Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Frdrksn
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 jun 2022 05:19

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Frdrksn »

lootam skrev:
CLi skrev:
EGY skrev:
Efter nyheterna om den slopade klimatbonusen ändrade jag min beställning av MYLR svart/svart 20" till MYP svart/svart i hopp om att hinna få en bil innan 8 juli. Min kontaktperson på Tesla sa att det var den modellen som var mest sannolik att hinna levereras inom 2–3 veckor (ja jag vet, de har väl ingen koll egentligen…). Mitt tidigare estimerade leveransdatum på 15 september—30 oktober har legat kvar tills idag då det ändrades till 22 juli—5 september. Vet inte om jag ska ge det några dagar till och sedan göra ett försök att ändra till typ vad som helst som kanske kan levereras innan 8 juli, men tror inte det är så stor chans att lyckas.
Tittar jag på bilarna som levererats till Malmö så var det uteslutande vita.
Jag bytte till MYP vit / svart i måndags och hämtar idag.
Congrats!!!
May I know where shall you pick up your MYP?
I did not change but put a new order on MYP 15 June, Stockholm.
Do not know if it will be sooner or not compare to change my 10 Mar MYLR order to MYP?

I believe it depends on your spec.

But it is very possible he got a cancelled car.
I also see there’s only white MYP currently coming out of Berlin so there’s a slight possibility you can get one of those:)

Otherwise, I’f you have gotten the firsts sms Tesla says you should await sms 2 shortly.
Användarvisningsbild
CLi
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 17 mar 2022 13:26

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av CLi »

lootam skrev:
CLi skrev:
Tittar jag på bilarna som levererats till Malmö så var det uteslutande vita.
Jag bytte till MYP vit / svart i måndags och hämtar idag.
Congrats!!!
May I know where shall you pick up your MYP?
I did not change but put a new order on MYP 15 June, Stockholm.
Do not know if it will be sooner or not compare to change my 10 Mar MYLR order to MYP?
Sure, in Malmö.
My MYLR order was five days older than yours.
My hot tip is to take a white with black interior, that's all I see right now and I think they will redirect a lot of cars to Sweden given the deadline.
MYP 22 - vit lack / svart inredning
lootam
Inlägg: 25
Blev medlem: 14 apr 2022 17:54

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av lootam »

CLi skrev:
lootam skrev:
CLi skrev:
Tittar jag på bilarna som levererats till Malmö så var det uteslutande vita.
Jag bytte till MYP vit / svart i måndags och hämtar idag.
Congrats!!!
May I know where shall you pick up your MYP?
I did not change but put a new order on MYP 15 June, Stockholm.
Do not know if it will be sooner or not compare to change my 10 Mar MYLR order to MYP?
Sure, in Malmö.
My MYLR order was five days older than yours.
My hot tip is to take a white with black interior, that's all I see right now and I think they will redirect a lot of cars to Sweden given the deadline.
Thanks!! :)
So seems we probably on the same day for MYLR 20", since it was 19" on Mar 10, then changed to 20" on Mar 15 for SOONER EDD :( .
The new order is white/black, fingers crossed.
Dizzycap
Inlägg: 150
Blev medlem: 05 feb 2020 16:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Dizzycap »

Borde vi inte börja se massa biltransporter med MYLR nu?
De första har hämtning inbokat på tisdag. Jag är skeptisk… :)
MYLR where art thou
Inlägg: 44
Blev medlem: 15 jun 2022 21:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MYLR where art thou »

Theben ligger och puttrar i knappt 1 knop norr om Skagen. Väntas till Göteborg först morgonen den 21 Juni…
Någon som vill åka ut och bogsera in jättebaljan så vi får veta vad den innehåller..? :P
20AE58C9-BD33-42AC-8290-06E48FDA1285.jpeg
Användarvisningsbild
MalmoM3
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 21 jan 2019 20:24

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MalmoM3 »

MYLR where art thou skrev:
Theben ligger och puttrar i knappt 1 knop norr om Skagen. Väntas till Göteborg först morgonen den 21 Juni…
Någon som vill åka ut och bogsera in jättebaljan så vi får veta vad den innehåller..? :P
Det behövs någon som sänker lite kajaker också verkar det som... Hoppas nu detta inte försenar leveransen ytterligare.
kajaker.png
Frdrksn
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 jun 2022 05:19

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Frdrksn »

Update#2

Pratat med Tesla Norrköping idag.

Jag har ännu inte fått sms 2, men de kan se att min bil står kvar i Belgien och väntar på en lastbil.

Vissa bilar blev lastade fort så andra kan ha fått sms tidigare på grund av det.

Bara att invänta !
Användarvisningsbild
mrdn
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 11 okt 2021 14:31

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mrdn »

Samma för mig som alla andra, 2 sms men ingen boking.

Fördelen (med Teslas extrema kvartalshets) som jag ser det är att Tesla är ju garanterat minst lika intresserade som mig att gå ut bilen innan kvartalsskifte så den kommer nog innan första Juli.

Med det sagt uppdaterar jag nog hemsidan 20 gånger per dag all fall...
Användarvisningsbild
acorn
Teslaägare
Inlägg: 141
Blev medlem: 19 maj 2022 11:14

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av acorn »

Jag flyttade min leverans från 21/6 till 27/6 men är orolig att jag var dum som gjorde det. VIN försvann i appen men finns kvar med VIN-finder samt TA säger att de är kvar. Sen fick jag detta sms, fick jag inte efter första bokningen av tid

Tesla-uppdatering: Upphämtningsdatumet för din Model Y är schemalagt till 27/6 kl. 09.00 i Trosta Park. Det här datumet kan komma att ändras - vi kontaktar dig om så är fallet. Du går själv igenom bilen och bekantar dig med dess funktioner digitalt innan upphämtningen via våra instruktionsfiler: ---#videos
Användarvisningsbild
Rokt
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 maj 2022 07:45

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rokt »

acorn skrev:
Jag flyttade min leverans från 21/6 till 27/6 men är orolig att jag var dum som gjorde det. VIN försvann i appen men finns kvar med VIN-finder samt TA säger att de är kvar. Sen fick jag detta sms, fick jag inte efter första bokningen av tid

Tesla-uppdatering: Upphämtningsdatumet för din Model Y är schemalagt till 27/6 kl. 09.00 i Trosta Park. Det här datumet kan komma att ändras - vi kontaktar dig om så är fallet. Du går själv igenom bilen och bekantar dig med dess funktioner digitalt innan upphämtningen via våra instruktionsfiler: ---#videos
Vad är du orolig över?
TeslaHalmstad
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 maj 2022 22:17

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av TeslaHalmstad »

Rokt skrev:
acorn skrev:
Jag flyttade min leverans från 21/6 till 27/6 men är orolig att jag var dum som gjorde det. VIN försvann i appen men finns kvar med VIN-finder samt TA säger att de är kvar. Sen fick jag detta sms, fick jag inte efter första bokningen av tid

Tesla-uppdatering: Upphämtningsdatumet för din Model Y är schemalagt till 27/6 kl. 09.00 i Trosta Park. Det här datumet kan komma att ändras - vi kontaktar dig om så är fallet. Du går själv igenom bilen och bekantar dig med dess funktioner digitalt innan upphämtningen via våra instruktionsfiler: ---#videos
Vad är du orolig över?
Att han valt att köpa en bil från Sveriges opålitligaste bilförsäljare organisation förstås.
Användarvisningsbild
mapearce
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 03 okt 2020 18:13
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mapearce »

TeslaHalmstad skrev:
Rokt skrev:
acorn skrev:
Jag flyttade min leverans från 21/6 till 27/6 men är orolig att jag var dum som gjorde det. VIN försvann i appen men finns kvar med VIN-finder samt TA säger att de är kvar. Sen fick jag detta sms, fick jag inte efter första bokningen av tid

Tesla-uppdatering: Upphämtningsdatumet för din Model Y är schemalagt till 27/6 kl. 09.00 i Trosta Park. Det här datumet kan komma att ändras - vi kontaktar dig om så är fallet. Du går själv igenom bilen och bekantar dig med dess funktioner digitalt innan upphämtningen via våra instruktionsfiler: ---#videos
Vad är du orolig över?
Att han valt att köpa en bil från Sveriges opålitligaste bilförsäljare organisation förstås.
Just cancel your Tesla order already and bugger off. Enjoy your Mach-E when it's deemed safe enough to be sold to you. ;)
SWE - 2022 Tesla Model Y LR (Y5LD LG M50 78.8 kWh)
SWE - 2021 Volkswagen ID3 Pro (MEB 58 kWh)

SWE - 2019 Range Rover Velar P250 HSE
UK - 2015 Porsche 911 GT
USA - 2015 Tesla Model S P90D
TeslaHalmstad
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 maj 2022 22:17

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av TeslaHalmstad »

TeslaHalmstad skrev:
Rokt skrev:
acorn skrev:
Jag flyttade min leverans från 21/6 till 27/6 men är orolig att jag var dum som gjorde det. VIN försvann i appen men finns kvar med VIN-finder samt TA säger att de är kvar. Sen fick jag detta sms, fick jag inte efter första bokningen av tid

Tesla-uppdatering: Upphämtningsdatumet för din Model Y är schemalagt till 27/6 kl. 09.00 i Trosta Park. Det här datumet kan komma att ändras - vi kontaktar dig om så är fallet. Du går själv igenom bilen och bekantar dig med dess funktioner digitalt innan upphämtningen via våra instruktionsfiler: ---#videos
Vad är du orolig över?
Att han valt att köpa en bil från Sveriges opålitligaste bilförsäljare organisation förstås.
En normal bilförsäljare ringer man bara och säger jag kommer imorgon istället. Dom svarar då något i stilen med inga problem jag sätter på kaffet tills dess.
Med Tesla kanske bilen går till någon annan istället.
Därav bör man vara orolig.
Användarvisningsbild
acorn
Teslaägare
Inlägg: 141
Blev medlem: 19 maj 2022 11:14

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av acorn »

TeslaHalmstad skrev:
TeslaHalmstad skrev:
Rokt skrev:
acorn skrev:
Jag flyttade min leverans från 21/6 till 27/6 men är orolig att jag var dum som gjorde det. VIN försvann i appen men finns kvar med VIN-finder samt TA säger att de är kvar. Sen fick jag detta sms, fick jag inte efter första bokningen av tid

Tesla-uppdatering: Upphämtningsdatumet för din Model Y är schemalagt till 27/6 kl. 09.00 i Trosta Park. Det här datumet kan komma att ändras - vi kontaktar dig om så är fallet. Du går själv igenom bilen och bekantar dig med dess funktioner digitalt innan upphämtningen via våra instruktionsfiler: ---#videos
Vad är du orolig över?
Att han valt att köpa en bil från Sveriges opålitligaste bilförsäljare organisation förstås.
En normal bilförsäljare ringer man bara och säger jag kommer imorgon istället. Dom svarar då något i stilen med inga problem jag sätter på kaffet tills dess.
Med Tesla kanske bilen går till någon annan istället.
Därav bör man vara orolig.
Jag ringde och flyttade och det var som sagt inga problem, oerhört hjälpsamma med det!

Det man är lite orolig för är ju att VIN försvann i appen samt smset där det står att datumet kan komma att ändras, det kom inget sådant sms när jag bokade tid själv den 27.

SA sa dock att VIN var kvar men sen rabblade han något om leveransföster i Juli som jag kunde ignorera utan att det var den 27e som gällde. Är säkert jag som är paranoid bara för jag flyttat.
Användarvisningsbild
Rokt
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 maj 2022 07:45

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rokt »

Frdrksn skrev:
Ska ringa tesla imorgon för Follow up då det inte verkar bli något sms idag
Hur gick det?
Are1980
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 apr 2022 23:52

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Are1980 »

Rokt skrev:
Frdrksn skrev:
Ska ringa tesla imorgon för Follow up då det inte verkar bli något sms idag
Hur gick det?
Kraschar svaret här men jag mailade min kontakt på Tesla men ej fått svar än. Fortfarande bara fått första SMS:et men hoppas ändå på leverans under utlovad tid, d v s 21-29/6
Frdrksn
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 jun 2022 05:19

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Frdrksn »

Rokt skrev:
Frdrksn skrev:
Ska ringa tesla imorgon för Follow up då det inte verkar bli något sms idag
Hur gick det?

Skrev tidigare :)

Update#2

Pratat nu med Tesla Norrköping.

Jag har ännu inte fått sms 2, men de kan se att min bil står kvar i Belgien och väntar på en lastbil.

Vissa bilar blev lastade fort så andra kan ha fått sms tidigare på grund av det.

Bara att invänta !
Gunnergard1337
Inlägg: 49
Blev medlem: 05 jun 2022 17:36
Ort: Gbg
Referralkod: ts.la/mattias431869

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Gunnergard1337 »

jag väntade på mitt 2:a SMS. Istället har appen uppdaterats från 16-30 Juni till 12-26 juli :shock:

Jag gör det till en riktig nagelbitare genom att kola ett par ggr om dagen jag också :mrgreen:
Användarvisningsbild
JohaniNamn
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 07 apr 2022 18:44

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av JohaniNamn »

Idag fick jag mitt SMS om att boka tid för upphämtning
Så den ska hämtas nu på tisdag den 21/6 i Trosta
MYLR Grå/Svart 20" beställd 10 mars

Hoppas ni är fler som snart får det SMSet!
Användarvisningsbild
acorn
Teslaägare
Inlägg: 141
Blev medlem: 19 maj 2022 11:14

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av acorn »

JohaniNamn skrev:
Idag fick jag mitt SMS om att boka tid för upphämtning
Så den ska hämtas nu på tisdag den 21/6 i Trosta
MYLR Grå/Svart 20" beställd 10 mars

Hoppas ni är fler som snart får det SMSet!
Undrar om det var min du fick då för jag hade planerad leverans gråsvart 21/6 15:10 som jag flyttade till måndag 27/6. Samma spec
Frdrksn
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 jun 2022 05:19

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Frdrksn »

JohaniNamn skrev:
Idag fick jag mitt SMS om att boka tid för upphämtning
Så den ska hämtas nu på tisdag den 21/6 i Trosta
MYLR Grå/Svart 20" beställd 10 mars

Hoppas ni är fler som snart får det SMSet!
Av ren nyfikenhet, vilken tid fick du smset?
Frdrksn
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 jun 2022 05:19

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Frdrksn »

Gunnergard1337 skrev:
jag väntade på mitt 2:a SMS. Istället har appen uppdaterats från 16-30 Juni till 12-26 juli :shock:

Jag gör det till en riktig nagelbitare genom att kola ett par ggr om dagen jag också :mrgreen:

Hahah ja och inte blir det bättre ju mer man kollar…. xD
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2949
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Walker »

Frdrksn skrev:
Rokt skrev:
Frdrksn skrev:
Ska ringa tesla imorgon för Follow up då det inte verkar bli något sms idag
Hur gick det?

Skrev tidigare :)

Update#2

Pratat nu med Tesla Norrköping.

Jag har ännu inte fått sms 2, men de kan se att min bil står kvar i Belgien och väntar på en lastbil.

Vissa bilar blev lastade fort så andra kan ha fått sms tidigare på grund av det.

Bara att invänta !
Jag ringde också…. (Mååååånga ringer idag) Min bil var också kvar i Zeebrugge. Tidigast midsommarafton, troligast 27-30 juni blir det leverans.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
david19762
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 jun 2022 14:05

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av david19762 »

IIVII skrev:
Beställde en MYLR grå/svart med 20” den 28/2 med leverans i maj med leverans i Göteborg. I slutet av maj fick jag som så många andra här flyttat EDD till 1/8-15/9 och blev förstås besviken att man skulle missa bonusen. Bestämde ni i lördags att försöka byta till en svart/svart MYP för snabbare leverans som några andra här gjort. Kontaktade min SC i söndags och han la om beställningen och ändringen gick igenom i måndags.
Idag onsdag får jag sms av SC om att det finns en bil jag kan hämta omgående. Samtidig kunde jag både i app och på kontot se att jag blivit tilldelad VIN mm.
Så imorgon eftermiddag skall hämta pärlan.
Glad!!
Jag säger ett stort tack till detta inlägg!!!!
Jag ändrade min LR igår till en P. Ändringen gick igenom imorse kl 10.00. Kl 10.15 hade dom redan matchat en bil och jag fick VIN direkt. Fy fasen va Guld!!

Tack!!!!!!!
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2949
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Walker »

david19762 skrev:
IIVII skrev:
Beställde en MYLR grå/svart med 20” den 28/2 med leverans i maj med leverans i Göteborg. I slutet av maj fick jag som så många andra här flyttat EDD till 1/8-15/9 och blev förstås besviken att man skulle missa bonusen. Bestämde ni i lördags att försöka byta till en svart/svart MYP för snabbare leverans som några andra här gjort. Kontaktade min SC i söndags och han la om beställningen och ändringen gick igenom i måndags.
Idag onsdag får jag sms av SC om att det finns en bil jag kan hämta omgående. Samtidig kunde jag både i app och på kontot se att jag blivit tilldelad VIN mm.
Så imorgon eftermiddag skall hämta pärlan.
Glad!!
Jag säger ett stort tack till detta inlägg!!!!
Jag ändrade min LR igår till en P. Ändringen gick igenom imorse kl 10.00. Kl 10.15 hade dom redan matchat en bil och jag fick VIN direkt. Fy fasen va Guld!!

Tack!!!!!!!
Vars?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Skriv svar