Men om tankbilen är eldriven och tankar flera bilar på en företagsparkering så kan man väl vinna lite i miljötänk?
Kostnad om man håller sig till en företagsparkering (då borde företaget i fråga ordna detta kanske) och en tankbil med två personer klarar av 200 bilar/dag och kostar 2.000 kr/person och dag samt tankbilen 1.000 kr => 5.000/200 = 25 kr/bil + moms. Ca 1 kr/liter utkörd bensin.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Äh har skiten ändå åkt 600 mil från och till olika källor och raffinaderier kan den väl gott åka 4 mil till för att komma ända till min bil?
(sätter ju lite perspektiv på saker och ting iallafall)
Bränsletankarna lär ju vara snustorra innan tankbilen kommer då. Sedan finns risken att någon får för sig att ta med lite socker eller en bit brinnande tyg om det finns någon med destruktiva tankar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Herre Jesus, det verkar inte finnas någon ände på folks dumhet...
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Jasså detta var ett seriöst projekt? Tog en stund innan jag gick in på länken eftersom jag var helt säker att det var ett skämt. Hjälp asså, stackars fossilbilister.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Måste bli i princip totalt omöjligt attfriskriva miljötillstånd för något sånt här i Sverige. Det krävs ju ordentliga spill skydds anordningar på mackar för att de ska få tanka bilar där, hur ska de då få stå och tanka ute på en företagsparkering? Nej, det blir svårt. Hade inte Volvo någon sådan här idé för några årsedan, alltså låsa upp bilen för speciella företag eller leveranser. Blev väl bara en matkasse leverans av det.
Å andra sidan blir kanske mackar på hjul det enda som finns att tillgå i framtiden. Fler och fler mackar läggs ner och det kommer nog inte bli fler mackar i framtiden åtminstone, så på vissa håll kanske du blir utlämnad åt mobila mackar. Det här kanske också blir lösningen för bränslecellerna?
Jasså detta var ett seriöst projekt? Tog en stund innan jag gick in på länken eftersom jag var helt säker att det var ett skämt. Hjälp asså, stackars fossilbilister.
Men det är väl inte alla som behöver detta? Tex Jay Lennon har väl en egen pump i sitt garage.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Varenda bonde har sin egna pump. Finns regler och kontroller för tankarna och pumpen dock och jag tror aldrig att en tankbil skulle få tillåtelse till att åka runt och tanka personbilar på allmänna parkeringar i Sverige.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.