Sillekrok genvägen
Moderator: Redaktion
Sillekrok genvägen
Kom E4 söderifrån häromdagen och beslöt mig för att testa genvägen till andra sidan. Det var dessutom sent på kvällen, så kolsvart ute i skogen. Lyckades med konststycket att köra lite fel på skogsvägarna, och i mörkret var det nästan omöjligt att orientera sig. Efter ett tag började jag bli lite nervös då jag hade väldigt lite batteri kvar, men tillslut hittade jag rätt. Någon mer som kört fel på småvägarna vid sillekrok-genvägen?
Re: Sillekrok genvägen
Gick bra för oss
Höll på att missa infarten till macken på andra sidan men upptäckte direkt och backade
Som orientering karta på stora skärmen
Höll på att missa infarten till macken på andra sidan men upptäckte direkt och backade
Som orientering karta på stora skärmen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Istället för att åka dendär kringelkroken, måste det väl vara bättre att ta av vid avfart Lästringe och ta väg 800 fram till SC! Då kommer man ju direkt på och slipper de där små skogsvägarna.
X100 lev.14/8-18.
Ja. Största vinsten är nog när man ska ut på E4 igen i norrgående riktningen.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Mina gamla hemtrakter... Jag extraknäckte på OK-macken i min ungdom så jag har kört den vägen 100-tals gånger. Den är lite knepig att hitta så här kommer en vägbeskrivning för alla som ännu inte hittat:
- Kör av vid Sillekrog när du kommer E4 söderifrån
- Kör förbi OK-macken, sedan direkt höger innan restaurangen
- Vägen börjar precis bakom restaurangen
- Följ vägen (kringelkrok) till du kommer till en knappt synlig T-korsning/skarp vänstersväng där du tar vänster
- Åk under motorvägen
- Ta vänster i nästa korsning (ut på en asfalterad väg)
- Nästa vänster så kommer du in bakom macken på södergående sida
-SC ligger mellan OK och Restaurangen.
- Genvägen är kort och tar bara 2-3 min att köra
- Kör av vid Sillekrog när du kommer E4 söderifrån
- Kör förbi OK-macken, sedan direkt höger innan restaurangen
- Vägen börjar precis bakom restaurangen
- Följ vägen (kringelkrok) till du kommer till en knappt synlig T-korsning/skarp vänstersväng där du tar vänster
- Åk under motorvägen
- Ta vänster i nästa korsning (ut på en asfalterad väg)
- Nästa vänster så kommer du in bakom macken på södergående sida
-SC ligger mellan OK och Restaurangen.
- Genvägen är kort och tar bara 2-3 min att köra
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Man ser ju vägarna på kartan även om navigering inte väljer vägarna. Bara att kolla kartan och navigera själv.
Jag åkte där dagtid men hade ingen navigering på. Eller ja en mobil så som inte visade den vägen. Men då det var ljust gick det skapligt att hitta ändå. Den stora skärmen måste vara guld i såna lägen.
Genvägen finns tydligt beskriven här http://teslaclubsweden.se/laddstationer ... sillekrog/.
Skoda Enyaq 85x 2025