Laddaren sitter typ vid höger framhjul i garaget, och uttaget på bilen är ju vänster bak. Det är dessutom väldigt trångt på höger sida, så backa in och kunna Stiga ur bilen är bara att glömma. Det är ett symmetriskt dubbelgarage som det inte lär stå mer än en bil i. Alternativen är att köra in i höger port eller backa in i vänster port.
Laddsladden är 8 meter så har testat att om man går upp i taket vid laddaren och sedan håller sig i taket tills man är vid vänster bak, så räcker sladdlängden till.
Det är en vanlig taksjutport med två skenor för själva porten och en skena i mitten som motorn sitter på.
Sladden sitter fast i laddaren, så antingen måste man lossa sladden eller se till att typ 2 handsken går att trö igenom.
Någon som har något tips om hur man kan hänga upp kabeln och hur den ska skyddas mot nötning?
Hänga upp laddkabel i taket över taksjutport?
Moderator: Redaktion
Re: Hänga upp laddkabel i taket över taksjutport?
Jag har satt upp t-krokar som man hänger kläder på. Har inte sett någon risk att kabeln skadas.
Buntband som håller kabeln kvar.
Buntband som håller kabeln kvar.
- Off Grid Byggaren
Re: Hänga upp laddkabel i taket över taksjutport?
När jag skulle dra ut laddkabeln genom garageväggen hade jag en bit slitsad rörisolering liggandes. Tog några decimeter och ett plastband runt.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04