Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
börjar ditt reg nr på UGP?tehjimos skrev:Jag åkte den sträckan vid 05.45-06 tiden imorse. Min är blänkande rödtvättad igår!

yes!Alx skrev:börjar ditt reg nr på UGP?tehjimos skrev:Jag åkte den sträckan vid 05.45-06 tiden imorse. Min är blänkande rödtvättad igår!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Var i Danmark på ett jobb i fredags och jag tror inte att jag överdriver om jag såg 15st under de 2 timmarna som jag var där. Stannade vid ett rödljus och ser två bilar på parkeringen vid sidan och har en framför mig och blir omkörd av en när vi börjar rulla. Helt otroligt.
Såg en svart idag!!!
Den körde mot lödde norrifrån. Blev helt överrumplad så glömde helt o vinka.
/Sony Z3 Dual
Den körde mot lödde norrifrån. Blev helt överrumplad så glömde helt o vinka.
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Hamnade bredvid en grå på Ikea Kållered. Någon härifrån? Snyggt med grå interiör fast farligt för en barnfamilj 

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
danni skrev:Hamnade bredvid en grå på Ikea Kållered. Någon härifrån? Snyggt med grå interiör fast farligt för en barnfamilj
Nej då, inga problem med grått. Swisswax leather care kit fixar alla problem

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Röd 85a spottad på Essingen (igen). Någon av alla er ITkonsulter som jobbar åt Swedbank?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jag vart spottad idag, av farbror blå
Han följde mig ända in på SC Infra city, tur i oturen så var han ensam och fick bara en varning i papprena. Innan han åkte så sa han att även om man har en väldigt bra bil så får man inte köra så fort som han sa att jag hade gjort

Han följde mig ända in på SC Infra city, tur i oturen så var han ensam och fick bara en varning i papprena. Innan han åkte så sa han att även om man har en väldigt bra bil så får man inte köra så fort som han sa att jag hade gjort

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Du sa givetvis att du skyndade dig till laddaren innan batteriet skulle ta slut?Pontus skrev:Jag vart spottad idag, av farbror blå![]()

Sa att jag skyndade mig i varje fall. Hade nästan tänkt köpa en burgare på vägen till Arlanda och äta på vägen tillbaka med AP, kanske tur att jag inte föll för den. Vet inte vad gränsen för oaktsamhet går, köra förbi en polis med båda händerna i en hamburgare?Fredriksv skrev:Du sa givetvis att du skyndade dig till laddaren innan batteriet skulle ta slut?Pontus skrev:Jag vart spottad idag, av farbror blå![]()
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
En svart gled in i Landskrona igår strax innan 12-tiden, första jag sett så nära.
/Sony Z3 Dual
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Fick sällskap på vägen igår av en pärlvit Österrikare (kopia av min eller tvärtom). Båda nytvättade och blänkande fina. Vi låg och cruisade i omkörningsfil efter varandra från Barkarby till Enköping (c:a 5 mil). Tror vi båda kände en skön samhörighet och ingen ville liksom lämna den andra bakom sig. Är säker på att vi drog till oss en och annan avundsjuk blick 

Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Stod en röd P85D utanför Europaskolan idag när vi gick förbi på lunchpromenaden. Ingen jag tror jag har sett tidigare här i Strängnäs. Nån som hänger här?
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Helt galet i stan idag. Bara över lunch i centrala Göteborg såg jag åtta teslor (varav en var min och en tillhörde Herr X, men ändå!). En svart hade parkerat så nära där jag stod att jag höll på att gå till den istället för till min.
Du ser. Klart problem med att ha svart.danni skrev:En svart hade parkerat så nära där jag stod att jag höll på att gå till den istället för till min.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Träffade en oerhört trevligt taxi-chaffis som stod o laddade sin Tesla bredvid våran i infracity, vi hade 1 timme lång konversation angående både taxi, uber o Tesla och han bjöd oss på kaffe!
Riktigt trevlig typ!
Så ja, Tesla-taxi spotted på infracity!
Riktigt trevlig typ!
Så ja, Tesla-taxi spotted på infracity!

Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Mwahahahaha, skulle hämta min kompanjon Erik med bilen innan efter han varit på ett möte för hans bil är på Mr CAP. När vi nästan var tillbaks på kontoret rullade en röd Tesla (någon här?) upp bredvid oss vid ett rödljus. Självklart gjorde jag och den andre föraren “the Tesla nod”. Erik utbrast högt: “Men för fan, ni är ju verkligen en sekt!"
danni skrev:Mwahahahaha, skulle hämta min kompanjon Erik med bilen innan efter han varit på ett möte för hans bil är på Mr CAP. När vi nästan var tillbaks på kontoret rullade en röd Tesla (någon här?) upp bredvid oss vid ett rödljus. Självklart gjorde jag och den andre föraren “the Tesla nod”. Erik utbrast högt: “Men för fan, ni är ju verkligen en sekt!"

Och vad utmärker egentligen the Tesla Nod?
Även om bilen fortfarande inte är beställd vill man ju vara förberedd. Vill ju inte riskera att verka oartig...

Model S 85D
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
MartinE skrev:danni skrev:Mwahahahaha, skulle hämta min kompanjon Erik med bilen innan efter han varit på ett möte för hans bil är på Mr CAP. När vi nästan var tillbaks på kontoret rullade en röd Tesla (någon här?) upp bredvid oss vid ett rödljus. Självklart gjorde jag och den andre föraren “the Tesla nod”. Erik utbrast högt: “Men för fan, ni är ju verkligen en sekt!"![]()
Även om bilen fortfarande inte är beställd vill man ju vara förberedd. Vill ju inte riskera att verka oartig...
danni skrev:MartinE skrev:danni skrev:Mwahahahaha, skulle hämta min kompanjon Erik med bilen innan efter han varit på ett möte för hans bil är på Mr CAP. När vi nästan var tillbaks på kontoret rullade en röd Tesla (någon här?) upp bredvid oss vid ett rödljus. Självklart gjorde jag och den andre föraren “the Tesla nod”. Erik utbrast högt: “Men för fan, ni är ju verkligen en sekt!"![]()

Model S 85D
+1danni skrev:MartinE skrev:danni skrev:Mwahahahaha, skulle hämta min kompanjon Erik med bilen innan efter han varit på ett möte för hans bil är på Mr CAP. När vi nästan var tillbaks på kontoret rullade en röd Tesla (någon här?) upp bredvid oss vid ett rödljus. Självklart gjorde jag och den andre föraren “the Tesla nod”. Erik utbrast högt: “Men för fan, ni är ju verkligen en sekt!"![]()
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Kan ha varit mig, satt i samtal så jag var helt koncentrerat på det. Säger gärna hej nästa gången vi ses i Huddinge.Surfaren skrev:Hade sällskap av en vit S85 på Essingeleden och Huddingevägen nyss. Jag log brett genom sidorutan varje gång vi passerade jämsides, men den jäveln satt bara med näsan i vädret och ville inte ens ge mig en sned blick.
Vit 85D
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Okej då, det duger som ursäkt, jag är snäll idag.drzaphod skrev:Kan ha varit mig, satt i samtal så jag var helt koncentrerat på det. Säger gärna hej nästa gången vi ses i Huddinge.
Vit 85D

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
Jag (grå p85d) hälsade på en vit 90D efter lunchen idag strax innan "ankdammsrondellen". Någon här?