Tredjepartköp
Moderator: Redaktion
Tredjepartköp
Hej, köpte en jättefin model s åtta år gammal. Är väldigt nöjd med bilen men kan ej köra den. Autentisering krävs står det på displayen. Detta skall göras med antingen fjärrkontrollen eller app. Tyvärr hämtade jag det före långhelg (nationaldag) och väntar på mitt regbevis. Nu till problemet, fick endast en fjärr med till bilen,och det säger bara pling i instrumentbrädan när jag trycker på den och när jag försöker ansluta telefonen så står det Bluetooth behöver service. Hur gör jag enklast en autentisering ?
Re: Tredjepartköp
Några saker att testa:
- Du måste dubbelklicka på taket av fjärrnyckeln för att autentisera, samma som för att låsa upp, men det hade du förmodligen koll på.
- Att lägga fjärrnyckeln i mugghållaren i mittkonsolen gör att den är närmast mottagaren och bilen känner lättast av den.
- Byt batteri i fjärren.
- Du behöver inte Bluetooth för att autentisera med appen, men bilen måste vara kopplad till ditt eget teslakonto. Det här kan du och förra ägaren göra, lite strul men det funkade för mig och köparen när jag sålde min förra bil. Då gjorde vi iofs ägarbyte via Trafikverkets app.
- Du måste dubbelklicka på taket av fjärrnyckeln för att autentisera, samma som för att låsa upp, men det hade du förmodligen koll på.
- Att lägga fjärrnyckeln i mugghållaren i mittkonsolen gör att den är närmast mottagaren och bilen känner lättast av den.
- Byt batteri i fjärren.
- Du behöver inte Bluetooth för att autentisera med appen, men bilen måste vara kopplad till ditt eget teslakonto. Det här kan du och förra ägaren göra, lite strul men det funkade för mig och köparen när jag sålde min förra bil. Då gjorde vi iofs ägarbyte via Trafikverkets app.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Problemet är att jag inte känner tidigare ägare, köpt via KVD så det är lite komplicerat.
Som sagt innan, du behöver dubbelklicka på nyckeln. Skall vara två pling innan det fungerar....
P85D 2015-4 fyrsitsig