Mickep skrev:Är ju genialt!
(även om jag skulle kanske tveka en eller två gånger att ha mottagning på jobbet, ifall det inte fanns enskilda rum) men jobbar man hemma vore det guld! då blir det minimalt jobbortfall. (borde kanske erbjudas som företagshälsovård)
(brukar mest ha problem med öronvax, som sköterska brukar skölja men det går säkert med en vattenkran på toaletten. En sjukgymnast skulle utan problem kunna fungera i verksamheten. Ev kanske träffar kan ske på parkeringsplats.
men en zoe? (inget fel med dem, men när jag först hörde talas om det tänkte jag typ skåpbil med labbutrustning m.m.)
Men var det inte så här vården var för länge sedan. Att husläkaren gjorde hembesök.
Tack för de vänliga orden

Vi kan inte annat än att hålla med även om vi kan vara lite jäviga
Ang. val av Zoe så är behovet av utrustning inte särskilt omfattande och det mesta som behövs vid en undersökning/åtgärd får plats i en väska av mellanformat, vi kallar dessa moduler. När en rutt är planerad vet vårdpersonalen vilka moduler som behövs och lastar dessa i bilen före avfärd
Här är några av dessa moduler
Det är faktiskt så att en stor del av den utrustning vi använder krympt den senaste tiden, från att vara en större fast maskin i ett rum, till en portabel enhet som går på batterier.
Små bilar ger oss istället maximal flexibilitet att hitta parkering som oftast är ett gissel i storstäderna.
Du har helt rätt i att husläkaren gjorde hembesök förr i tiden men det rationaliserades bort i och med införandet av vårdcentraler som ansågs vara mer effektiva. Idag med modern teknologi så som ruttoptimering, elbilar och en hybrid av digital och fysisk vård kan vi återinföra det bästa av båda systemen