Nu har Tesla tagit bort 85 kWh batteriet från designstudion i Kanada och därmed finns bara 70 och 90 kWh att välja mellan. Då 90 kWh batteriet sen ett tag tillbaka bara går att köpa med duel drive så finns bara en Model med bakhjulsdrift vilket kan vara ett tecken på att de även ska fasa ut det. På teslarati diskuteras även om de kanske kommer att höja instegsbatteriet på 70 kWh i framtiden för att förlänga räckvidden på Model X. Detta gör även att priset skilljer ganska mycket mellan om du vill ha 70 eller 90 kWh i batteriet.
http://www.teslarati.com/tesla-deletes- ... gn-studio/
85 kWh batteri försvunnit från designstudion i Kanada
Moderator: Redaktion
Re: 85 kWh batteri försvunnit från designstudion i Kanada
De vill väl bara ha den nya batteritypen den som presenterades i 90 och kanske dem som finns även i 70. Det är ju dessutom lite för tätt steg mellan 90 och 85 för att vara meningsfullt. Det är en upprensning av det gamla helt enkelt.
Tror faktiskt inte alls att de släpper de småbatterierna. Det behövs en "instegs modell" som har en något lägre pris och det enklaste sättet att få det är ju med ett mindre batteri. Nu visas ju 70 också default utan fyrhjulsdrift i designstudion i Sverige.
Tror faktiskt inte alls att de släpper de småbatterierna. Det behövs en "instegs modell" som har en något lägre pris och det enklaste sättet att få det är ju med ett mindre batteri. Nu visas ju 70 också default utan fyrhjulsdrift i designstudion i Sverige.