65,6kwh
Sedan gjorde vi ett snabbt stopp i Helsingborg ionity
269,2km, 215wh/km, 2,31tim snittfart 109km/h och där briljerade verkligen bilen, jag behövde lite mer el för jag skulle släppa av min kompis i Malmö och fortsätta till smyge.
Laddade 54kwh på 19min maxade på 223kw med en snittladdhastighet på 170,5kw så det var kul att se!
I övrigt gick allt bra inga laddköer eller annat strul!
Är nöjd med förbrukningen också då jag kör på 20” och awd!
Och måste sägas sätena asså så sjukt skönt man åkte! Har kört den sträckan med etron och det var ännu skönare än med den!
Min kompis som åkte med såg framemot att åka hem för man satt så skönt, det är bra betyg!
Iom det inte går att bifoga mer bilder så lägger jag de efter inlägget