Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Highfoot
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 24 mar 2022 19:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Highfoot »

jonasl skrev:
Highfoot skrev:
jonasl skrev:
Titta, mina datum att också uppdaterade igen, nu 9 Jun - 30 Jun.
Hur ser din specifikation ut?
Helt utan tillval, vit, svart inredning, 19".
Intressant! Har samma specifikation förutom att jag tog 20” för att det var uppskattad leverans i maj istället för juli. Jag har ännu inte fått något mejl och har fortfarande maj som leveransdatum. Ska bli spännande och se om du får din bil innan mig med 19” så jag skärvor valde bort det för att ha möjlighet att få bilen innan semestern i juli. :)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av LarsL »

Fick meddelandet och har nu ingen tid för leverans alls. Är förhoppningsvis på väg in med en mer precis tid.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 926
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av wannabee »

LarsL skrev:
Fick meddelandet och har nu ingen tid för leverans alls. Är förhoppningsvis på väg in med en mer precis tid.
Samma här, får väl hoppas det går bättre här än det verkar gå för de som beställt m3, där är det fyra personer som det hoppat tillbaka till att visa May igen, varav minst en hade fått ett fönster i slutet av juni innan.
Philippeb
Inlägg: 45
Blev medlem: 22 mar 2022 09:09

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Philippeb »

Så ja nu kom maj tillbaks :P
Screenshot 2022-05-08 at 17.29.28.png
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av LarsL »

LarsL skrev:
Fick meddelandet och har nu ingen tid för leverans alls. Är förhoppningsvis på väg in med en mer precis tid.
Jaha, där fick jag ett leverans fönster 9 - 30 Juni, vilket skulle säkra bonusen… oavsett regeringsbeslut. :D
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 787
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ilduce77 »

LarsL skrev:
LarsL skrev:
Fick meddelandet och har nu ingen tid för leverans alls. Är förhoppningsvis på väg in med en mer precis tid.
Jaha, där fick jag ett leverans fönster 9 - 30 Juni, vilket skulle säkra bonusen… oavsett regeringsbeslut. :D
Grattis! :)

När beställde du och hur ser din spec ut?

Jag har beställt en vit LR med svart inredning och 20-tums. Beställd 10 mars.
Jag har även beställt en vit performance med svart inredning. Beställd 14 april.

Jag fick mailet, men jag vet inte vilken bil mailet gäller. Om det är LR eller P.

Inga datum ännu i alla fall..
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 926
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av wannabee »

Fick 9 till 30 juni nu.

(Hoppas hoppas hoppas..). Har ju 19 tums dessutom..
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 787
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ilduce77 »

wannabee skrev:
Fick 9 till 30 juni nu.

(Hoppas hoppas hoppas..). Har ju 19 tums dessutom..
Grattis till dig också! :)


Jag ställer min standardfråga.. :D

När beställde du? :)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av LarsL »

Jag beställde 10 Mars och har en Vit Model Y LR med EAP och standard hjulen.
Philippeb
Inlägg: 45
Blev medlem: 22 mar 2022 09:09

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Philippeb »

Ett fartyg som verkar ligga vid rätt hamn i Shanghai nu om jag förstått rätt.
Clovis Splendor
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 69/zoom:10
Kanske för Tesla...
sey
Inlägg: 2
Blev medlem: 02 apr 2022 11:17

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av sey »

Beställt 12 april en grå MY med 19” hjul och svart inredning. Hade först juli som leveransmånad men idag ändrades det till 9-30 juni. Finns nog alla varianter av besked just nu…
Däremot händer inget med inbytesbilen- står efter snart en månad att de håller på att värdera den. Är det normalt?
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 926
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av wannabee »

Ilduce77 skrev:
wannabee skrev:
Fick 9 till 30 juni nu.

(Hoppas hoppas hoppas..). Har ju 19 tums dessutom..
Grattis till dig också! :)


Jag ställer min standardfråga.. :D

När beställde du? :)
10 mars
Användarvisningsbild
Highfoot
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 24 mar 2022 19:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Highfoot »

Va kul med leveransfönster för er! Sitter fortfarande fast med Maj som månad. Om det är bra eller dåligt känns svårt att avgöra, men det känns negativt på något sätt. :? Det är bara att hålla tummarna.
Användarvisningsbild
Daniel R
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 18 dec 2016 19:07
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Daniel R »

sey skrev:
Beställt 12 april en grå MY med 19” hjul och svart inredning. Hade först juli som leveransmånad men idag ändrades det till 9-30 juni. Finns nog alla varianter av besked just nu…
Däremot händer inget med inbytesbilen- står efter snart en månad att de håller på att värdera den. Är det normalt?
Lovande. Fick du e-post om förändringen? Väntar på en blå med 19, beställd 2019. Hade förut också juli, nu inget datum.

Enligt säljare MoS, sker värdering först när man är matchad mot en specifik bil, dvs borde ske nu för dig.

Daniel
Senast redigerad av Daniel R, redigerad totalt 2 gång.
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Skabb1 »

Konsensus på FB verkar vara att det är ett felaktigt utskick som gått till många.
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 787
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ilduce77 »

Daniel R skrev:
sey skrev:
Beställt 12 april en grå MY med 19” hjul och svart inredning. Hade först juli som leveransmånad men idag ändrades det till 9-30 juni. Finns nog alla varianter av besked just nu…
Däremot händer inget med inbytesbilen- står efter snart en månad att de håller på att värdera den. Är det normalt?
Lovande. Fick du e-post om förändringen? Väntar på en blå med 19, beställd 2019. Hade förut också juli, nu inget datum.

Enligt säljare MoS, sker värdering först när man är matchad mot en specifik bil, dvs borde ske nu för dig.

Daniel
Nej, det stämmer inte. Jag fick min värderad i april och jag väntar spänt på att bli matchad.

Dock var det klabb med min värdering. Den hade råkat skapa ett eget Tesla-konto, så när jag fick mailet med värderingen av min bil, kunde jag inte se det i appen.

Jag fick ringa tesla, Malmö i mitt fall, och då kopplade de ihop värderingen med mitt konto och det dök upp i appen.

Värderingen brukar ta ca en vecka, enligt vissa här på forumet och det stämde för mig. Det tog 6 dagar för mig..

Jag hade ringt och dubbelkollat..
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 787
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ilduce77 »

sey skrev:
Beställt 12 april en grå MY med 19” hjul och svart inredning. Hade först juli som leveransmånad men idag ändrades det till 9-30 juni. Finns nog alla varianter av besked just nu…
Däremot händer inget med inbytesbilen- står efter snart en månad att de håller på att värdera den. Är det normalt?

Nej, det är inte normalt. Jag fick min värderad i april och jag väntar spänt på att bli matchad.

Dock var det klabb med min värdering. Den hade råkat skapa ett eget Tesla-konto, så när jag fick mailet med värderingen av min bil, kunde jag inte se det i appen.

Jag fick ringa tesla, Malmö i mitt fall, och då kopplade de ihop värderingen med mitt konto och det dök upp i appen.

Värderingen brukar ta ca en vecka, enligt vissa här på forumet och det stämde för mig. Det tog 6 dagar för mig..

Jag hade ringt och dubbelkollat..
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av R2D2 »

Fick nu uppdaterat på hemsidan.

Innan: Uppskattad leveranstid: Juli
Uppdaterad: Uppskattad leveranstid: Juni 08 – Juni 30

Beställd: 2022-03-04

Svart, Svart, 19".
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
drunkenCoder
Inlägg: 17
Blev medlem: 17 apr 2022 13:53

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av drunkenCoder »

Stod ber. Maj, ändrades till 21-30 juni både i app och på web. Fick även mail om detta.
Igår ändrades det igen till maj igen?

Beställde 28 mars.
Någon som hade ber april som faktiskt fått sin bil än?
Användarvisningsbild
CLi
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 17 mar 2022 13:26

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av CLi »

Skabb1 skrev:
Konsensus på FB verkar vara att det är ett felaktigt utskick som gått till många.
Vad menar du är fel?
Många har ju de facto fått framskjutna leveransdatum.
MYP 22 - vit lack / svart inredning
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Skabb1 »

CLi skrev:
Skabb1 skrev:
Konsensus på FB verkar vara att det är ett felaktigt utskick som gått till många.
Vad menar du är fel?
Många har ju de facto fått framskjutna leveransdatum.
Jag menar att det utskicket som kom i förra veckan verkar ha gått brett och gjort att vissa har fått datum och andra inte och att uppfattningen verkar vara att utskicket var ett misstag som gick bredare än vad som var tänkt.

Flera som beställde i april verkar ha fått leveransdatum i juni och i flera fall verkar det vara fel.
Användarvisningsbild
Rokt
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 maj 2022 07:45

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rokt »

Skabb1 skrev:
CLi skrev:
Skabb1 skrev:
Konsensus på FB verkar vara att det är ett felaktigt utskick som gått till många.
Vad menar du är fel?
Många har ju de facto fått framskjutna leveransdatum.
Jag menar att det utskicket som kom i förra veckan verkar ha gått brett och gjort att vissa har fått datum och andra inte och att uppfattningen verkar vara att utskicket var ett misstag som gick bredare än vad som var tänkt.

Flera som beställde i april verkar ha fått leveransdatum i juni och i flera fall verkar det vara fel.
Varför verkar det vara fel för dom som fått datum?
Philippeb
Inlägg: 45
Blev medlem: 22 mar 2022 09:09

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Philippeb »

Jag beställde min LR vit/vit 20" den 17 mars.

Jag har haft maj som uppskattad leverans tills i fredags då (som för många) all levernas-info försvann.
I söndags kom maj tillbaks. Jag frågade min säljare om detta är tillförlitligt, eller om hon tror du att det kommer att ändras igen?

Fick svaret: "Japp! Då är det Maj som är estimatet!"

Håller tummarna!
JohanHar
Inlägg: 34
Blev medlem: 25 apr 2022 15:48

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av JohanHar »

Philippeb skrev:
Jag beställde min LR vit/vit 20" den 17 mars.

Jag har haft maj som uppskattad leverans tills i fredags då (som för många) all levernas-info försvann.
I söndags kom maj tillbaks. Jag frågade min säljare om detta är tillförlitligt, eller om hon tror du att det kommer att ändras igen?

Fick svaret: "Japp! Då är det Maj som är estimatet!"

Håller tummarna!
Fick exakt samma resultat på sidan, först att det försvann, sen kom Maj tillbaka igår. Vit/Vit LR, 20"
drunkenCoder
Inlägg: 17
Blev medlem: 17 apr 2022 13:53

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av drunkenCoder »

JohanHar skrev:
Philippeb skrev:
Jag beställde min LR vit/vit 20" den 17 mars.

Jag har haft maj som uppskattad leverans tills i fredags då (som för många) all levernas-info försvann.
I söndags kom maj tillbaks. Jag frågade min säljare om detta är tillförlitligt, eller om hon tror du att det kommer att ändras igen?

Fick svaret: "Japp! Då är det Maj som är estimatet!"

Håller tummarna!
Fick exakt samma resultat på sidan, först att det försvann, sen kom Maj tillbaka igår. Vit/Vit LR, 20"
Håller också tummarna då. Hur det nu ska gå till... Men kanske är det båtar/lager som vi inte vet om?
Skriv svar