Kunde inte hålla mig..
Moderator: Redaktion
Re: Kunde inte hålla mig..
Hade varit intressant att se vad som hade hänt om man lät det fortsätta. Det lär ju aldrig komma nån amerikanskspecad bil, men frågan är när och hur det tar stopp och vad resultatet blir? Det handlar ju trots allt om kunder som har betalt pengar, om inte annat iaf för reservationen.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
HelectriC skrev:Hade varit intressant att se vad som hade hänt om man lät det fortsätta. Det lär ju aldrig komma nån amerikanskspecad bil, men frågan är när och hur det tar stopp och vad resultatet blir? Det handlar ju trots allt om kunder som har betalt pengar, om inte annat iaf för reservationen.
Slipperypete skrev:Jag gjorde precis samma sak. Sidan var på svenska med texten "din bil är nu redo att konfigureras" eller något liknande men priserna var i dollar. Jag beställde och fick bekräftelse på det. Nu ser jag att beställningen är annullerad. Frågan är om inte köpeavtalet ändå är giltigt och svensk konsumentköplag ska gälla.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Så du menar att saken är ur världen med det? Ingen tillbakabetalning, ingen överflyttning till europeisk kö, nada?danni skrev:HelectriC skrev:Hade varit intressant att se vad som hade hänt om man lät det fortsätta. Det lär ju aldrig komma nån amerikanskspecad bil, men frågan är när och hur det tar stopp och vad resultatet blir? Det handlar ju trots allt om kunder som har betalt pengar, om inte annat iaf för reservationen.Slipperypete skrev:Jag gjorde precis samma sak. Sidan var på svenska med texten "din bil är nu redo att konfigureras" eller något liknande men priserna var i dollar. Jag beställde och fick bekräftelse på det. Nu ser jag att beställningen är annullerad. Frågan är om inte köpeavtalet ändå är giltigt och svensk konsumentköplag ska gälla.
Model 3-24/Polestar 3-24
När jag beställde min model S fick jag pris i kronor som jag sedan betalade ett halvår senare. Tesla tog den smällen då dollarn gått upp efter dessa sex månader.Schnitzler skrev:Att Designsidan noterar kostnaden i dollar, det producerande landets valuta, är väl kapitalsmart om producenten vill valutasäkra sig? SEK vet de ju inte vart den har tagit vägen om ett halvår då MXen kanske är leveransklar
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model X har inte fått något pris i kronor och kommer därmed inte ta någon valutasmäll heller utifrån reservationen. Det tar visserligen ett par tre månader från beställning till leverans men där lär det inte bli några större valutaförändringar.Pontus skrev:När jag beställde min model S fick jag pris i kronor som jag sedan betalade ett halvår senare. Tesla tog den smällen då dollarn gått upp efter dessa sex månader.Schnitzler skrev:Att Designsidan noterar kostnaden i dollar, det producerande landets valuta, är väl kapitalsmart om producenten vill valutasäkra sig? SEK vet de ju inte vart den har tagit vägen om ett halvår då MXen kanske är leveransklar
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Och med dagens dollarkurs kanske det är lika bra att den inte fått något pris i kronor... man kan ju alltid hoppas att kronan snart är värd lite mer.Svenssons skrev:Model X har inte fått något pris i kronor och kommer därmed inte ta någon valutasmäll heller utifrån reservationen. Det tar visserligen ett par tre månader från beställning till leverans men där lär det inte bli några större valutaförändringar.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
-
Rapport.
Den 28 januari hörde jag senast av Tesla Motors.
Under tiden har jag fått två MX reserverade på My Tesla. En USA-bil och en för Europa. Inte illa!
Den av mej konfigurerade MXen, som av alla kloka Teslister här på sidan betraktats som en USA-bil, hade inte annullerats nu på morgonen.
Så med farhågor för att få ett koppel amerikanska jurister på halsen annullerade jag själv beställningen alldeles nyss. I My Tesla stod då fortfarande att ordern skulle komma att gälla frånochmed 3 februari 2016.
Fortsättning följer....
Den 28 januari hörde jag senast av Tesla Motors.
Under tiden har jag fått två MX reserverade på My Tesla. En USA-bil och en för Europa. Inte illa!
Den av mej konfigurerade MXen, som av alla kloka Teslister här på sidan betraktats som en USA-bil, hade inte annullerats nu på morgonen.
Så med farhågor för att få ett koppel amerikanska jurister på halsen annullerade jag själv beställningen alldeles nyss. I My Tesla stod då fortfarande att ordern skulle komma att gälla frånochmed 3 februari 2016.
Fortsättning följer....
Var reservationen betald på den europeiska eller är den pending?
EDIT:
Så här ser det ut på min My tesla: Jag har också två bilar, en Signature-reservation som är betald och hade nummer 588 och en reservation som inte är betald och med status Payment pending.
Antar att du bara betalat in reservationen en gång och den borde flyttas från din amerikanska bil till den europeiska.
EDIT:
Så här ser det ut på min My tesla: Jag har också två bilar, en Signature-reservation som är betald och hade nummer 588 och en reservation som inte är betald och med status Payment pending.
Antar att du bara betalat in reservationen en gång och den borde flyttas från din amerikanska bil till den europeiska.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.