Jobba hårt och jobba effektivt är ju inte alltid samma sak.termosen skrev:Nä, men om ingen jobbar ordentligt får vi stagflation, vi är nog bra precis inne i en sådan period. Så nu blir det tillbaka till att jobba hårt, eller vara arbetslös, eller jobba statligt.MWall skrev:Den där romantiska synen på hårt arbete som vissa har är direkt livsfientligt. Ingen ligger på dödsbädden och önskar att de jobbat mer och fått råd med fler prylar.Mickep skrev:Ja så länge de kan få in nytt blod är det väl ok.
Men det brukar vara dålig personalpolitik. (gissar att de sparkar de som nyss blivit föräldrar eller kanske sjukskrivna) Tur då att många vill jobba där. (bra på cv men dåligt i längden)
Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Aktien TSLA
Re: Aktien TSLA
Skillnaden mellan dig och mig här är att jag läser mycket om just detta, följer med i forskningen, lyssnar på en mängd poddar och YT-kanaler som bara handlar om autonomi, AI och robotar.Larofo skrev:Faktum är att det är ingen av oss som vet hur det kommer att gå med den saken. Jag hoppas att Tesla klarar det och tror att dom har en god chans.
Du verkar gå på magkänsla. Jag måste säga att optimismen trots bristen på resultat från Tesla på över 8 år påminner lite som att tro på en religion

ps. Cruise gick live med betalande kunder i San Francisco i går. https://www.reuters.com/business/autos- ... 022-06-02/
Re: Aktien TSLA
Jag tror inte det är dåligt för Tesla. Man har rekryterat väldigt mycket under COVID och har inte ens plats för alla man anställt på kontoren, vilket är roligt i o m Elons mail internt om att man måste vara på kontoret.Legato skrev:Oj... 10% av alla jobb ska bort
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Aktien TSLA
När Musk säger att Storage/Robotaxi/AI/Optimus Prime snart är en större intäktskälla än bilarna så är det per default dagens sanning.Jeppe_E skrev:Sabbe skrev:
TSLA $743.40
-31.60 (-4.08%)
Japp, Very Bullish![]()
![]()
![]()
När Musk säger något som uppenbart är negativt för Tesla så skojar han såklart bara.
*TSLA BULL*
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Aktien TSLA
Att reducera personalstyrkan behöver inte vara dåligt. Att anledningen är (iaf utåt) att man har en extremt negativ syn på världsekonomin (och därmed rimligtvis efterfrågan/pricing Power) är däremot i allra högsta grad negativt.spacecoin skrev:Jag tror inte det är dåligt för Tesla. Man har rekryterat väldigt mycket under COVID och har inte ens plats för alla man anställt på kontoren, vilket är roligt i o m Elons mail internt om att man måste vara på kontoret.Legato skrev:Oj... 10% av alla jobb ska bort
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Aktien TSLA
termosen skrev:Nä, men om ingen jobbar ordentligt får vi stagflation, vi är nog bra precis inne i en sådan period. Så nu blir det tillbaka till att jobba hårt, eller vara arbetslös, eller jobba statligt.MWall skrev:Den där romantiska synen på hårt arbete som vissa har är direkt livsfientligt. Ingen ligger på dödsbädden och önskar att de jobbat mer och fått råd med fler prylar.Mickep skrev:Ja så länge de kan få in nytt blod är det väl ok.
Men det brukar vara dålig personalpolitik. (gissar att de sparkar de som nyss blivit föräldrar eller kanske sjukskrivna) Tur då att många vill jobba där. (bra på cv men dåligt i längden)
Att jobba heltid tycker jag är ordentligt. Och som jag kanske skrivit förut, hade jag inte haft lång pendlingstid, småbarn, hund, villa, trädgård och fru så skulle jag kunna jobba 60 timmar i veckan och ändå på många sätt haft ett softare liv än jag har nu.
Är dock värt det. Är himla mysigt att ha något att komma hem till också.

- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 8146
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Aktien TSLA
Ja, jag är själv BULL TSLA på lång sikt, men jag har svårt att se något positivt i dettaLegato skrev:När Musk säger att Storage/Robotaxi/AI/Optimus Prime snart är en större intäktskälla än bilarna så är det per default dagens sanning.
När Musk säger något som uppenbart är negativt för Tesla så skojar han såklart bara.
*TSLA BULL*
(om det nu visar sig stämma, allt är ju fortfarande baserat på ett email som någon på Reuters påstår sig ha sett, det finns ju inte ens ett direkt citat eller utdrag från detta påstådda mail).
Skulle det vara ett faktiskt mail från Elon så finns det två alternativ:
1. Elon har rätt, och Tesla agerar rätt på en vikande marknad.
2. Elon har fel, och Tesla agerar fel på en marknad i tillväxt.
Inget av dessa alternativ ter sig särskilt positiva för mig.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Aktien TSLA
"Tesla AI Day pushed to Sept 30, as we may have an Optimus prototype working by then"
Keyword: "may". Det kommer att bli ruggigt cringe detta.
Re: Aktien TSLA
Musk har ju talat om att väntetiden på model 3 i USA är så lång att han funderade på att stoppa möjligheten att beställa den.
De som skulle få sin Y i Maj/Juni har fått indikation på att det blir oktober november, man skyller på tre veckors stängning i Shanghai, även för dem som ska få sin bil från Berlin.. Typ i mars så ökade ju bokningarna till det dubbla beroende på höjningen av bensinpriser.
De kanske har svårt att få fram bilar ett tag framöver av orsaker som inte beror på arbetskraftsbrist och vill därför inte ha för många anställda som inte har något att göra typ?
De som skulle få sin Y i Maj/Juni har fått indikation på att det blir oktober november, man skyller på tre veckors stängning i Shanghai, även för dem som ska få sin bil från Berlin.. Typ i mars så ökade ju bokningarna till det dubbla beroende på höjningen av bensinpriser.
De kanske har svårt att få fram bilar ett tag framöver av orsaker som inte beror på arbetskraftsbrist och vill därför inte ha för många anställda som inte har något att göra typ?
Re: Aktien TSLA
Att Q2 och Q3-leveranserna till stor del är framflyttade till Q4-Q1 för Europa(?) bådar tyvärr inte så gott för Teslas tillväxt och resultat det här året.wannabee skrev:Musk har ju talat om att väntetiden på model 3 i USA är så lång att han funderade på att stoppa möjligheten att beställa den.
De som skulle få sin Y i Maj/Juni har fått indikation på att det blir oktober november, man skyller på tre veckors stängning i Shanghai, även för dem som ska få sin bil från Berlin.. Typ i mars så ökade ju bokningarna till det dubbla beroende på höjningen av bensinpriser.
De kanske har svårt att få fram bilar ett tag framöver av orsaker som inte beror på arbetskraftsbrist och vill därför inte ha för många anställda som inte har något att göra typ?
Med tanke på att Tesla tar bra (bäst?) betalt för sina bilar i Europa jämfört med övriga världen så borde vi vara prioriterade. Det i sin tur pekar på produktionsproblem i både Europa och Kina som gör att så få bilar levereras här under Q2 och Q3.
Frågan är vad som är problemet, det borde inte bara vara några veckors stopp i Shanghai. Kan det vara batteritillverkningen som stoppat upp pga bristande råvarutillgångar? Jag har en känsla av att LFP fortfarande levereras men jag är inte säker.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Aktien TSLA
Nej, men bra jobb kräver fokus alla fall.Fredrik j skrev:Jobba hårt och jobba effektivt är ju inte alltid samma sak.termosen skrev:Nä, men om ingen jobbar ordentligt får vi stagflation, vi är nog bra precis inne i en sådan period. Så nu blir det tillbaka till att jobba hårt, eller vara arbetslös, eller jobba statligt.MWall skrev:Den där romantiska synen på hårt arbete som vissa har är direkt livsfientligt. Ingen ligger på dödsbädden och önskar att de jobbat mer och fått råd med fler prylar.Mickep skrev:Ja så länge de kan få in nytt blod är det väl ok.
Men det brukar vara dålig personalpolitik. (gissar att de sparkar de som nyss blivit föräldrar eller kanske sjukskrivna) Tur då att många vill jobba där. (bra på cv men dåligt i längden)
Model Y LR
Model S 100D -18
Re: Aktien TSLA
Oj, det där var ett väldigt nedvärderande och överlägset inlägg.spacecoin skrev:Skillnaden mellan dig och mig här är att jag läser mycket om just detta, följer med i forskningen, lyssnar på en mängd poddar och YT-kanaler som bara handlar om autonomi, AI och robotar.Larofo skrev:Faktum är att det är ingen av oss som vet hur det kommer att gå med den saken. Jag hoppas att Tesla klarar det och tror att dom har en god chans.
Du verkar gå på magkänsla. Jag måste säga att optimismen trots bristen på resultat från Tesla på över 8 år påminner lite som att tro på en religion
ps. Cruise gick live med betalande kunder i San Francisco i går. https://www.reuters.com/business/autos- ... 022-06-02/
Okej, jag är inte guds bästa barn själv, men ändå.

Nu har jag inte obegränsat med tid och kan inte nörda ner mig
hur mycket som helst i autonomi, AI, ML osv, men jag har följt
Tesla nästan dagligdags före jag anslöt till detta forum 2014 och
alltid varit tekniskt intresserad.
Följer man Tesla rätt noggrant så kommer man automatiskt in på
just autonomi, AI och liknande intressanta ämnen, så jag skulle
inte säga att det är magkänsla jag går efter, utan jag konsumerar
en hel del poddar, YT-kanaler och forskning även jag.
Nu har jag förvisso inte ditt vida överlägsna intellekt och kan
kanske inte tillgodogöra mig all information jag utsätter
mig för.
Optimism säger du. När en person leder och driver utvecklingen
för t ex detta:
så kan iaf inte jag bli annat än optimistisk.
När samma person leder och driver ett nystartat bilföretag till
en årstakt av 1 miljon bilar och elbilar dessutom, då kan man
inte bli annat än optimistisk för vad denne person mer kan uträtta.
Kalla mig konstig, men så funkar jag.
Jag önskar cruise lycka till med allt dom tar sig för och jag
lovar att inte leta efter eventuella bakslag eller
tillkortakommanden och jag lovar definivt att inte
oavbruten publicera dom här.
Re: Aktien TSLA
Jag förstår resonemanget, men arbetarna är inte de som ska dras ned på:wannabee skrev:Musk har ju talat om att väntetiden på model 3 i USA är så lång att han funderade på att stoppa möjligheten att beställa den.
De som skulle få sin Y i Maj/Juni har fått indikation på att det blir oktober november, man skyller på tre veckors stängning i Shanghai, även för dem som ska få sin bil från Berlin.. Typ i mars så ökade ju bokningarna till det dubbla beroende på höjningen av bensinpriser.
De kanske har svårt att få fram bilar ett tag framöver av orsaker som inte beror på arbetskraftsbrist och vill därför inte ha för många anställda som inte har något att göra typ?
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Re: Aktien TSLA
Det var väl en korrekt beskrivning av läget? Dina resonemang kring FSD är känslomässiga och inte datadrivna och nu kommer du med någon what-about-ism om att Elon minsann har byggt bilar och skjutit upp raketer (vilket jag också tycker är bra jobbat). Vad har det med AI eller FSD att göra?Larofo skrev:Oj, det där var ett väldigt nedvärderande och överlägset inlägg.spacecoin skrev:Skillnaden mellan dig och mig här är att jag läser mycket om just detta, följer med i forskningen, lyssnar på en mängd poddar och YT-kanaler som bara handlar om autonomi, AI och robotar.Larofo skrev:Faktum är att det är ingen av oss som vet hur det kommer att gå med den saken. Jag hoppas att Tesla klarar det och tror att dom har en god chans.
Du verkar gå på magkänsla. Jag måste säga att optimismen trots bristen på resultat från Tesla på över 8 år påminner lite som att tro på en religion
ps. Cruise gick live med betalande kunder i San Francisco i går. https://www.reuters.com/business/autos- ... 022-06-02/
Lustigt nog började både Tesla och Cruise ungefär samtidigt med autonomi. Skillnaden mellan bolagen kan man inte ens börja jämföra i säkerhetskultur, vision och ledarskap. Resultaten inom autonomi talar för sig själva. Tesla är så kassa att man inte ens kan söka om ett tillstånd för testning (och därmed måste rapportera statistik) utan att bli utskrattade. Cruise går live med betalande kunder.
-
- Inlägg: 7441
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Aktien TSLA
spacecoin skrev:.../ ps. Cruise gick live med betalande kunder i San Francisco i går. https://www.reuters.com/business/autos- ... 022-06-02/
Från Reuters-artikeln som du länkar till ovan:spacecoin skrev:.../ Lustigt nog började både Tesla och Cruise ungefär samtidigt med autonomi. Skillnaden mellan bolagen kan man inte ens börja jämföra i säkerhetskultur, vision och ledarskap. Resultaten inom autonomi talar för sig själva. Tesla är så kassa att man inte ens kan söka om ett tillstånd för testning (och därmed måste rapportera statistik) utan att bli utskrattade. Cruise går live med betalande kunder.
Så "går live" med 'rätt' rejäla begränsningar... Eller?.../ Cars will be limited to a maximum speed of 30 miles per hour (48 km per hour), a geographic area that avoids downtown [San Francisco] and the hours of 10 p.m. to 6 a.m. They will not be allowed on highways or at times of heavy fog, precipitation or smoke. /...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Aktien TSLA
Bättre en fågel i handen än tio i skogen?SwedishAdvocate skrev:spacecoin skrev:.../ ps. Cruise gick live med betalande kunder i San Francisco i går. https://www.reuters.com/business/autos- ... 022-06-02/Från Reuters-artikeln som du länkar till ovan:spacecoin skrev:.../ Lustigt nog började både Tesla och Cruise ungefär samtidigt med autonomi. Skillnaden mellan bolagen kan man inte ens börja jämföra i säkerhetskultur, vision och ledarskap. Resultaten inom autonomi talar för sig själva. Tesla är så kassa att man inte ens kan söka om ett tillstånd för testning (och därmed måste rapportera statistik) utan att bli utskrattade. Cruise går live med betalande kunder.Så "går live" med rätt rejäla begränsningar... Eller?.../ Cars will be limited to a maximum speed of 30 miles per hour (48 km per hour), a geographic area that avoids downtown and the hours of 10 p.m. to 6 a.m. They will not be allowed on highways or at times of heavy fog, precipitation or smoke. /...
Re: Aktien TSLA
Det har med Elons track record att göra. Det har med sannolikheten för att han skaspacecoin skrev:Det var väl en korrekt beskrivning av läget? Dina resonemang kring FSD är känslomässiga och inte datadrivna och nu kommer du med någon what-about-ism om att Elon minsann har byggt bilar och skjutit upp raketer (vilket jag också tycker är bra jobbat). Vad har det med AI eller FSD att göra?Larofo skrev:Oj, det där var ett väldigt nedvärderande och överlägset inlägg.spacecoin skrev:Skillnaden mellan dig och mig här är att jag läser mycket om just detta, följer med i forskningen, lyssnar på en mängd poddar och YT-kanaler som bara handlar om autonomi, AI och robotar.Larofo skrev:Faktum är att det är ingen av oss som vet hur det kommer att gå med den saken. Jag hoppas att Tesla klarar det och tror att dom har en god chans.
Du verkar gå på magkänsla. Jag måste säga att optimismen trots bristen på resultat från Tesla på över 8 år påminner lite som att tro på en religion
ps. Cruise gick live med betalande kunder i San Francisco i går. https://www.reuters.com/business/autos- ... 022-06-02/
Lustigt nog började både Tesla och Cruise ungefär samtidigt med autonomi. Skillnaden mellan bolagen kan man inte ens börja jämföra i säkerhetskultur, vision och ledarskap. Resultaten inom autonomi talar för sig själva. Tesla är så kassa att man inte ens kan söka om ett tillstånd för testning (och därmed måste rapportera statistik) utan att bli utskrattade. Cruise går live med betalande kunder.
lyckas med fler saker med hög svårighetsgrad att göra. Det borde du som är så
datadriven begripa. Sluta bara gå på känsla när det gäller Elon bara för att du känner
dig lurad för att din beställda FSD inte fungerar än.
Själv har jag avvaktat med att beställa FSD för jag inte trodde att tiden var riktigt
mogen än, men det kan ju ha att göra med hur påläst och intelligent man är.

-
- Inlägg: 7441
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Aktien TSLA
Beror väl kanske lite på vad det kostar att åka genom de sorters tunnlar som Elon tänker sig. Gissar att det här främst är tänkt som tidsbesparing för höginkomsttagare. Det kommer väl sannolikt fortfarande vara billigare än att ta en helikopter. Vad som är bäst för miljön i längden kan jag dock tyvärr inte beräkna...MWall skrev:.../ Jag tror inte ett smack på att lösa trafikproblem genom tunnlar heller. Är ju helt döfött.
En grej till med Mars som jag i princip aldrig ser någon ta upp, är att Mars bara har 37,5% av Jordens gravitation. Om människor spenderar någon längre tid där så kommer väl således deras muskulatur att förtvina rätt rejält. Och det är ju ovanpå de ~9 månader i nollgravitation som det tar att resa tid. Hur S3XY blir det?...MWall skrev:.../ Och samma sak med Mars. Varför ska vi leva där när till och med en atomvinter här på jorden är lättare att hantera än förhållandena på Mars?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Aktien TSLA
Du är ju jättekul idag! Det är precis så jag tycker också! Hur ser du på hans track-record inom det här området? Går det bra tycker du?Larofo skrev:Det har med Elons track record att göra.



"Only idiots think Elon Musk is.a genius".
Re: Aktien TSLA
Jorå jag tycker det löper på fint. 10.12.2 är Full Self Driving....intermittent.spacecoin skrev:Du är ju jättekul idag! Det är precis så jag tycker också! Hur ser du på hans track-record inom det här området? Går det bra tycker du?Larofo skrev:Det har med Elons track record att göra.![]()
![]()
![]()
"Only idiots think Elon Musk is.a genius".

Det är helt fantastiskt egentligen. Och det med vision only. Magiskt!!
Svåra saker tar i regel tid och ofta avsevärt längre tid än man först tror.
Elons track record ÄR Tesla och SpaceX, borde inte vara så svårt att
förstå om man kan tolka sin omvärld utan för mycket känslor inblandade.
FSD kan komma att adderas till listan av fantastiska prestationer för Elon
och hans team.
Slappna av och ha lite tålamod.
Re: Aktien TSLA
Ja det är magiskt och oanvändbart samtidigt. Nu började denna diskussion om ekonomi och den slutar med det samma. Om man inte kopplar bort föraren från loopen ens med "eyes-off" (L3) är det Tesla gör HELT VÄRDELÖST utanför en demo-setting. Som jag sagt ett hundra gånger innan är det skillnad på kapabilitet och realiabilitet. Man behöver bägge. Det räcker inte med att klara en vänstersväng varannan gång.Larofo skrev:Jorå jag tycker det löper på fint. 10.12.2 är Full Self Driving....intermittent.![]()
Det är helt fantastiskt egentligen. Och det med vision only. Magiskt!!
Nu får vi ta en drink och så väntar vi till Elon säger att det är antagligen löser sig 2023, 2024 och 2025.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Aktien TSLA
Hmm. Du förstår skillnaden mellan vad Cruise gör och vad Tesla försöker göra?spacecoin skrev:Det var väl en korrekt beskrivning av läget? Dina resonemang kring FSD är känslomässiga och inte datadrivna och nu kommer du med någon what-about-ism om att Elon minsann har byggt bilar och skjutit upp raketer (vilket jag också tycker är bra jobbat). Vad har det med AI eller FSD att göra?Larofo skrev:Oj, det där var ett väldigt nedvärderande och överlägset inlägg.spacecoin skrev:Skillnaden mellan dig och mig här är att jag läser mycket om just detta, följer med i forskningen, lyssnar på en mängd poddar och YT-kanaler som bara handlar om autonomi, AI och robotar.Larofo skrev:Faktum är att det är ingen av oss som vet hur det kommer att gå med den saken. Jag hoppas att Tesla klarar det och tror att dom har en god chans.
Du verkar gå på magkänsla. Jag måste säga att optimismen trots bristen på resultat från Tesla på över 8 år påminner lite som att tro på en religion
ps. Cruise gick live med betalande kunder i San Francisco i går. https://www.reuters.com/business/autos- ... 022-06-02/
Lustigt nog började både Tesla och Cruise ungefär samtidigt med autonomi. Skillnaden mellan bolagen kan man inte ens börja jämföra i säkerhetskultur, vision och ledarskap. Resultaten inom autonomi talar för sig själva. Tesla är så kassa att man inte ens kan söka om ett tillstånd för testning (och därmed måste rapportera statistik) utan att bli utskrattade. Cruise går live med betalande kunder.
Från artikeln:
""This resolution marks another important step in that effort," he said. "It will allow our staff to continue to gather very important data that will support the development of future phases."
Cars will be limited to a maximum speed of 30 miles per hour (48 km per hour), a geographic area that avoids downtown and the hours of 10 p.m. to 6 a.m. They will not be allowed on highways or at times of heavy fog, precipitation or smoke."
Om inte självkörande bilar ska bli en nischprodukt som bara fungerar inom specifika områden och under specifika förutsättningar så måste man sikta högre från början. Det är mycket möjligt att problemet inte går att lösa på väldigt länge, men Tesla satsar på ett Alexanderhugg. Att konstruera en AGI är nog bland det svåraste man kan tänka sig, men Tesla nöjer sig inte med mindre. Ergo Optimus-roboten som nästa steg...
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Re: Aktien TSLA
Ja. Cruise försöker bygga en produkt som levererar värde här och nu för att tjäna pengar. Tesla försäker driva upp sin värdering genom att sälja drömmar.Andersen skrev:Hmm. Du förstår skillnaden mellan vad Cruise gör och vad Tesla försöker göra?
Om du tycker att 90% av taxiverksamheten i världen (den som bedrivs i storstäder) är en nischprodukt, så ok.Andersen skrev:Om inte självkörande bilar ska bli en nischprodukt som bara fungerar inom specifika områden och under specifika förutsättningar så måste man sikta högre från början. Det är mycket möjligt att problemet inte går att lösa på väldigt länge, men Tesla satsar på ett Alexanderhugg. Att konstruera en AGI är nog bland det svåraste man kan tänka sig, men Tesla nöjer sig inte med mindre. Ergo Optimus-roboten som nästa steg...
Jag hoppas du inser att i vår livstid kommer det inte att finnas robotar som man kan be att gå och köpa en limpa på Ica. Eller ens hämta skiftnycklen i mittenlådan och dra åt bulten. Det är science-fiction. Detsamma gäller allmän självkörning.
Vi kanske kan vänta med AGI och Optimus till dess Tesla har en voice control i bilen som fattar vad man säger mer än 60% av tiden?
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Aktien TSLA
Ja låt oss vänta och låt Tesla jobba på ostört utan att du sablar ner dom vareviga dag.spacecoin skrev:Nu får vi ta en drink och så väntar vi till Elon säger att det är antagligen löser sig 2023, 2024 och 2025.
Men inte till 2023, 2024 eller 2025. Låt oss se om du kan sluta tänka på Teslas FSD beta
och skriva om det under resterande del av 2022. En relativt kort tidsperiod.
När du redan vet att det aldrig kommer fungera eller iaf inte på 10-20 år så är det
ju tämligen meningslöst att skriva negativa inlägg om FSD varje dag.
Det är maniskt, barnsligt och fruktansvärt meningslöst.
Jag slår vad om att du inte klarar av det.
Du har redan förklarat för oss 1000 ggr att det aldrig kommer funka.
Varför tjata om det mer. Jag har inget emot att man delger sin åsikt, hur negativ den än
är om FSD, men när det sker varje dag blir det sjukt tjatigt.
Det kan inte vara nyttigt för hälsan att vara så besatt av negativa känslor.