http://www.finanzen.net/nachricht/aktie ... ys-3949227
Moderator: Redaktion
Ingen analytiker har hittills haft rätt i sina spådomar om Tesla.Bod skrev:Enligt JP Morgan finnns risk att Model X inte kommer att börja levereras förrän nästa höst.
Vad kan tänkas komma mer än D och A som folk ännu inte har sett? Är det måsvingedörrarna de menar?Henrik skrev:Tesla: "It's going to be more awesome than the D and the A"
Vad menas? Sitter du och trycker på massa info om Model X som du inte berättar?Henrik skrev:Kan berätta mer när den har kommit ut...
Det verkar som att han har en hel del information som han inte kan lämna utHerr X skrev:Vad menas? Sitter du och trycker på massa info om Model X som du inte berättar?Henrik skrev:Kan berätta mer när den har kommit ut...
Sladdrar du om du får en Alladin-ask?
Vad jobbigt att sitta och trycka på den infon. Härligt att de gjort om designen - den var inte så snygg tidigare.vigge50 skrev:Det verkar som att han har en hel del information som han inte kan lämna ut
Fick läst din blogg nu - vilken fantastisk möjlighet att få en sådan privat visning! Kände du Peter sedan tidigare på något sätt eftersom du fick bo hemma hos dem?Henrik skrev:Det är tyvärr bara det som jag har kvar att lämna ut just nu (och det som jag får säga..)
Vi kommer ha gott om tid att diskutera vidare när Model X väl är presenterad. Det kommer säkert ta 10 månader från den visats upp till vi börjar få dem levererade hit.Henrik skrev:Som ni märker så är det mycket jag gärna vill berätta... och kommer på mycket i efterhand som jag kan berätta.. Jag gillar också att vara ärlig..
Hmm., jag har inte sett någon röd - bara en guldfärgad som de visade upp 2012 och en vit 2013. Den guldfärgade saknade backspeglar medan den vita har ett par. Om de nu gör om designen på TMX kraftigt så borde den röda som du har sett (tidigare vita) vara av den gamla typen?Henrik skrev:Satt i deras protoyp (den finns på fabriken) det är bara en bil som tillverkades och den är gjord för "hand" - Den är för nuvarande röd - Innan var den vit.
Han som visade upp fabriken sade att alla trodde de hade gjort två bilar (en vit och en röd) men egentligen så färgade de bara om den för att skoja lite.. (fast det fanns säkert andra anledningar också)
Jag är också i app-svängen, driver ett par bolag och har några hyfsat framgångsrika projekt bakom mig. Har två pågående app-projekt varav ett är precis i uppstartsfasen. PM:a om du har lust att Skypa. Kanske det finns några touch points för Tesla-fanboys i appträsketHenrik skrev:Kul att du tycker att jag är driven, men nja får se.. Just nu gör jag bara appar och pratar med Tesla