Upptäckte precis att vi fått en spricka i vindrutan nere i vänstra hörnet (sett inifrån) som växer varje timme… Verkar som ursprunget till sprickan är ett stenskott precis över VIN-skylten.
Ringde direkt TH som hänvisade till Werksta Danderyd (bor innanför tullarna) för bytet som i sin tur uppger upp till fyra veckors väntetid på ny ruta vilket känns lite segt.
Någon som har tips eller råd på om man kan få bytt rutan (original givetvis) snabbare än så runt Stockholm med omnejd?
Det verkar vara långa väntetider. Ryds bilglas var så schyssta så de tyckte jag skulle kontakta Tesla SC för rutbyte. Jag lade in det i appen som serviceärende och har fått tid för att byta ruta direkt av Tesla.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Det verkar vara långa väntetider. Ryds bilglas var så schyssta så de tyckte jag skulle kontakta Tesla SC för rutbyte. Jag lade in det i appen som serviceärende och har fått tid för att byta ruta direkt av Tesla.
Ah förstår, vilket SC var detta? Den Werksta jag pratade med påstod att de utförde byten av vindrutorna åt Tesla.
Kan det vara så att SC ändå har lättare att få tag på vindrutor än deras partner?
Efter att äntligen ha fått besked om ruta och bokat tid på Werksta Danderyd visade det sig att de hade fel ruta till oss när vi väl var på plats i början av juni (deras var den gamla där området kring vindrutetorkarna inte är uppvärmt).
Ringde till Ryds och fick tid snart därpå, men även där visade det sig att de hade den "gamla" rutan på lager.
De verkar inte heller kunna se baserat på regnummer vilken ruta som de ska beställa hem på Ryds i alla fall...
Så, någon som har tips på glasverkstad i Stockholmsområdet där de kan tänkas ha tid och ruta så man kan åka på semester med en hel framruta?