Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Greenmeteo
Inlägg: 7
Blev medlem: 16 jun 2022 13:02

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Greenmeteo »

acorn skrev:
KalleB skrev:
Jag var uppe på Trosta och hämtade min vita igår. Lycka!

Kan bara förmedla att det stod otroligt många vita! Skulle uppskatta det till typ 150 och kanske ett 20 svarta.
Enligt han som lämnade ut min bil sa han att dom skulle få in ännu mera och att dom nu lämnade ut ca 50 om dagen, och skulle öka nästa vecka..

Min förardörr var inte riktigt i linje med övrigt (panel gap). Det justerades på plats så det gick snabbt och smidigt. Håll koll på det när ni hämtar ut. Såg ungefär hälften bilarna omkring mig som hade samma gap.

Lycka till med leveranser nu!
Enligt turordningslistan så ska jag vara nästa på tur för en svart. Har inte fått något VIN ännu men man kan ju hoppas att någon av de 20 svarta är till mig :D
Ny här, men vart hittar jag den turordningslistan ?
Nikohm
Inlägg: 121
Blev medlem: 07 apr 2022 12:57

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Nikohm »

acorn skrev:
anna__ skrev:
Kommer ni avboka om bilen inte hinner lev i tid?
Ja det kommer jag, men har en MYLR som jag drar på leverans av, ska egentligen hämta ut den på tisdag men kommer flytta den till veckan efter i hoppet om att MYP kommer.
bara hoppas du får flytta men kan var asvårt nu när dom får så sjukt mkt bilar.
vad för konfig på LR å är det trosta ?
Användarvisningsbild
acorn
Teslaägare
Inlägg: 141
Blev medlem: 19 maj 2022 11:14

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av acorn »

Nikohm skrev:
acorn skrev:
anna__ skrev:
Kommer ni avboka om bilen inte hinner lev i tid?
Ja det kommer jag, men har en MYLR som jag drar på leverans av, ska egentligen hämta ut den på tisdag men kommer flytta den till veckan efter i hoppet om att MYP kommer.
bara hoppas du får flytta men kan var asvårt nu när dom får så sjukt mkt bilar.
vad för konfig på LR å är det trosta ?
Grå/Svart 20"
EljoGigo
Inlägg: 70
Blev medlem: 23 maj 2022 15:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av EljoGigo »

Ska hämta min vit/svarta imorgon på Trosta och Tesla ringde idag. Allt ser lugnt ut och bilen väntar, men de ville meddela att de hittat en skada på bilen invändigt. Någon panel som var skrapad eller något. De har redan lagt upp ett serviceärende och kommer att komma ut hem till oss för att fixa den så småningom.

Så märkligt med Tesla... en helt ny bil som ännu inte är levererad, men är redan skadad. Ändå sitter man här och tänkr "Fan vad de är duktiga" :lol:
Nikohm
Inlägg: 121
Blev medlem: 07 apr 2022 12:57

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Nikohm »

acorn skrev:
Nikohm skrev:
acorn skrev:
anna__ skrev:
Kommer ni avboka om bilen inte hinner lev i tid?
Ja det kommer jag, men har en MYLR som jag drar på leverans av, ska egentligen hämta ut den på tisdag men kommer flytta den till veckan efter i hoppet om att MYP kommer.
bara hoppas du får flytta men kan var asvårt nu när dom får så sjukt mkt bilar.
vad för konfig på LR å är det trosta ?
Grå/Svart 20"
den skulle man kunna ta om inte vita P kommer före :D
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jeppe_E »

anna__ skrev:
Kommer ni avboka om bilen inte hinner lev i tid?
Killgissar på att det går extremt fort att få en bil efter den 11/7, innan Tesla börjar skicka iväg bilarna till andra länder. :lol:

Det finns ju faktiskt en del som inte bryr sig om priset.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Deeds
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 aug 2021 13:28

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Deeds »

Jeppe_E skrev:
anna__ skrev:
Kommer ni avboka om bilen inte hinner lev i tid?
Killgissar på att det går extremt fort att få en bil efter den 11/7, innan Tesla börjar skicka iväg bilarna till andra länder. :lol:

Det finns ju faktiskt en del som inte bryr sig om priset.
Blir nog en hel del avbeställningar då ja.
Personligen så "bryr" jag mig inte om bonusen. Ser det som sagt som en bonus.
Hade man istället dragit av 70k på priset så hade jag kanske tänkt annolunda men nu köper jag öndå bilen för vad den kostar och om 6 månader så kanske det dimper in en rejäl summa pengar på kontot.
Skulle inte dom pengarna dyka upp så går jag troligtvis inte under för det.

Lite så tänker jag...
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 794
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ilduce77 »

Greenmeteo skrev:
acorn skrev:
KalleB skrev:
Jag var uppe på Trosta och hämtade min vita igår. Lycka!

Kan bara förmedla att det stod otroligt många vita! Skulle uppskatta det till typ 150 och kanske ett 20 svarta.
Enligt han som lämnade ut min bil sa han att dom skulle få in ännu mera och att dom nu lämnade ut ca 50 om dagen, och skulle öka nästa vecka..

Min förardörr var inte riktigt i linje med övrigt (panel gap). Det justerades på plats så det gick snabbt och smidigt. Håll koll på det när ni hämtar ut. Såg ungefär hälften bilarna omkring mig som hade samma gap.

Lycka till med leveranser nu!
Enligt turordningslistan så ska jag vara nästa på tur för en svart. Har inte fått något VIN ännu men man kan ju hoppas att någon av de 20 svarta är till mig :D
Ny här, men vart hittar jag den turordningslistan ?

Här... :)

Välkommen!

viewtopic.php?f=53&t=29367
Användarvisningsbild
acorn
Teslaägare
Inlägg: 141
Blev medlem: 19 maj 2022 11:14

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av acorn »

Nikohm skrev:
acorn skrev:
Nikohm skrev:
acorn skrev:
anna__ skrev:
Kommer ni avboka om bilen inte hinner lev i tid?
Ja det kommer jag, men har en MYLR som jag drar på leverans av, ska egentligen hämta ut den på tisdag men kommer flytta den till veckan efter i hoppet om att MYP kommer.
bara hoppas du får flytta men kan var asvårt nu när dom får så sjukt mkt bilar.
vad för konfig på LR å är det trosta ?
Grå/Svart 20"
den skulle man kunna ta om inte vita P kommer före :D
Nu har jag lyckats flytta fram uthämtningen till måndag den 29/6 istället för 27/6. Ger ytterligare några dagar på MYP att komma förhoppningsvis!
Användarvisningsbild
waterboy
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 12 maj 2022 11:43

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av waterboy »

Hej, fick precis SMS om uthämtning av en V/S Perfomance utan några tillägg den 21/6 i GBG(beställd 14/4) - grymt härligt att få den innan 11 Juli och därmed bonus....
Men...Ska ha den som förmånsbil och hade därför optimalt fått en bil som är registrerad mellan 1-11 Juli för att få det lägre förmånsvärdet.
Om det finns någon som vill hoppa före kön 2v och ta min bil i utbyte mot lev i början av Juli (om du Tesla kan rodda ihop det) kan ni väl PMa mig.
Model Y P -22
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
Ort: Norrköping
Referralkod: ts.la/Roger53431

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av FlyingBlue »

ca 725 000 + moms för en performance s/v :o :o :o
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Storangen
Inlägg: 9
Blev medlem: 12 maj 2022 14:32

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Storangen »

waterboy skrev:
Hej, fick precis SMS om uthämtning av en V/S Perfomance utan några tillägg den 21/6 i GBG(beställd 14/4) - grymt härligt att få den innan 11 Juli och därmed bonus....
Men...Ska ha den som förmånsbil och hade därför optimalt fått en bil som är registrerad mellan 1-11 Juli för att få det lägre förmånsvärdet.
Om det finns någon som vill hoppa före kön 2v och ta min bil i utbyte mot lev i början av Juli (om du Tesla kan rodda ihop det) kan ni väl PMa mig.
Hur skriver man PM här på forumet? :mrgreen:
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Dafro »

Storangen skrev:
waterboy skrev:
Hej, fick precis SMS om uthämtning av en V/S Perfomance utan några tillägg den 21/6 i GBG(beställd 14/4) - grymt härligt att få den innan 11 Juli och därmed bonus....
Men...Ska ha den som förmånsbil och hade därför optimalt fått en bil som är registrerad mellan 1-11 Juli för att få det lägre förmånsvärdet.
Om det finns någon som vill hoppa före kön 2v och ta min bil i utbyte mot lev i början av Juli (om du Tesla kan rodda ihop det) kan ni väl PMa mig.
Hur skriver man PM här på forumet? :mrgreen:
Klicka på namnet så kommer du till en ny sida dör du kan skicka ett personligt meddelande.
27,8 kWp solceller
Nikohm
Inlägg: 121
Blev medlem: 07 apr 2022 12:57

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Nikohm »

Storangen skrev:
waterboy skrev:
Hej, fick precis SMS om uthämtning av en V/S Perfomance utan några tillägg den 21/6 i GBG(beställd 14/4) - grymt härligt att få den innan 11 Juli och därmed bonus....
Men...Ska ha den som förmånsbil och hade därför optimalt fått en bil som är registrerad mellan 1-11 Juli för att få det lägre förmånsvärdet.
Om det finns någon som vill hoppa före kön 2v och ta min bil i utbyte mot lev i början av Juli (om du Tesla kan rodda ihop det) kan ni väl PMa mig.
Hur skriver man PM här på forumet? :mrgreen:
det går inte att göra så tyvärr.
Storangen
Inlägg: 9
Blev medlem: 12 maj 2022 14:32

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Storangen »

Nikohm skrev:
Storangen skrev:
waterboy skrev:
Hej, fick precis SMS om uthämtning av en V/S Perfomance utan några tillägg den 21/6 i GBG(beställd 14/4) - grymt härligt att få den innan 11 Juli och därmed bonus....
Men...Ska ha den som förmånsbil och hade därför optimalt fått en bil som är registrerad mellan 1-11 Juli för att få det lägre förmånsvärdet.
Om det finns någon som vill hoppa före kön 2v och ta min bil i utbyte mot lev i början av Juli (om du Tesla kan rodda ihop det) kan ni väl PMa mig.
Hur skriver man PM här på forumet? :mrgreen:
det går inte att göra så tyvärr.
Näe, det kan man tänka sig…. Men känns ändå lite gött att de är i april månad och delar ut platser i Gbg nu, la min beställning 13 april. Bara att tacka nej så är jag ett steg närmare kanske ;) 8-)
Nikohm
Inlägg: 121
Blev medlem: 07 apr 2022 12:57

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Nikohm »

10/4 april så borde vara nära men har Umeå å känns som det är lättare i trosta el Gbg å få snabbt :shock:
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Dafro »

Nikohm skrev:
Storangen skrev:
waterboy skrev:
Hej, fick precis SMS om uthämtning av en V/S Perfomance utan några tillägg den 21/6 i GBG(beställd 14/4) - grymt härligt att få den innan 11 Juli och därmed bonus....
Men...Ska ha den som förmånsbil och hade därför optimalt fått en bil som är registrerad mellan 1-11 Juli för att få det lägre förmånsvärdet.
Om det finns någon som vill hoppa före kön 2v och ta min bil i utbyte mot lev i början av Juli (om du Tesla kan rodda ihop det) kan ni väl PMa mig.
Hur skriver man PM här på forumet? :mrgreen:
det går inte att göra så tyvärr.
Prövade att skicka ett till dig nu, och det verkade gått iväg iallafall.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Bjelke »

Berka skrev:
Helblodsprinsen skrev:
EljoGigo skrev:
När man hör hur vi trånar efter de här 7äv1@ bilar så skulle man kunna tro att folk inte är mer än 20 år gamla… som små barn efter godis :lol: Skulle vara kul att höra hur gamla är folk här egentligen?

Givet bilens pris så borde folk vara åtminstone över 35 för att ha råd med dem…

Så hur gamla är ni egentligen? Ren nyfikenhet.

44 år själv.
29 år gammal. Inköpspriset är helt ointressant, TCO är det viktiga. Varit klart billigare för mig att köra M3 i två år än att köra min tidigare dieselbil-Audi. Räknar med att MYP också kommer bli billigare än en motsvarande bensin-/dieselbil i samma storlek.
Också 29 och körde en stor Audi Diesel innan :lol:
38B365AF-9AE4-4EFD-96CF-C37AF4264365.jpeg
Får fira med en sån här då ;)
(Dom är goda också)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
EljoGigo
Inlägg: 70
Blev medlem: 23 maj 2022 15:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av EljoGigo »

Damn, MYP är alltså inte någon gubbil som Porsche, Ferrari, Lambo osv. som bara gamla har råd med…

Tesla har alltså lyckats med konststycket att förena en sportbil med förmånlig TCO.

Med tanke på att miljöbonuset nu också tas bort och priset på nya Teslor kommer att stiga så innebär det att alla som hunnit få sin MYP innan 12 juli slipper den initiala värdeminskningen som första ägaren brukar få dras med.

Gött!
Helblodsprinsen
Inlägg: 18
Blev medlem: 17 maj 2022 12:53

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Helblodsprinsen »

Nu är detta säkert off topic och borde ligga i en annan tråd men..

Ska sälja min M3 till Riddermark som ska komma och hämta bilen imorgon. Men nu när jag håller på att förbereda så kan jag inte hitta registreringsbeviset. Är mitt i en flytt så chansen finns att det har slängts i all hast, dock var jag säker på att jag lagt det i bilens handfack.

Någon som vet om det är möjligt att sälja bilen utan registreringsbeviset? Känns som att detta borde finnas digitalt vid det här laget men jag befarar att så inte är fallet och att man måste ha det fysiska pappret?
Är det bara att bita i det sura äpplet och beställa hem nya papper samt ringa Riddermarks imorgon och skjuta upp hämtningen?
Model 3 SR+ 2020 White/White
Model Y Performance 2022 Midnight/Black beställd
EljoGigo
Inlägg: 70
Blev medlem: 23 maj 2022 15:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av EljoGigo »

Helblodsprinsen skrev:
Nu är detta säkert off topic och borde ligga i en annan tråd men..

Ska sälja min M3 till Riddermark som ska komma och hämta bilen imorgon. Men nu när jag håller på att förbereda så kan jag inte hitta registreringsbeviset. Är mitt i en flytt så chansen finns att det har slängts i all hast, dock var jag säker på att jag lagt det i bilens handfack.

Någon som vet om det är möjligt att sälja bilen utan registreringsbeviset? Känns som att detta borde finnas digitalt vid det här laget men jag befarar att så inte är fallet och att man måste ha det fysiska pappret?

Är det bara att bita i det sura äpplet och beställa hem nya papper samt ringa Riddermarks imorgon och skjuta upp hämtningen?
Hade exakt samma problem. Det går inte att sälja bilen utan reg beviset tyvärr. Men så fort du beställer nya så upphör det gamla att gälla så jag skulle rekommendera att du letar ännu en gång innan du beställer nya. Jag beställde mina på måndag och fick på torsdag. Riddemark hade dock inga problem att vänta in nya pappren.
terway
elbilist
Inlägg: 48
Blev medlem: 31 aug 2019 17:05

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av terway »

Som de flesta av oss misstänkte!
0E16DCAC-C250-4772-AF20-EE90A4C27313.jpeg
Lurkern
Inlägg: 927
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Lurkern »

Ha, så var det med förhoppningarna om en prissänkning. Vi i Svedala kommer bara undan med en lite mindre höjning.

En M3LR går på 707...
sccreech
Inlägg: 21
Blev medlem: 22 maj 2022 22:27

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av sccreech »

25K blev höjningen för MYP. 783 990 var priset när de inkluderade dragkrok och den ingår fortfarande i det nya priset.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar