Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Fripp
Inlägg: 15
Blev medlem: 28 maj 2022 13:54

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Fripp »

Samma 26 aug - 10 okt.
Primus98
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 mar 2022 11:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Primus98 »

30:e aug - 14:e okt
Svart/svart 20"
Senast redigerad av Primus98, redigerad totalt 1 gånger.
beställde:10/3 2022 MYLR svart/svart 20"
drunkenCoder
Inlägg: 17
Blev medlem: 17 apr 2022 13:53

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av drunkenCoder »

Jag kanske ska vara glad med tanke på vad andra fått. Fick est 2aug -23sep :(
Hade dock som bäst 20 juni. Förutom edd maj då förstås. (Beställde slutet av mars)
Primus98
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 mar 2022 11:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Primus98 »

Spec?
beställde:10/3 2022 MYLR svart/svart 20"
GoranLilja
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 08 apr 2022 15:25

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av GoranLilja »

Primus98 skrev:
30:e aug - 14:e okt
Svart/svart 20"
Väldigt intressant! Vi har beställt samma konfiguration, fast jag beställde dagen efter dig, 11:e mars. Ändå är mitt leveransfönster 20:e aug - 4:e okt, tio dagar innan dig. Vad har du för upphämtningsställe? Jag ska hämta i Norrköping.

Oavsett vad så hoppas jag att våra bilar står på THEBEN, eller i värsta fall HORIZON LEADER, och att vi får dem innan juli alternativt tidigt i juli.
11/3-22 MYLR sv/sv/20" beställd. Ber. lev. maj RN1167…
15/6 Ändrade till MYP, samma RN-nummer
8/8 VIN källkod
10/8 MYP anländer till SC
12/8 Serv-insp
15/8 Rekond
22/8 SMS för bokning
24/8 Bokad upphämtning

Hämtas i Norrköping
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3702
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av jonasl »

Tror tyvärr snarare att de som står på Theben kommer levereras före halvårsskiftet, absolut inte senare än i Juli.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Tesla420
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 jul 2020 23:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tesla420 »

Fick nu åter uppdaterad datum i appen, 23-30 juni (Blå, vit LR, 19) Hoppas det håller. Även fått sms tidigare men då var datumet 21-29 juni.
Primus98
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 mar 2022 11:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Primus98 »

GoranLilja skrev:
Primus98 skrev:
30:e aug - 14:e okt
Svart/svart 20"
Väldigt intressant! Vi har beställt samma konfiguration, fast jag beställde dagen efter dig, 11:e mars. Ändå är mitt leveransfönster 20:e aug - 4:e okt, tio dagar innan dig. Vad har du för upphämtningsställe? Jag ska hämta i Norrköping.

Oavsett vad så hoppas jag att våra bilar står på THEBEN, eller i värsta fall HORIZON LEADER, och att vi får dem innan juli alternativt tidigt i juli.
Trosta(Arlanda)som upphämtningställe... ja lite mysko är det
beställde:10/3 2022 MYLR svart/svart 20"
Primus98
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 mar 2022 11:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Primus98 »

En liten fundering: om det skulle bli misstroende mot Morgan Johansson och Magdalena kastar in handduken för hela regeringen och det blir övergångsministär, kommer det ändå att tas beslut i frågan om pristaket vad gäller miljöbonus? Det är ju en ändring i en förordning som regeringen självt beslutar om, men om det inte finns nån regering som kan ta beslut hur funkar det då?
beställde:10/3 2022 MYLR svart/svart 20"
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2948
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Walker »

jonasl skrev:
Tror tyvärr snarare att de som står på Theben kommer levereras före halvårsskiftet, absolut inte senare än i Juli.
Theben kommer till Zeebrugge sent 13/6. Jag har fått sms om upphämtning 21-29/6. Tror att min kärra står på den båten.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Rallybilen
Inlägg: 65
Blev medlem: 28 maj 2022 20:32

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rallybilen »

Primus98 skrev:
En liten fundering: om det skulle bli misstroende mot Morgan Johansson och Magdalena kastar in handduken för hela regeringen och det blir övergångsministär, kommer det ändå att tas beslut i frågan om pristaket vad gäller miljöbonus? Det är ju en ändring i en förordning som regeringen självt beslutar om, men om det inte finns nån regering som kan ta beslut hur funkar det då?
En övergångsregering får ju inte genomföra några direkta reformer. Var nivån för detta går är ju något oklart och vi har ju inte mängder av praxis direkt.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3702
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av jonasl »

Walker skrev:
jonasl skrev:
Tror tyvärr snarare att de som står på Theben kommer levereras före halvårsskiftet, absolut inte senare än i Juli.
Theben kommer till Zeebrugge sent 13/6. Jag har fått sms om upphämtning 21-29/6. Tror att min kärra står på den båten.
Samma för mig, jag lutar också åt att våra bilar finns på den båten.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
saabajohan
Inlägg: 20
Blev medlem: 01 jun 2022 13:10

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av saabajohan »

Tesla420 skrev:
Fick nu åter uppdaterad datum i appen, 23-30 juni (Blå, vit LR, 19) Hoppas det håller. Även fått sms tidigare men då var datumet 21-29 juni.

Samma uppdatering idag med samma datum (före och efter). Vit, Svart, LR, 19”, Malmö.
Tt+
Inlägg: 7
Blev medlem: 31 maj 2022 21:49

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tt+ »

GoranLilja skrev:
Primus98 skrev:
30:e aug - 14:e okt
Svart/svart 20"
Väldigt intressant! Vi har beställt samma konfiguration, fast jag beställde dagen efter dig, 11:e mars. Ändå är mitt leveransfönster 20:e aug - 4:e okt, tio dagar innan dig. Vad har du för upphämtningsställe? Jag ska hämta i Norrköping.

Oavsett vad så hoppas jag att våra bilar står på THEBEN, eller i värsta fall HORIZON LEADER, och att vi får dem innan juli alternativt tidigt i juli.
Jag beställde samma spec 7 mars har fått 16 sept - 31 okt, hur kan det bli så ngn som vet varför jag fått senare fönster med samma spec men beställt tidigare?
Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 11 maj 2022 13:11

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Yoque »

Tesla420 skrev:
Fick nu åter uppdaterad datum i appen, 23-30 juni (Blå, vit LR, 19) Hoppas det håller. Även fått sms tidigare men då var datumet 21-29 juni.
Även jag har fått uppdateringen i appen med samma datum. Nu väntar jag bara på mer info via sms eller ett samtal kring bokning av tid för upphämtning.
Primus98
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 mar 2022 11:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Primus98 »

Tt+ skrev:
GoranLilja skrev:
Primus98 skrev:
30:e aug - 14:e okt
Svart/svart 20"
Väldigt intressant! Vi har beställt samma konfiguration, fast jag beställde dagen efter dig, 11:e mars. Ändå är mitt leveransfönster 20:e aug - 4:e okt, tio dagar innan dig. Vad har du för upphämtningsställe? Jag ska hämta i Norrköping.

Oavsett vad så hoppas jag att våra bilar står på THEBEN, eller i värsta fall HORIZON LEADER, och att vi får dem innan juli alternativt tidigt i juli.
Jag beställde samma spec 7 mars har fått 16 sept - 31 okt, hur kan det bli så ngn som vet varför jag fått senare fönster med samma spec men beställt tidigare?
Verkar vara helt random, Tesla stylee
beställde:10/3 2022 MYLR svart/svart 20"
Jaccco
Inlägg: 26
Blev medlem: 06 maj 2022 15:52

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jaccco »

Yoque skrev:
Tesla420 skrev:
Fick nu åter uppdaterad datum i appen, 23-30 juni (Blå, vit LR, 19) Hoppas det håller. Även fått sms tidigare men då var datumet 21-29 juni.
Även jag har fått uppdateringen i appen med samma datum. Nu väntar jag bara på mer info via sms eller ett samtal kring bokning av tid för upphämtning.
Intressant att det ändå diffar så pass. Jag fick uppdatering i appen 13-27 juni. Har sedan tidigare fått sms om 21-29 som ni. Upphämtning i sthlm. Borde ju rimligen komma med samma transport?
Vit/Svart LR 19”
Rallybilen
Inlägg: 65
Blev medlem: 28 maj 2022 20:32

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rallybilen »

Skumt att alla får uppdatering i appen. Fick sms för länge sen om 21-29 juni och har nu fått även andra sms:et. Appen säger dock fortfarande samma 2-9 juli.
Jaccco
Inlägg: 26
Blev medlem: 06 maj 2022 15:52

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jaccco »

Rallybilen skrev:
Skumt att alla får uppdatering i appen. Fick sms för länge sen om 21-29 juni och har nu fått även andra sms:et. Appen säger dock fortfarande samma 2-9 juli.
Ja men systemet som styr appen verkar ju ha gått bananas för länge sen så man ska nog inte lägga för mkt vikt vid det om man fått sms.
Vad stod det i andra smset? :roll:
MalleK
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 maj 2022 10:09

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MalleK »

Ni som fått ändrade tider i appen och på sms har ni även fått sms med texten….Tesla-uppdatering: En bil som är under transport till din valda plats för upphämtning, har allokerats till din beställning - RN1166xxxxx? Samt hittat ett VIN i koden?
Jaccco
Inlägg: 26
Blev medlem: 06 maj 2022 15:52

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jaccco »

MalleK skrev:
Ni som fått ändrade tider i appen och på sms har ni även fått sms med texten….Tesla-uppdatering: En bil som är under transport till din valda plats för upphämtning, har allokerats till din beställning - RN1166xxxxx? Samt hittat ett VIN i koden?
Ja x2
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3702
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av jonasl »

Rallybilen skrev:
Skumt att alla får uppdatering i appen. Fick sms för länge sen om 21-29 juni och har nu fått även andra sms:et. Appen säger dock fortfarande samma 2-9 juli.
Samma för mig. Men jag eftersom jag är tilldelad VIN om jag söker i källkoden så är jag rätt säker på att jag har en bil på gång.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Rallybilen
Inlägg: 65
Blev medlem: 28 maj 2022 20:32

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rallybilen »

Jaccco skrev:
Rallybilen skrev:
Skumt att alla får uppdatering i appen. Fick sms för länge sen om 21-29 juni och har nu fått även andra sms:et. Appen säger dock fortfarande samma 2-9 juli.
Ja men systemet som styr appen verkar ju ha gått bananas för länge sen så man ska nog inte lägga för mkt vikt vid det om man fått sms.
Vad stod det i andra smset? :roll:
” Tesla-uppdatering: Hej *****, din beställning är komplett och inga andra åtgärder krävs. Vid annan finansiering än DNB eller Santander, vänligen säkerställ att rätt underlag är förmedlade till oss via mail. Vi kommer fortsatt att uppdatera dig allt eftersom din upphämtning närmar sig. Tack för att du påskyndar världens övergång till hållbar energi.
För att avregistrera från SMS, svara STOP.”
Användarvisningsbild
Albert Andersson
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 11 maj 2022 20:51
Ort: Rönninge

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Albert Andersson »

Jag har beställt svart/svart 20” 12/3. Hade maj fram till nyligen då jag fick augusti till oktober. Mailade sale i torsdags kväll att ändra till 19” och idag har jag fått uppdaterat till 29-30/6 och nu har jag också fått vin! Vågar inte hoppas för mycket men känns lovande ändå!
_______________
Albert
Model Y LR 2022 - Svart / Svart
Kia E-Niro 2022 Vit
Bmw i3 2021 Vit
Kia E-Niro 2019 Svart
Användarvisningsbild
malmer
Teslaägare
Inlägg: 236
Blev medlem: 07 jun 2022 12:39

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av malmer »

Beställde 2 juni. Vit MYLR 19".
Beräknas 8 nov till 23 dec.

Skulle inte vara förvånad om det blir 2023 dock. Samtidigt inte förvånad om det blir september heller. Känns rätt osäkert med leveransestimeringen.
Skriv svar