Att det bara verkar 19” som har fått leveransfönster än så länge.jonasl skrev:Vad är det som får er att tro att det inte kommer komma bilar med 20"? Ett par bilder från lastningen?
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Fast det stämmer inte.not_sure skrev:Att det bara verkar 19” som har fått leveransfönster än så länge.jonasl skrev:Vad är det som får er att tro att det inte kommer komma bilar med 20"? Ett par bilder från lastningen?
Jag har beställt Grå/Svart LR med 20". Beställde i Mars, hade maj som leveransmånad då och har nu fått fönstret 19-30 juni.
Grattis! Hojta gärna när du får VINRokt skrev:Fast det stämmer inte.not_sure skrev:Att det bara verkar 19” som har fått leveransfönster än så länge.jonasl skrev:Vad är det som får er att tro att det inte kommer komma bilar med 20"? Ett par bilder från lastningen?
Jag har beställt Grå/Svart LR med 20". Beställde i Mars, hade maj som leveransmånad då och har nu fått fönstret 19-30 juni.

Mer specifikt handlar frustrationen om att flera nyligen lagda (april och framåt) ordrar med 19”, med ursprungligt EDD i juli och framåt har fått fönster, medan äldre ordrar med 20” och EDD i maj inte har det.
Men som sagt, allt detta är ju bara spekulation och gissningar. Kan mycket väl var helt fel.
Först när VINs börjar dyka upp kan vi göra mer kvalificerade gissningar om vilka bilar som faktiskt är påväg.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Det är ändå skönt att vi kan prata av oss lite här bland likasinnade 

Model Y LR AWD 2022
Det är lättare att hantera frustrationen när man vet att flera är i samma sits 

Model Y LR AWD -23
VerkligenAnonym skrev:Det är lättare att hantera frustrationen när man vet att flera är i samma sits

Blir spännande att se när det börjar komma leveranser och kul att så många är aktiva här på forumet.
Jag beställde en LR i mitten av April, vit med svart inredning 19”, som förmånsbil. Betyder att jag bara är förare på teslakontot och kan inte ens se beställningen utan får snällt vänta på sms när det är dags att hämta bilen

-
Är ju inte säkert att bilderna var nytagna. Kan lika gärna vara bilder på båten som nyhetssidan lagt in i brist på bilder.
Samma härRokt skrev:Fast det stämmer inte.not_sure skrev:Att det bara verkar 19” som har fått leveransfönster än så länge.jonasl skrev:Vad är det som får er att tro att det inte kommer komma bilar med 20"? Ett par bilder från lastningen?
Exakt.. Min sambo är otroligt trött på mig..Anonym skrev:Det är lättare att hantera frustrationen när man vet att flera är i samma sits

Jag fyller på här bland kommentarerna...
Beställde LR, vit med svart inredning och 20" den 13 april.
Står fortfarande "Maj" på min uppsk. leverans.
Beställde LR, vit med svart inredning och 20" den 13 april.
Står fortfarande "Maj" på min uppsk. leverans.
-
- JohaniNamn
- Teslaägare
matjo690 skrev:Samma härRokt skrev:Fast det stämmer inte.not_sure skrev:Att det bara verkar 19” som har fått leveransfönster än så länge.jonasl skrev:Vad är det som får er att tro att det inte kommer komma bilar med 20"? Ett par bilder från lastningen?
Samma för mig Grå/svart 20" beställd 11 mars, uppskattad lev mellan 19-30 juni
Vi har fått ändrat EDD från maj till 24-30 juni
Vit vit MYLR 20, best 28 mars 22
Kul att se att fler 20"-bilar börjar ticka in.JohanHar skrev:Vi har fått ändrat EDD från maj till 24-30 juni

Verkar som de lite mer "unika" beställningarna har uppdaterats först. Om jag minns rätt nu så har två grå/svart och en vit/vit fått ett snävare fönster här på forumet. Blir spännande och se om det dyker upp några vit/svart snart.

Uppdateringen gjordes nu på eftermiddagenHighfoot skrev:Kul att se att fler 20"-bilar börjar ticka in.JohanHar skrev:Vi har fått ändrat EDD från maj till 24-30 juni
Vit vit MYLR 20, best 28 mars 22När fick du uppdaterat datum?
Verkar som de lite mer "unika" beställningarna har uppdaterats först. Om jag minns rätt nu så har två grå/svart och en vit/vit fått ett snävare fönster här på forumet. Blir spännande och se om det dyker upp några vit/svart snart.

Det var härligt att höra!JohanHar skrev:Uppdateringen gjordes nu på eftermiddagenHighfoot skrev:Kul att se att fler 20"-bilar börjar ticka in.JohanHar skrev:Vi har fått ändrat EDD från maj till 24-30 juni
Vit vit MYLR 20, best 28 mars 22När fick du uppdaterat datum?

Ser i Facebookgruppen "Model Y Sverige" att några fler 20"-bilar fått datum flyttat från maj till juni. En grå/svart och en vit/vit.
Ledsnade på att vänta på en prissänkning så slängde in en beställning igår, vit/vit 19” fick precis beräknad leverans 24-30 juni i Norrköping.
Senast redigerad av mrdn, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har grå/svart 20” beställd 6/3-22 hade maj blev ändrad för några dagar sedan till 9-30 juni.JohaniNamn skrev:matjo690 skrev:Samma härRokt skrev:Fast det stämmer inte.not_sure skrev:Att det bara verkar 19” som har fått leveransfönster än så länge.jonasl skrev:Vad är det som får er att tro att det inte kommer komma bilar med 20"? Ett par bilder från lastningen?
Samma för mig Grå/svart 20" beställd 11 mars, uppskattad lev mellan 19-30 juni
Hur är det möjligtmrdn skrev:Ledsnade på att vänta på en prissänkning så slängde in en beställning igår, vit/vit -19 fick precis beräknad leverans 24-30 juni i Norrköping.

De forcerar för leverans innan Q2 slut som vanligt
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Sen får vi väll se om det blir någon miljöbonus ändå, förlorar sossarna valet så lär det inte finnas några pengar att betala ut i vilket fall oavsett gräns på 700k eller ej.
Det finns en risk för det tyvärrmrdn skrev:Sen får vi väll se om det blir någon miljöbonus ändå, förlorar sossarna valet så lär det inte finnas några pengar att betala ut i vilket fall oavsett gräns på 700k eller ej.