Eventuellt funna sw buggar
Moderator: Redaktion
Eventuellt funna sw buggar
Två eventuella sw buggar funna:
* Vid mjukt nedtryck (inte hela vägen) av blinkersspaken ska bilen blinka 3 ggr, ibland blir det 4
* Vid stopp i kö och om man då initierar och genomför ett telefonsamtal via blåtandfunktionen i bilen fungerar inte Hill-hold
Någon som kan verifiera att detta inte enbart inträffar i min bil?
85D, 2015 med 7.1 sw
* Vid mjukt nedtryck (inte hela vägen) av blinkersspaken ska bilen blinka 3 ggr, ibland blir det 4
* Vid stopp i kö och om man då initierar och genomför ett telefonsamtal via blåtandfunktionen i bilen fungerar inte Hill-hold
Någon som kan verifiera att detta inte enbart inträffar i min bil?
85D, 2015 med 7.1 sw
Senast redigerad av provoman, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Eventuellt funna sw buggar
Ang blinkers, kör man den 3(4) åt tex vänster o sedan gör en likadan åt höger(innan första slutat) , blir det ingen blinkning.
/Sony Z3 Dual
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Fast det är väl inte en bugg, utan en feature? Om man inte vill att den ska blinka klart dessa tre kan man avbryta genom att föra åt andra hållet.drakbane skrev:Ang blinkers, kör man den 3(4) åt tex vänster o sedan gör en likadan åt höger(innan första slutat) , blir det ingen blinkning.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag har aldrig tänkt på om det funkar eller inte medan jag pratar i telefon, men vid stopp i kö går det utmärkt att använda holdfunktionen. Saken är bara den att när du stannar på plan mark så går inte hold in om du inte först trycker ner bromspedalen rätt hårt. Tycker det är en bra feature - då kan man själv välja om man vill ha hold eller inte i det läget på ett enkelt sätt.provoman skrev:* Vid stopp i kö och om man då initierar och genomför ett telefonsamtal via blåtandfunktionen i bilen fungerar inte Hill-hold
Det kan han säkert, men vad du än gör, fråga inte HelectriC!kontakten2 skrev:Kan herr_x verifiera blinkersen?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Klart att jag förstår hur Hill-Hold skall fungera i vanliga fall, min initiala input gäller vid telefonsamtal enbart.
Räknas det som bugg att farthållaren ibland stannar på 44 km/h resp 55 km/h och ibland bromsar in utan anledning?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Ja det borde det. Iaf om bilen inte stannar på samma hastighet. Då måste du ju vända o hämta farthållaren 

Dessutom har jag upplevt ett delay gällande blinkers, tar tid innan bilen börjar blinka efter att man tryckt på spaken. Var inte så innan 7.1 uppdateringen.
Det står ju nått om att hastigheten på farthållaren med autopilot är begränsad på vissa typer av vägar. Jag har dock inte märkt det själv.Pontus skrev:Räknas det som bugg att farthållaren ibland stannar på 44 km/h resp 55 km/h och ibland bromsar in utan anledning?
Jag mest upplevt det på E4...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Eller så är du på en ny väg som inte navigatorn känner till. Då kan kan bete sig väldigt märkligt. Farten går upp och ner helt random.Martinen skrev:Det står ju nått om att hastigheten på farthållaren med autopilot är begränsad på vissa typer av vägar. Jag har dock inte märkt det själv.Pontus skrev:Räknas det som bugg att farthållaren ibland stannar på 44 km/h resp 55 km/h och ibland bromsar in utan anledning?
(T ex vid nya motorvägen förbi Ulricehamn.)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)