Verkar inte som om appen uppdateras med boxens status. Appen väntar på godkännande och godkänner man står den bara och tuggar. Rycker man kabeln ur bilen reagerar inte appen utan den tuggar vidare. Startar om appen och den vill fortfarande ha godkännande trots att ingen kabel sitter i bilen. Godkänner och bara tuggande. Testat att släcka säkringen ett flertal ggr men appen reagerar inte på detta. Borde stå offline. Händer inget heller om man manuellt försöker starta laddning genom att röra vid boxen. Den låter en kort signal och blinkar grönt. Inget mer.
Måste nu ladda med 220 enfas vilket tar en evig tid. Boxen är bara drygt 2 månader. Någon som upplevt liknande?
Har tidigare varit med om att den visat offline och varit tvungen att dra säkringen för att den skall hoppa igång igen. Måndagsexemplar ? Dax att utnyttja den 5 åriga garantin?
Easee problem
Moderator: Redaktion
- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Easee problem
Om jag drar mig till minnes så tror jag att jag hade problem med min Eeasee efter knasigt uppsatt WiFi som gjort att den hamnat i ett mellanläge och betett sig skumt. Har laborerat så mycket med nätverk i mina två bostäder att jag glömt bort detaljerna, men tips är att se till att du har god signal om boxen är uppkopplad på ditt nätverk.
Jag har även haft strul med att säkringen halvt-om-halvt löst ut på en av faserna vilket gör att laddboxen levererat enfas. Ibland (om man har smältproppar) kan säkringen brinna av till hälften vilket kan ge märkligheter i ansluten apparatur, trots att allt ser ok ut i skåpet. Byta propparna mot nya (och sedan leta upp anledningen till att problemet uppstått från första början) löser den frågan.
Inget av problemen ovan kan dock i mitt fall tillskrivas laddboxen i sig. Men kanske något att kolla lite extra på.
Posta gärna problemlösningen när du finner den
Jag har även haft strul med att säkringen halvt-om-halvt löst ut på en av faserna vilket gör att laddboxen levererat enfas. Ibland (om man har smältproppar) kan säkringen brinna av till hälften vilket kan ge märkligheter i ansluten apparatur, trots att allt ser ok ut i skåpet. Byta propparna mot nya (och sedan leta upp anledningen till att problemet uppstått från första början) löser den frågan.
Inget av problemen ovan kan dock i mitt fall tillskrivas laddboxen i sig. Men kanske något att kolla lite extra på.
Posta gärna problemlösningen när du finner den

MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
Re: Easee problem
Tack för svar.
Har satt en router som AP precis intill boxen. Till routern går det nätverkskabel.
Bör vara bra signal kan jag tycke men det är kanske något med AP:n som inte lirar.
Har till detta en Tibber puls för balansering (inget elavtal via Tibber). Via Tibber appen finns möjlighet att "starta" laddning men det händer inget där heller.
Skall tilläggas att jag har snabbsäkring på boxen och den har aldrig löst ut av sig själv.
Skall ta kontakt med en kunnig på Skårebo i em för att förhoppningsvis få guidning hur jag skall komma tillrätta med problemet.
I 9 fall av 10 är det ju oftast handhavandefel så jag är beredd att ta på dumstruten men det gör jag gärna om det ordnar sig.
.....to be continued.....
Har satt en router som AP precis intill boxen. Till routern går det nätverkskabel.
Bör vara bra signal kan jag tycke men det är kanske något med AP:n som inte lirar.
Har till detta en Tibber puls för balansering (inget elavtal via Tibber). Via Tibber appen finns möjlighet att "starta" laddning men det händer inget där heller.
Skall tilläggas att jag har snabbsäkring på boxen och den har aldrig löst ut av sig själv.
Skall ta kontakt med en kunnig på Skårebo i em för att förhoppningsvis få guidning hur jag skall komma tillrätta med problemet.
I 9 fall av 10 är det ju oftast handhavandefel så jag är beredd att ta på dumstruten men det gör jag gärna om det ordnar sig.
.....to be continued.....
Model Y LR -22