Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Nikohm

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nikohm »

Nä är sant, röstar inte på dom men nu är det ju 70” privat :lol: kanske får fundera :lol:
Philippeb

Inlägg av Philippeb »

Fick nytt estimat i dag:
Beställde LR, vit/vit 20" den 17 mars.
Uppskattad leveranstid: Juni 23 – Juni 30
Användarvisningsbild
Sebastian+
Teslaägare

Inlägg av Sebastian+ »

Nikohm skrev:
mrdn skrev:
Ledsnade på att vänta på en prissänkning så slängde in en beställning igår, vit/vit -19 fick precis beräknad leverans 24-30 juni i Norrköping.
Hur är det möjligt :?: :o
Trollar?
Nikohm

Inlägg av Nikohm »

Sebastian+ skrev:
Nikohm skrev:
mrdn skrev:
Ledsnade på att vänta på en prissänkning så slängde in en beställning igår, vit/vit -19 fick precis beräknad leverans 24-30 juni i Norrköping.
Trollar?
Skulle tro det :lol:
Användarvisningsbild
mrdn
Teslaägare

Inlägg av mrdn »

Nikohm skrev:
Sebastian+ skrev:
Nikohm skrev:
mrdn skrev:
Trollar?
Nepp
FDBDC031-A784-4E8E-91D4-FCE26DD4849A.jpeg
StefanR

Inlägg av StefanR »

not_sure skrev:
Ilduce77 skrev:
not_sure skrev:
StefanR skrev:

Hej. Jag har fått lev fönster för min MYP svart svart 17 juni - 30 juni nyligen. Osäker på var man ska se vin numret?
Tack på förhand
Du har nog inte fått VIN än, men om din bil är på Glovis Splendor så borde det komma snart. För att kolla: Logga in på Teslakontot på en dator och gå in på din order, högerklicka och visa källkoden, sök efter ”LRW”, om du har fått vin kommer det stå nåt i stil med ”vin”: ”LRWxxxxxxxxxxxx”
MYP kommer från Berlin, så den finns inte på båt.. :)
Haha oops, missade den lilla detaljen. Och då är det ”XP7” du ska söka på i källkoden.

Tack. Ingen träff i källkoden. :| Men tack för tipset :!:

Nån annan som väntar MYP Svart/Svart?
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

StefanR skrev:
not_sure skrev:
Ilduce77 skrev:
not_sure skrev:
StefanR skrev:

Hej. Jag har fått lev fönster för min MYP svart svart 17 juni - 30 juni nyligen. Osäker på var man ska se vin numret?
Tack på förhand
Du har nog inte fått VIN än, men om din bil är på Glovis Splendor så borde det komma snart. För att kolla: Logga in på Teslakontot på en dator och gå in på din order, högerklicka och visa källkoden, sök efter ”LRW”, om du har fått vin kommer det stå nåt i stil med ”vin”: ”LRWxxxxxxxxxxxx”
MYP kommer från Berlin, så den finns inte på båt.. :)
Haha oops, missade den lilla detaljen. Och då är det ”XP7” du ska söka på i källkoden.

Tack. Ingen träff i källkoden. :| Men tack för tipset :!:

Nån annan som väntar MYP Svart/Svart?
Fel tråd :roll:
drunkenCoder

Inlägg av drunkenCoder »

Fick mitt datum ändrat för andra gången.
Först est maj
Sen 21-30 juni
Sen tillbaka till est maj
Nu 23-30 juni

Beställde 28e april
Grå, 20” (tog också 20”
För snabbare
Lev)

Kan Sverige vara prioriterad pga av bonus eller skiter tesla i det då de vet att de ändå kommer få sålt alla bilar?
Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare

Inlägg av FStaake »

mrdn skrev:
Nikohm skrev:
Sebastian+ skrev:
Nikohm skrev:
mrdn skrev:
Trollar?
Nepp
Gissar att jag inte är ensam att välja 20” för att få lev i maj. Kanske läge o ringa SA o kolla om dom har nån 19” konfig ”över”…
För jag har inte hört nåt alls ännu.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Användarvisningsbild
termosen
Teslaägare

Inlägg av termosen »

drunkenCoder skrev:
Fick mitt datum ändrat för andra gången.
Först est maj
Sen 21-30 juni
Sen tillbaka till est maj
Nu 23-30 juni

Beställde 28e april
Grå, 20” (tog också 20”
För snabbare
Lev)

Kan Sverige vara prioriterad pga av bonus eller skiter tesla i det då de vet att de ändå kommer få sålt alla bilar?
Jag har beställt vit med 20” 8 mars. Står bara maj på mitt estimat. Verkar som de matchar de med högre pris först, småaktigt.
Model Y LR
Model S 100D -18
Liston

Inlägg av Liston »

Själv så får man bara vänta på ett sms....

Beställde vit/svart 19" 11 mars via Autolease (som mitt företag använder). Autolease vet ingenting om leverans när man kontaktar dom, Tesla säger "Du borde få den i juni... det kommer ett sms när det är dags"
Ser tyvärr inget i appen då det är genom Autolease, någon som vet om det är möjligt att lägga in bilen där utan VIN (eller får jag ens VIN när det är genom leasingbolag?
G66142

Inlägg av G66142 »

Liston skrev:

Beställde vit/svart 19" 11 mars via Autolease (som mitt företag använder). Autolease vet ingenting om leverans när man kontaktar dom, Tesla säger "Du borde få den i juni... det kommer ett sms när det är dags"
Ser tyvärr inget i appen då det är genom Autolease, någon som vet om det är möjligt att lägga in bilen där utan VIN (eller får jag ens VIN när det är genom leasingbolag?
Sitter i exakt samma sits, fast Autoplan. Givetvis får man bilen när det kommer, men segt att inte kunna följa EDD.
Jaccco

Inlägg av Jaccco »

Liston skrev:

Nu är det kanske olika för alla och ingen garanti, men som en fingervisning för dig. Jag beställde exakt samma konfig som dig dagen innan, den 10 mars och för mig ser det ut så här just nu. Kan ju bara hoppas att det stämmer och att det även gäller dig :)
D77F5196-22B5-4526-8303-C9E168246093.jpeg
Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare

Inlägg av Yoque »

Beställde en blå MY LR igår så nu sitter även jag och väntar (mitt tålamod skriker dock ge mig bilen nuuuu :lol: ). Men förhoppningsvis så kommer bilen i september och inte november….eller ännu senare.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Jaha, nu är priset höjt men dragkrok ingår så det går nog jämnt ut. Kan inte tro att det är krok på bilarna som är på väg.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

jonasl skrev:
Jaha, nu är priset höjt men dragkrok ingår så det går nog jämnt ut. Kan inte tro att det är krok på bilarna som är på väg.
…vore ju smutt.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare

Inlägg av Yoque »

jonasl skrev:
Undra då hur det blir för oss som precis beställt. Kan man ha sån tur att man missade prishöjningen med två dagar men ändå får dragkroken?
Användarvisningsbild
CLi
Teslaägare

Inlägg av CLi »

Theben kommer till Zeebrugge 14 juni verkar det som..
Post in thread '2022 Shipping Movements'
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/6697248/
DFEAD305-9040-4E2E-8DF4-0AAC060EFE69.jpeg
MYP 22 - vit lack / svart inredning
Användarvisningsbild
Cakeneer
Teslaägare

Inlägg av Cakeneer »

Hej - ny på detta forum: MY LR svart/svart 20" beställd 19 april - ETA juli :|
MX: 2019
MY: beställde: 19/4 2022
MX LR: beställde: Nov 2021 ETA: Q1 2023???
Användarvisningsbild
Highfoot
Teslaägare

Inlägg av Highfoot »

Cakeneer skrev:
Hej - ny på detta forum: MY LR svart/svart 20" beställd 19 april - ETA juli :|
Välkommen till forumet! :)

Menar du att leveransfönstret ändrades från maj till Juli?
Användarvisningsbild
Cakeneer
Teslaägare

Inlägg av Cakeneer »

[Menar du att leveransfönstret ändrades från maj till Juli?]

Hej - det har alltid varit juli, ingen förändring. :(
MX: 2019
MY: beställde: 19/4 2022
MX LR: beställde: Nov 2021 ETA: Q1 2023???
Användarvisningsbild
Highfoot
Teslaägare

Inlägg av Highfoot »

Cakeneer skrev:
[Menar du att leveransfönstret ändrades från maj till Juli?]

Hej - det har alltid varit juli, ingen förändring. :(
Tack för förtydligande. Som det ser ut nu så pekar det allt mer mot att även vi som fortfarande har estimat i maj kan halka in i den månaden också. Vi får se vad som händer.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Jag hade April som estimat fram till i maj, då hade jag inget alls tills det sedan ändrades till 9-30 Juni. Men jag tycker inte du ska ge upp hoppet - och jag kanske inte ska hoppas för mycket, men jag vill gärna ha bilen före midsommar. Roligare att lägga mil på en ny än en "gammal"!
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Highfoot
Teslaägare

Inlägg av Highfoot »

jonasl skrev:
Jag hade April som estimat fram till i maj, då hade jag inget alls tills det sedan ändrades till 9-30 Juni. Men jag tycker inte du ska ge upp hoppet - och jag kanske inte ska hoppas för mycket, men jag vill gärna ha bilen före midsommar. Roligare att lägga mil på en ny än en "gammal"!
Ja, vi får hålla tummarna för alla som sitter i samma sits här på forumet. :D Jag var ok med en möjlig försening redan från början när jag beställde, men med förhoppningen att jag skulle ha bilen till första veckan i juli i alla fall, så man kan glida fram med den under semestern i Sverige. Nu har jag fått hyra en bil utifall min bil inte hinner i tid och jag har inget emot ID3, men att åka i den (samt betala hyra) och veta att min Tesla kan komma när som helst är väl ingen jättelockande tanke.
Skottlund

Inlägg av Skottlund »

Jag läser igenom de senaste dagarnas inlägg och precis som många andra så känner även jag i nuläget mig snuvad.

Jag beställde en MYLR Vit/Svart med 20" den 16/3 enbart av anledningen som många andra att det visade att uppskattad leverans skulle vara i maj kontra juli som det var på samma modell med 19"

Som det ser ut i nuläget är merparten ev dem som fått leveransfönstret ändrat folk som bokat 19" och i vissa fall bra mycket senare än vad jag själv gjort. Jag vet att det är vissa som fått det ändrat även med 20" men det verkar vara andra kulörer alternativt med tillval så som den vita inredningen bla.

Jag kan inte annat än att känna en rejäl bitterhet i nuläget om det skulle visa sig att man inte får leverans innan Q3. Att försöka få ut information ifrån Tesla är ett mission impossible då de bara håller sig till sitt manus och upprepar sig som en papegoja i en dålig sjörövarfilm.

Nu känner jag att jag fått gnällt av mig lite och önskar er alla en trevlig helg!
Skriv svar