Första teslan, aldrig kört någon förut..köpte en ny LR.
Upplever den lite ”burkig”..typ ihålig när man kör långsamt över ojämnheter?
Högre hastigheter, inga problem..känns robust o välbyggd..
Dela med er..
Jämför med folkan jag hade innan..Arteon, den vart tvärtom..svalde ojämnheter väl i lägre hastigheter. Men i motorvägsfart över broskarvar etc, katastrof.
Olika bilar, med olika egenskaper i guess..
M3 LR -22 fjädring
Moderator: Redaktion
Re: M3 LR -22 fjädring
Hela M3 är ju lite burkig i motsats till tex en Mercedes a la ett tyskt kassaskåp.
Walkmann skrev:Första teslan, aldrig kört någon förut..köpte en ny LR.
Upplever den lite ”burkig”..typ ihålig när man kör långsamt över ojämnheter?
Högre hastigheter, inga problem..känns robust o välbyggd..
Dela med er..
Jämför med folkan jag hade innan..Arteon, den vart tvärtom..svalde ojämnheter väl i lägre hastigheter. Men i motorvägsfart över broskarvar etc, katastrof.
Olika bilar, med olika egenskaper i guess..
Så är det med Tesla. De har stora svagheter vad gäller själva bilen. Fjädringskomforten är inget vidare på min Model S med luftfjädring heller. Den rullar liksom "hårt".
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Har du provat att gå ner till 2,6-2,7 bar lufttryck. Jag kör med det i mina 18-tummare. Kanske lite mer riskabelt om du har stora fälgar.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Håller helt med, gör stor skillnad. Tesla levererar bilarna med rätt högt tryck i däcken, antagligen för att dem står still på en båt rätt länge innan leverans.Niklas Z skrev:Har du provat att gå ner till 2,6-2,7 bar lufttryck. Jag kör med det i mina 18-tummare. Kanske lite mer riskabelt om du har stora fälgar.
Model 3 RWD 2022, MSM
Blev mkt bättre, min hade 3,5 bar runt omNiklas Z skrev:Har du provat att gå ner till 2,6-2,7 bar lufttryck. Jag kör med det i mina 18-tummare. Kanske lite mer riskabelt om du har stora fälgar.

- tompanhuhu
- Teslaägare
Får du inte varning i bilen med så lågt tryck?Niklas Z skrev:Har du provat att gå ner till 2,6-2,7 bar lufttryck. Jag kör med det i mina 18-tummare. Kanske lite mer riskabelt om du har stora fälgar.
Min bil börjar varna vid 2,8
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
I min bil varnar det vid 2,5 bar. Har du större hjul?tompanhuhu skrev:Får du inte varning i bilen med så lågt tryck?Niklas Z skrev:Har du provat att gå ner till 2,6-2,7 bar lufttryck. Jag kör med det i mina 18-tummare. Kanske lite mer riskabelt om du har stora fälgar.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- tompanhuhu
- Teslaägare
18" aero originalNiklas Z skrev:I min bil varnar det vid 2,5 bar. Har du större hjul?tompanhuhu skrev:Får du inte varning i bilen med så lågt tryck?Niklas Z skrev:Har du provat att gå ner till 2,6-2,7 bar lufttryck. Jag kör med det i mina 18-tummare. Kanske lite mer riskabelt om du har stora fälgar.