Hej.
Jag har fått mitt VIN på min Tesla Model Y LR och har tänkt köra med någon form av PPF ("front" eller hela bilen).
Ser många som verkar ha gjort PPF men hittar ingen riktig rekommendation på ett bra ställe i Stockholmstrakten.
Funderar även på keramisk behandling för tvätt i första hand.
Någon som gjort detta på plats i Stockholmstrakten som kan rekommendera ett ställe? (länk + pris och erfarenhet/bemötande)
Någon som provat PPF + keramisk behandling som kan berätta om positiv erfarenhet? (alla verkar göra bägge över i staterna)
Tack på förhand.
PS jag har hittat ett par ställen men letar mer erfarenheten av att verkligen ha varit där samt hur just det stället fungerade.
Autoshield Stockholm
Wrapcenter Sollentuna
WrapYourCar.se
Bil och Glasdesign Skogås
WrapZone Saltsjö-Boo, bra tråd på forumet här
PPF rekommendation för Tesla Model Y i Stockholmstrakten
Moderator: Redaktion
PPF rekommendation för Tesla Model Y i Stockholmstrakten
Model Y LR AWD Midnattssilver metallic/svart 19" FSD hämtad 27:e Juni 2022.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Re: PPF rekommendation för Tesla Model Y i Stockholmstrakten
Har använt WrapZone tidigare och kommer inte gå tillbaka dit, var lite problem som de sa att de skulle lösa men det krävdes i slutändan flera besök och tog många månader innan de bokade in det sista besöket. Tycker att kanterna blev lite dåliga också så var inte jättenöjd med hur det blev med tiden.
Trist att höra. Vilken typ av Wrap gjorde du? (front eller hel?)OfarligTesla skrev:Har använt WrapZone tidigare och kommer inte gå tillbaka dit, var lite problem som de sa att de skulle lösa men det krävdes i slutändan flera besök och tog många månader innan de bokade in det sista besöket. Tycker att kanterna blev lite dåliga också så var inte jättenöjd med hur det blev med tiden.
Gjorde du någon beläggning på PPF?
Model Y LR AWD Midnattssilver metallic/svart 19" FSD hämtad 27:e Juni 2022.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Hade PPF på hela bilen, hade ingen keramisk behandling vilket om jag minns rätt var för att det inte skulle behövas. Men jag tycker inte det var någon bra upplevelse att tvätta bilen så om jag lägger PPF igen så skulle jag ta det.Waymoot skrev:Trist att höra. Vilken typ av Wrap gjorde du? (front eller hel?)
Trist att höra - jag har tvärtom fått väldigt bra service av WrapZone. Lagt PPF på front, huv, fram till A-stolpe och bak. Upptäckte liten deffekt bak och vid ena backspegeln. Fick tid redan dagen därpå för att få det fixat.OfarligTesla skrev:Hade PPF på hela bilen, hade ingen keramisk behandling vilket om jag minns rätt var för att det inte skulle behövas. Men jag tycker inte det var någon bra upplevelse att tvätta bilen så om jag lägger PPF igen så skulle jag ta det.Waymoot skrev:Trist att höra. Vilken typ av Wrap gjorde du? (front eller hel?)
Är hittills nöjd med deras arbete.
Tesla Model Y LR uttagen februari 2022 - Vit med dragkrok
Jörgen Sandell, haft flertalet bilar som behandlats där - alltid kanonresultat och bra bemötande.
Min M3a har ppf i fronten, sidorna och nederkant av dörrarna samt keramisk försegling på resten av bilen.
Min M3a har ppf i fronten, sidorna och nederkant av dörrarna samt keramisk försegling på resten av bilen.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Hade en bil inne där en gång och fick en fälg repad, rätt säker på att det skedde när jag skulle hämta bilen och såg honom backa då han som var där körde över en upphöjning i en väldigt farlig vinkel men kan ha skett tidigare under behandlingen. Garaget var pyttelitet och trångt så shit happens så ingen större skada skedd det kan vi ju lösa, först lovade de att ta på sig att lösa det men backade sedan och försökte hävda att betongen som garaget var byggt av bestod av var en speciell typ som var för mjuk för att repa fälgar... Efter mycket om och men så gick de med på att ta ansvar men då blev det någon riktigt jobbig lösning där jag själv skulle montera av hjulet och köra den till någon firma som skulle laga den men jag skulle behöva slippa betala för lagningen men det hade blivit ganska omständigt. Hade "turen" att handlaren som jag hade däckförvaring hos råkade totalförstöra just den fälgen i förvaringen och ersatte den efter ett misslyckat reparationsförsök, så som jag förväntar mig att det skall gå till när man förstör en kunds saker.pp3 skrev:Jörgen Sandell, haft flertalet bilar som behandlats där - alltid kanonresultat och bra bemötande.
Kan väl säga att jag inte gått dit igen och styrt bort rätt många vänner därifrån sedan dess, inga problem när saker går snett men jag förväntar mig att man tar ansvar för sina misstag och försöker lösa det så smidigt som möjligt för kunden.
Jävligt tråkigt att höra.
Inget jag kan relatera, visar dock hur man hanterar sådana situationer som ett riktmärke - vilka jag hittills klarat mig utan.
Kan dock påpeka att jag baserar min upplevelse på när Robin jobbade där, fick alltid ett fantastiskt bemötande och det lilla extra.
Inget jag kan relatera, visar dock hur man hanterar sådana situationer som ett riktmärke - vilka jag hittills klarat mig utan.
Kan dock påpeka att jag baserar min upplevelse på när Robin jobbade där, fick alltid ett fantastiskt bemötande och det lilla extra.