Först måste säga att denna appen är grym, har nästan mer nytta av den än ABRP nu nör man har börjat lära känna sin bil. Men allt kan ju ev bli lite bättre.
Igår blev jag tvungen att snabbladda hemma i Linköping pga att en släkting blev akut dålig, jag låg på 20% för planen var att ladda idag när det är billigt. Kom och tänka på recharge laddarna vid McDonalds mörtlösa, tänkte att dit kommer jag snabbare än OKQ8 i tornby. Kollade appen och såg att en av 2 150 kW laddare var lediga. När jag kommer dit så står en id4 och laddar och då ser jag att man delar effekt, det är inte det man vill när man har bråttom och har en E-tron.
Jag fick 74,8 kW fast id4 bara tog 30 kWh då den låg vid 90%, vilket jag inte ser som konstigt vid McDonalds. Dock tycker jag att det är konstigt att jag inte fick 150 - 30. Snabbt överläggande gjorde att jag bedömde det som snabbare att fortsatta ladda. Sen körde den andra bilen iväg och då fick jag fortsatt bara 74.8 så då avslutade jag och började om och då, som Nyland skulle sagt ”nog we cooking” 148 kW
Första undringen som jag kanske ska skriva i en recahrge tråd, letar efter den sen. Ska uppdelningen fungera så korkat att jag ska behöva avsluta och börja om?
Sedan kommer önskan till chargefinder, information om att man delar effekt vore önskvärt sedan om den borde komma upp som 150 eller 75 vet jag inte men att säga att det finns 2 på 150 kW där en är ledig är helt fel tycker jag. En extra information om detta vore önskvärt, hade den funnits så hade jag åkt direkt till OKQ8 där man inte delar.